supra tænding..dis/msd tænding

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
suprahks
Indlæg: 10
Tilmeldt: 12 okt 2011, 19:45

#11 Indlæg af suprahks »

er det den model weestspeed har på hans side som du har kørt med ??

har godt set anoncen på bilgalleri og har os skrevet til ham :)
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#12 Indlæg af m power »

suprahks skrev:er det den model weestspeed har på hans side som du har kørt med ??

har godt set anoncen på bilgalleri og har os skrevet til ham :)


Jeg mener min bundplade var lilla, eller var den magen til.

Den røde Ford Escort mk2 der kører til DHB mm kører også med Electromotive spoler, og er det ikk næsten 1000hk han laver på 4cyl ? så mon ikk du kan lave 1000++ med de spoler :D
Han kører iøvrigt med megasquirt :wink:

Jeg kørte med 2 stk MSD spoler på min mr2 aw11 turbo, det fungerede nu også godt :D
-Pedersen-
Senior Medlem
Indlæg: 470
Tilmeldt: 15 apr 2008, 16:59
Geografisk sted: I æ corolla.
Kontakt:

#13 Indlæg af -Pedersen- »

http://powerforum.dk/viewtopic.php?t=24378
Gode spoler, lidt om montering her.
^ Der tages forbehold for trykfejl. ;)
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#14 Indlæg af K-FINN »

Med mindre jesper har skiftet, så kører han med TEC3, og netop hans er nok ikke lige den bedste og argumenetere med, da han bøvler lige netop med tænding :-)
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
MTECH
Medlem
Indlæg: 155
Tilmeldt: 13 maj 2008, 16:44

#15 Indlæg af MTECH »

de oem supra spoler er nemt med til 1000hk..sæt en m&w tændingsforstærker på..så har du et stabil setup.

en anden mulighed er 6*vag spoler(med indbygget igniter) de er med til 250hk pr spole og er en billig men stabil løsning.(ca 300kr pr spole)

glem for guds(og din egen)skyld ALT om tændrørskabler.
R36-GT45R-AWD

1/4mile- 9.7@233km/h
KDW
Junior Medlem
Indlæg: 54
Tilmeldt: 20 sep 2010, 17:11

#16 Indlæg af KDW »

MTECH skrev:de oem supra spoler er nemt med til 1000hk..sæt en m&w tændingsforstærker på..så har du et stabil setup.

en anden mulighed er 6*vag spoler(med indbygget igniter) de er med til 250hk pr spole og er en billig men stabil løsning.(ca 300kr pr spole)

glem for guds(og din egen)skyld ALT om tændrørskabler.


+1

M&W er god value. Kan stortset det samme som Motec CDI men til halv pris.

450V ved 15000 rpm på 8 cyl. output på mere end 200A.
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#17 Indlæg af HenrikGM »

KDW skrev:[
+1

M&W er god value. Kan stortset det samme som Motec CDI men til halv pris.

450V ved 15000 rpm på 8 cyl. output på mere end 200A.


Interessante specs.

Har du et link til et sted man kan læse mere, eller kender du til mere?

450V/200A er rigtigt meget effekt. Iflg ohms lov så er det 90.000Watt, så jeg gætter på der er fiflet med tallene...
15000rpm/8cylindre er nær 100% selv med en vældig lav ladetid.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
KDW
Junior Medlem
Indlæg: 54
Tilmeldt: 20 sep 2010, 17:11

#18 Indlæg af KDW »

HenrikGM skrev:
KDW skrev:[
+1

M&W er god value. Kan stortset det samme som Motec CDI men til halv pris.

450V ved 15000 rpm på 8 cyl. output på mere end 200A.


Interessante specs.

Har du et link til et sted man kan læse mere, eller kender du til mere?

450V/200A er rigtigt meget effekt. Iflg ohms lov så er det 90.000Watt, så jeg gætter på der er fiflet med tallene...
15000rpm/8cylindre er nær 100% selv med en vældig lav ladetid.


Der er ikke fiflet med tallene. Det er noget heftigt stads, meget heftigt.. Så voldsomt at vi har svært ved at filtrere støjen fra i motorstyringen. Og tændrør bliver helt hvide på spidsen pga. elektrolyse. Men for satan det virker :rock:

Jeg har selv Motec og det er den jeg snakker om, men M&W er stort set samme specs.

Jeg har ikke link ved hånden men du kan læse mere om CDI-8 på motec.com
Brugeravatar
ae86
Mester Medlem
Indlæg: 1316
Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08

#19 Indlæg af ae86 »

KDW skrev:...Og tændrør bliver helt hvide på spidsen pga. elektrolyse....
??? :popcorn:
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#20 Indlæg af HenrikGM »

Prøv lige engang at tænke lidt her....

450volt, 200A, det er 90KW effekt(det er over 100hk!). Det skal trækkes ud af ledningsnettet forsynet af oprindeligt 12volt. Det er i runde tal 7500Ampere v 12volt.

Det er ret imponerende specs, særligt hvis man tænke på at batteriet der forsynet den nok max kan levere 800A i kortslutning.

Jeg tror stadigt der er nogen der har fiflet med tallene...

Hvor stor en sikring har du på forsyningen til dette tændingsanlæg?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Besvar