Side 2 af 3
: 04 nov 2011, 18:48
af luske
lqs skrev:måske det er lavet så turboladere ikke kan ses nede fra?
er turbo ikke synlig er der ikke mange der tænker, her har vi en trykladet motor.
MVH søren
mener de har været oppe at vende før , men det er dælme en redneckløsning
MVH Luske
: 04 nov 2011, 18:58
af r_uldal
luske skrev:lqs skrev:måske det er lavet så turboladere ikke kan ses nede fra?
er turbo ikke synlig er der ikke mange der tænker, her har vi en trykladet motor.
MVH søren
mener de har været oppe at vende før , men det er dælme en redneckløsning
MVH Luske
Ha ha det vil jeg nu også mene. Forudsat at der ikke er intercooler på bilen og at der er ca 3 meter fra bagpot til indsugning giver det 6 meter rør på ca 3" dia. 3" = 7,68cm. Lidt hovedregning siger mig at der er ca 1,3 kubikmeter rumfang i hvert rør så der skal altså lige fyldes næsten 1½ kubikmeter rør med ladetryk før det overhovedet kommer derhen hvor det skal, igen forudsat der ikke er intercooler på hvor volumen selvfølgelig bliver større...
Jeg vil ikke påstå det ikke virker, men damn der må være lang ventetid på det turbotryk....

: 04 nov 2011, 19:01
af luske
men med tomatgear er der så ingen tøven efter gearskift
MVH Luske
: 04 nov 2011, 20:29
af hYe
Der køre da nogle Corvetter rundt med lignende løsning her i Sverige.. De mangler bestemt ikke kræfter...
: 04 nov 2011, 20:41
af hYe
r_uldal skrev:luske skrev:lqs skrev:måske det er lavet så turboladere ikke kan ses nede fra?
er turbo ikke synlig er der ikke mange der tænker, her har vi en trykladet motor.
MVH søren
mener de har været oppe at vende før , men det er dælme en redneckløsning
MVH Luske
Ha ha det vil jeg nu også mene. Forudsat at der ikke er intercooler på bilen og at der er ca 3 meter fra bagpot til indsugning giver det 6 meter rør på ca 3" dia. 3" = 7,68cm. Lidt hovedregning siger mig at der er ca 1,3 kubikmeter rumfang i hvert rør så der skal altså lige fyldes næsten 1½ kubikmeter rør med ladetryk før det overhovedet kommer derhen hvor det skal, igen forudsat der ikke er intercooler på hvor volumen selvfølgelig bliver større...
Jeg vil ikke påstå det ikke virker, men damn der må være lang ventetid på det turbotryk....

1,3 kubikmeter

???
Nu er jeg temmelig rusten matematisk, men så vidt jeg husker er det PI*3,84*3,84*300 = 13890,35cm3
: 04 nov 2011, 22:15
af Runesm
Ang remote turbo, søg sts turbo på google. Det virker ganske fint
: 05 nov 2011, 00:25
af HenrikGM
r_uldal skrev:[Ha ha det vil jeg nu også mene. Forudsat at der ikke er intercooler på bilen og at der er ca 3 meter fra bagpot til indsugning giver det 6 meter rør på ca 3" dia. 3" = 7,68cm. Lidt hovedregning siger mig at der er ca 1,3 kubikmeter rumfang i hvert rør så der skal altså lige fyldes næsten 1½ kubikmeter rør med ladetryk før det overhovedet kommer derhen hvor det skal, igen forudsat der ikke er intercooler på hvor volumen selvfølgelig bliver større...
Jeg vil ikke påstå det ikke virker, men damn der må være lang ventetid på det turbotryk....

Du har ca ret hvis dit trykrør er 30" i diameter.
Hvor meget betyder en rørinstallation der fysisk kan være på bilen egentlig?
: 05 nov 2011, 05:38
af lqs
med er virkelig stor bil....turbo ville det vel tage ca et sekund at sætte den omtalte kubikmeter under tryk. har stadig tilgode at se en rørføring der hade seriøs indflydelse på spoolupptiden. men mange har en mening om det emne.
MVH søren
: 05 nov 2011, 08:34
af HenrikGM
lqs skrev:med er virkelig stor bil....turbo ville det vel tage ca et sekund at sætte den omtalte kubikmeter under tryk. har stadig tilgode at se en rørføring der hade seriøs indflydelse på spoolupptiden. men mange har en mening om det emne.
MVH søren
Flowet på den turbo jeg lavede til dit pickup project i sin tid var vel omkring 0,9kg/sek.
Det fylder en hel del rør op ret kvikt.
: 05 nov 2011, 08:46
af lqs
ja..... mindst 0,9kg. det er så vel at mærke kun et 74mm kompressorhjul.
prøv at regn lidt på hvad et 100mm hjul kan levere.
MVH søren