Side 2 af 12

: 30 sep 2011, 20:19
af KDW
lqs skrev:http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_V_transmission
MVH søren
ps. hvorfor er det i vælger at gange navhestene op, men ikke navmoment?


Det er også en fejl, det skal selvf. ganges op med samme faktor.

: 30 sep 2011, 20:27
af KDW
MTECH skrev:nu det jo ikke svært at maxé en dynapac ud,det har jeg gjort med min bil flere gange..ved både 1100 og 1200nm..højt moment og forkert gearing eller en powerglide så det slut.. :wink:

ville du ha mappet færdig skulle du bar ha valgt en anden bagtøjsgearing,den kan jo ta 4000nm divideret med den gearing du nu engang har i gearet du kører i og bagtøjet..1:4 f.eks så måler du max 1000nm.

hvad er din bagtøjsgearing?

tillykke med resultatet!hvad skal det så bruges til??


Jeg kan ikke få en lavere gearing og det er satme heller ikke noget jeg ville skifte hvis jeg havde muligheden. Jeg har lige brugt 3 uger på at lave bagtøj, nightmare.

: 30 sep 2011, 20:36
af MTECH
lqs skrev:bagtøjsgearing burde ikke være svær at regne ud, da det vel hedder max 2200rpm på navet. dvs det hjælper intet at geare op, da problemet så blot bliver for mange omdrejninger på oliemotoren på navet.
voldsomme tal. specielt forskellen til den anden 2jz motor, i området før rigtigt ladetryk.
MVH søren


det der nu engang stopper en dynapac 4000 er over 4000nm axle torque eller som du skriver hastigheden.

men gearingen er jo væsentlig forstået på den måde at ved feks 2200omdr(el lavere) på navet, hvilket jo helst skal svare til ca max omdr på motoren feks 8000rpm.. der er der ingen der har max moment oppe ;)

: 30 sep 2011, 22:26
af HenrikGM
MTECH skrev:[det der nu engang stopper en dynapac 4000 er over 4000nm axle torque eller som du skriver hastigheden.

men gearingen er jo væsentlig forstået på den måde at ved feks 2200omdr(el lavere) på navet, hvilket jo helst skal svare til ca max omdr på motoren feks 8000rpm.. der er der ingen der har max moment oppe ;)


Hov, nu blev jeg interesseret.

Kunne en dynapack holde 4000Nm ved 2200RPM?

Vil den kunne det på feks 1 hjul?

: 30 sep 2011, 23:03
af MTECH
fordelt på 2 kasser kan den holde 4000..

: 30 sep 2011, 23:29
af lqs
KDW skrev:
lqs skrev:http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_V_transmission
MVH søren
ps. hvorfor er det i vælger at gange navhestene op, men ikke navmoment?


Det er også en fejl, det skal selvf. ganges op med samme faktor.

hvor får i den faktor fra?
MVH søren

: 30 sep 2011, 23:37
af KDW
lqs skrev:
KDW skrev:
lqs skrev:http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_V_transmission
MVH søren
ps. hvorfor er det i vælger at gange navhestene op, men ikke navmoment?


Det er også en fejl, det skal selvf. ganges op med samme faktor.

hvor får i den faktor fra?
MVH søren


Det skal du være VIP for at få :)

: 30 sep 2011, 23:43
af lqs
betyder det at du ikke ved det?
MVH søren

: 01 okt 2011, 07:03
af John Sahl
lqs skrev:betyder det at du ikke ved det?
MVH søren


Det er da den velkendte Supra-faktor ;-)

: 01 okt 2011, 09:01
af MTECH
smider du ik lige graferne op med motor effekten/motor momentet :?: