Side 2 af 2
: 31 jan 2013, 18:35
af K-FINN
Hvorfor er det at en cometic ikke holder på en BMW, har også set at folk siger det ikke holder på en Volvo.
Hvad er det der gør det, hænger det sammen med at folk går væk fra strækbolte ?
: 31 jan 2013, 19:10
af m power
K-FINN skrev:Hvorfor er det at en cometic ikke holder på en BMW, har også set at folk siger det ikke holder på en Volvo.
Hvad er det der gør det, hænger det sammen med at folk går væk fra strækbolte ?
Topstykket løfter sig/giver efter mellem boltene, det kan så afhjælpes lidt ved at man svejser de store vandkanaler op og så borer et lille hul som svarer til det der er i blokken.
Når topstykket løfter sig det mindste så blæser komp/forbrænding det tynde tørpakning væk som der er på en cometic og der er nu en lækage.
Når man adskiller blokken kan man dårligt se at der er en lækage/skade i pakningen.
Det problem havde jeg ikke mere efter at der var monteret en standart pakning sammen med arp bolte.
: 31 jan 2013, 19:17
af K-FINN
m power skrev:K-FINN skrev:Hvorfor er det at en cometic ikke holder på en BMW, har også set at folk siger det ikke holder på en Volvo.
Hvad er det der gør det, hænger det sammen med at folk går væk fra strækbolte ?
Topstykket løfter sig/giver efter mellem boltene, det kan så afhjælpes lidt ved at man svejser de store vandkanaler op og så borer et lille hul som svarer til det der er i blokken.
Når topstykket løfter sig det mindste så blæser komp/forbrænding det tynde tørpakning væk som der er på en cometic og der er nu en lækage.
Når man adskiller blokken kan man dårligt se at der er en lækage/skade i pakningen.
Det problem havde jeg ikke mere efter at der var monteret en standart pakning sammen med arp bolte.
Var det med stræk eller stål bolte
: 31 jan 2013, 20:22
af m power
K-FINN skrev:m power skrev:K-FINN skrev:Hvorfor er det at en cometic ikke holder på en BMW, har også set at folk siger det ikke holder på en Volvo.
Hvad er det der gør det, hænger det sammen med at folk går væk fra strækbolte ?
Topstykket løfter sig/giver efter mellem boltene, det kan så afhjælpes lidt ved at man svejser de store vandkanaler op og så borer et lille hul som svarer til det der er i blokken.
Når topstykket løfter sig det mindste så blæser komp/forbrænding det tynde tørpakning væk som der er på en cometic og der er nu en lækage.
Når man adskiller blokken kan man dårligt se at der er en lækage/skade i pakningen.
Det problem havde jeg ikke mere efter at der var monteret en standart pakning sammen med arp bolte.
Var det med stræk eller stål bolte
ARP bolte
Jeg tror at det går helt galt hvis man bruger standart strækbolte.
M20 topstykker er ikke en særlig stærk konstruktion og derfor er der rigtig mange der har prøvet alt muligt for at komme det til livs.
Man kan få et uoriginalt topstykke, dem er der mere gods i og de holder også bedre til trykladning.
: 01 feb 2013, 15:03
af K-FINN
Nogen der har prøvet med orginal strækbolte.
: 04 feb 2013, 10:26
af Nick J (Turbo smeden)
Ja til at starte med kørte jeg med helt std og det klarede den fint det var med 0,5 bar men efter kort tid kløede det i fingerne

og den fik 0,7 bar og der sluttede den fest så men så fik jeg planende toppen af for at få en god paknings flade og så en ny pakning samt ARP og nu køre den 1 bar lige så fint

: 07 feb 2013, 20:36
af flemming w.
Nick J (Rwd Tuners) skrev:Ja nu har jeg jo fået skruet den sammen der er snak om her og jeg køre med std toppakning og ARP bolte det klare fint 1bar, nu siger du at du køre med højt tryk hvad er det?

jeg køre med 1,4 bar tryk men den er også kørt ind med en wolf 3d motorstyring
: 07 feb 2013, 21:43
af møffe
K-FINN skrev:Nogen der har prøvet med orginal strækbolte.
Det er nemlig også problemet på cosworth, mls pakninger og arp er ikke den bedste kombi.
Men arp og gr.a. pakninge eller stræk gr.a bolte og mls virker fint.
: 08 feb 2013, 05:42
af K-FINN
Hvorfor mon det er sådan