Gearkasse..

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Wildert
Mester Medlem
Indlæg: 1673
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nær Roskilde
Kontakt:

#11 Indlæg af Wildert »

HenrikGM skrev:Jo, hvis princippet altid går på at holde mest areal under effektkurven, så er det vel ret universelt.


Hehe - ja - sandt... men det var princippet om at det der tabes på acceleration fra stilstand vindes andetsteds, som ikke er helt "flytbart" :-).
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally
Jesper H
Senior Medlem
Indlæg: 450
Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
Geografisk sted: Sønderjylland

#12 Indlæg af Jesper H »

http://bilgalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=46127
Ved ikke om det er den video, men det er da et godt bud :)
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#13 Indlæg af Morten VJ »

Det er snyd, det er jo en rullestart :wink:

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#14 Indlæg af m power »

Morten VJ skrev:Det er snyd, det er jo en rullestart :wink:

MVH

Morten


Der er nu også en stående start :-)
http://bilgalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=46126
Frederik Hald
Indlæg: 7
Tilmeldt: 06 jan 2011, 23:38
Geografisk sted: Fyn
Kontakt:

#15 Indlæg af Frederik Hald »

Det var lige præcis den jeg tænkte på! Woop woop den har travlt.. Selvom den turbo tøver lidt ;)
Mvh. Frederik Hald


18 år, i lære som mekaniker.
Volvo 242TIC projekt.
Jesper H
Senior Medlem
Indlæg: 450
Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
Geografisk sted: Sønderjylland

#16 Indlæg af Jesper H »

m power skrev:
Der er nu også en stående start :-)
http://bilgalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=46126


Er næsten sikker på det ikke er den samme bil :) den fra stående start tror jeg er kiesa's gamle og den anden tror jeg er bygget i sverige :)

PS. Rattet sidder heller ikke i samme side ;)
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"
heino ascona b
Medlem
Indlæg: 120
Tilmeldt: 11 maj 2004, 18:06
Geografisk sted: østfyn

#17 Indlæg af heino ascona b »

den gode gamle lotus omega render 90 i 1. ab fabrik
Brugeravatar
ae86
Mester Medlem
Indlæg: 1316
Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08

#18 Indlæg af ae86 »

McLaren F1 render vidst 120km/t i første ... jeg erindrer at have læst/set/hørt at da de testede motoren på offentligt vej, kan ikke huske om det var i den dertil indkøbte Ultima det skete, der knækkede eller hoppede gearforbindelsen af .. det var nu ikke noget problem for de kunne sagtens følge hastigheden på motorvejen ...

... nu er sådanne gearkasse/motor jo ikke lige frem nem at komme i nærheden af, så det er en ret håbløs doner .. gearkassen er vidst bygget af Weissman i USA men mener også Ricardo i England har været inde over ... begge er i verdens eliten når det kommer til den slags ..

Gearkassen er også med "tværliggende" gearaksler for at gøre gearkassen så kort som overhovedet muligt

...Weissman er brugt da de havde et godt sammenarbejde med McLaren i F1 (det internationale formel 1 mesterskab ..) (Weissman er desuden kendt for en ret interessant F1 gearkasse konfiguration med intern aksial skifte mekanisme og deres Weissman spær

Syntes at erindre at Ricardo også var inde over dengang... de står i hverfald bag Bugatti Veyron's gearkasse ...
Senest rettet af ae86 10 feb 2012, 16:22, rettet i alt 1 gang.
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#19 Indlæg af m power »

Vi skruer lidt i golf 2, den går 200kmt i 3gear, har ikke lige testet hvad den kan i 1 gear :D
Besvar