Side 2 af 2

Re: ..

: 08 dec 2011, 23:12
af Westmus
Problemet var vel i øvrigt ikke så meget at finde pengene til selve anlæggelsen, problemet kommer når indtægterne, i følge Rambøll, ikke forventes at kunne dække de løbende udgifter fremadrettet.

Så det samme med en lille 402m bane. Penge til at ligge noget asfalt, toiletter og andet, kan jo sikkert skaffes, men hvordan får man økonomien til at hænge sammen fremadrettet og hvem betaler et evt underskud?Hvordan er Malmøbanens økonomi skruet sammen?

: 09 dec 2011, 04:55
af lqs
malmøbanen hed tidligere MECA, nu hedder den VEIDEC. det er nok et lille hint om hvor pengene kommer fra.
ret sikker på der også er offentlige midler indblandet. det og så et mere streetorienteret projekt er så også det eneste der pt kører i det forjættede land sverige, hvor man ellers tit hører alt kan lade sig gøre.
nær mit sommerhus i nordsverige (nærmere midtsverige) er der en mobiliseringsflyveplads. militæret har solgt den for ti år siden.
den ligger i nærheden af INGENTING! der må køres to gange årligt mig bekendt.. her sidste gang sidst på sommeren, lavede den lokale dragklub prep for 80.000kr. løbet blev aldrig til noget pga af en uge med regn. de prøver igen til næste år.
MVH søren

Re: ..

: 09 dec 2011, 15:19
af BANDIT
HenrikGM skrev:
BANDIT skrev:
HenrikGM skrev:
BANDIT skrev:Kan vi ikke bare få en drag-strip, usa style. Og en stor parkerings plads, det kan sku ikke koste alverden.
Kan vi ikke bare få....?

Hvis det nu ikke koster alverden, hvorfor skillinger man så ikke bare sammen og køber den?


For at undgå flueknepperi , kan jeg da godt omformulere.

Regner bestemt ikke med at FÅ noget, men 100 mill er vel være nemmere at få investorer med på, fremfor 500 mill.

Hvorfor skulle vi skillinge sammen......? Hvis den oprindelige var en investor eller flere og brugerbetaling, hvorfor så ikke blive ved det ?
Jeg tror problemet er at selvom du skruer forventningen til baneanlægget ned, så hjælper det ikke på budgettet. Investorerne vil samtidigt få reduceret indtjeningsmulighederne.

Der skal pænt mange penge køres ind med de anlægsudgifter, så det er nok nødvendigt med et anlæg der kan køre mange forskellige arrangementer. Dragracing er nok ikke tilstrækkeligt uden en vild brugerbetaling og et uhørt stort tilskuerantal. Der ligger i givet fald en kæmpestor PR opgave.
Kan der selvfølgelig være noget om

: 09 dec 2011, 15:24
af møffe
havde det nu været fodboldt så var snakken en helt anden, der er det jo lovligt at bruge mange penge på noget der ikke nødvendigvis behøver at være en god foretning, og derud over så er det helt iorden at smadre en bydel hvis der har været et nederlag eller en sejer. så længe bøllerne ikke køre i biler. :?

: 09 dec 2011, 22:03
af Westmus
Der står for øvrigt på Malmø-banens hjemmeside at de fra nu af kun har kontrakt på arealet 1 år frem af gangen. Så man måske ikke sådan rigtigt tale om at det er en permanent bane. Banen ligger åbenbart kun hvor den gør indtil kommunen evt finder på andre og bedre formål med området.