Side 2 af 2
: 06 sep 2011, 22:06
af TB206HDI
Den må eddermanme være træls at køre..
Re: Hvad siger denne udskrift jer?
: 07 sep 2011, 01:40
af dykkerdahl
John Sahl skrev:
Kunne det ikke have været indsugningsventilen der har lukket for sent.
Det jeg mener er at stemplet ved lave rpm er begyndt at skubbe luften ud af cylinderen igen inden ventilen har været lukket helt.
Jo flere rpm motoren tager jo mere inerti opbygger luften jo til at mod arbejde stemplet som jo hurtigt mindsker volumen efter BDC.
Stemplet når måske 60-70 krumtap grader efter BDC. før indsugningsventilen er lukket helt.
Hvad ville der have været sket hvis man havde drejet 2 eller 5 krumtapgrader tilbage på indsugningsknasten så ventilen havde lukket tidliger for at få en tidliger maxfyldning.
Er det helt sort det jeg skriver for jeg er ikke ekspert i nu, bare noget jeg har læst i en bog gammel bog

: 07 sep 2011, 06:31
af lqs
tror ikke der korrigeret ret meget, tænker ca 2 promile!
tror der er derfor der står 0,998 i hjørnet.....?
det kunne have været sjovt at se en kurve overladetryk sammen med rpm?
har en mistanke om at udskrift er 5-6år gammel?
hvis ja er der jo løbet meget vand i åen siden.
MVH søren
: 07 sep 2011, 10:01
af Wildert
Det ligner noget der kræver en special gearkasse for reelt at være hurtig

: 07 sep 2011, 14:16
af Yugo Turbo
@ Søren
Du ved jo lidt om det felt stads, hvad er det at man normelt benytter af korrigering? Lufttrykket ved vandoverfladen er normalt angivet til 1013 millibar, så måske det rullefelt der står oppe på en bakke.
men lufttrykket varrierer naturligvis hele tiden
: 07 sep 2011, 15:30
af natmekanikeren
prøv at gå ind, og kig på DMI vejrstationer
lige nu er luftrykket i -Skagen 989 mb.- Odense 998 mb- Kegnæs 1001 mb.
Så ja der kan være stor forskel
Det laveste lufttryk jeg har målt en bil ved, var 967 mb.,det højeste 1044
det er derfor der skal vejrkorrigeres
1013 mb. og en lufttemp. på 20 grader er = en korrigionsfaktor på 1,hvis luftrykket stiger vil faktoren komme under 1 ,modsat hvis det falder vil den komme over 1, forudsat at lufttemp stadig er 20 grader
korrigionsfaktorerne på de viste udskrifter er nok ikke helt ved siden af
Otto
: 08 sep 2011, 03:08
af lqs
både EØF og DIN norm giver god mening og nok også det rigtige resultat på en gammeldags sugemotor. på en moderne turbomotor er det nok mere misvisende/tvivlsomt..... men mig bekendt findes der ikke andet... OTTO?
det her hører nok mere til i tråden om den korrekte rulning.
MVH søren