Side 2 af 3

: 18 okt 2011, 11:08
af suprahks
er det den model weestspeed har på hans side som du har kørt med ??

har godt set anoncen på bilgalleri og har os skrevet til ham :)

: 18 okt 2011, 12:48
af m power
suprahks skrev:er det den model weestspeed har på hans side som du har kørt med ??

har godt set anoncen på bilgalleri og har os skrevet til ham :)


Jeg mener min bundplade var lilla, eller var den magen til.

Den røde Ford Escort mk2 der kører til DHB mm kører også med Electromotive spoler, og er det ikk næsten 1000hk han laver på 4cyl ? så mon ikk du kan lave 1000++ med de spoler :D
Han kører iøvrigt med megasquirt :wink:

Jeg kørte med 2 stk MSD spoler på min mr2 aw11 turbo, det fungerede nu også godt :D

: 18 okt 2011, 14:17
af -Pedersen-
http://powerforum.dk/viewtopic.php?t=24378
Gode spoler, lidt om montering her.

: 18 okt 2011, 14:30
af K-FINN
Med mindre jesper har skiftet, så kører han med TEC3, og netop hans er nok ikke lige den bedste og argumenetere med, da han bøvler lige netop med tænding :-)

: 18 okt 2011, 17:11
af MTECH
de oem supra spoler er nemt med til 1000hk..sæt en m&w tændingsforstærker på..så har du et stabil setup.

en anden mulighed er 6*vag spoler(med indbygget igniter) de er med til 250hk pr spole og er en billig men stabil løsning.(ca 300kr pr spole)

glem for guds(og din egen)skyld ALT om tændrørskabler.

: 21 okt 2011, 10:21
af KDW
MTECH skrev:de oem supra spoler er nemt med til 1000hk..sæt en m&w tændingsforstærker på..så har du et stabil setup.

en anden mulighed er 6*vag spoler(med indbygget igniter) de er med til 250hk pr spole og er en billig men stabil løsning.(ca 300kr pr spole)

glem for guds(og din egen)skyld ALT om tændrørskabler.


+1

M&W er god value. Kan stortset det samme som Motec CDI men til halv pris.

450V ved 15000 rpm på 8 cyl. output på mere end 200A.

: 22 okt 2011, 00:20
af HenrikGM
KDW skrev:[
+1

M&W er god value. Kan stortset det samme som Motec CDI men til halv pris.

450V ved 15000 rpm på 8 cyl. output på mere end 200A.


Interessante specs.

Har du et link til et sted man kan læse mere, eller kender du til mere?

450V/200A er rigtigt meget effekt. Iflg ohms lov så er det 90.000Watt, så jeg gætter på der er fiflet med tallene...
15000rpm/8cylindre er nær 100% selv med en vældig lav ladetid.

: 22 okt 2011, 01:23
af KDW
HenrikGM skrev:
KDW skrev:[
+1

M&W er god value. Kan stortset det samme som Motec CDI men til halv pris.

450V ved 15000 rpm på 8 cyl. output på mere end 200A.


Interessante specs.

Har du et link til et sted man kan læse mere, eller kender du til mere?

450V/200A er rigtigt meget effekt. Iflg ohms lov så er det 90.000Watt, så jeg gætter på der er fiflet med tallene...
15000rpm/8cylindre er nær 100% selv med en vældig lav ladetid.


Der er ikke fiflet med tallene. Det er noget heftigt stads, meget heftigt.. Så voldsomt at vi har svært ved at filtrere støjen fra i motorstyringen. Og tændrør bliver helt hvide på spidsen pga. elektrolyse. Men for satan det virker :rock:

Jeg har selv Motec og det er den jeg snakker om, men M&W er stort set samme specs.

Jeg har ikke link ved hånden men du kan læse mere om CDI-8 på motec.com

: 22 okt 2011, 03:45
af ae86
KDW skrev:...Og tændrør bliver helt hvide på spidsen pga. elektrolyse....
??? :popcorn:

: 22 okt 2011, 14:33
af HenrikGM
Prøv lige engang at tænke lidt her....

450volt, 200A, det er 90KW effekt(det er over 100hk!). Det skal trækkes ud af ledningsnettet forsynet af oprindeligt 12volt. Det er i runde tal 7500Ampere v 12volt.

Det er ret imponerende specs, særligt hvis man tænke på at batteriet der forsynet den nok max kan levere 800A i kortslutning.

Jeg tror stadigt der er nogen der har fiflet med tallene...

Hvor stor en sikring har du på forsyningen til dette tændingsanlæg?