Hvad siger denne udskrift jer?
Redaktør: Moderatorer
-
dykkerdahl
- Senior Medlem
- Indlæg: 369
- Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
- Geografisk sted: Kbh
- Kontakt:
Re: Hvad siger denne udskrift jer?
John Sahl skrev:
Kunne det ikke have været indsugningsventilen der har lukket for sent.
Det jeg mener er at stemplet ved lave rpm er begyndt at skubbe luften ud af cylinderen igen inden ventilen har været lukket helt.
Jo flere rpm motoren tager jo mere inerti opbygger luften jo til at mod arbejde stemplet som jo hurtigt mindsker volumen efter BDC.
Stemplet når måske 60-70 krumtap grader efter BDC. før indsugningsventilen er lukket helt.
Hvad ville der have været sket hvis man havde drejet 2 eller 5 krumtapgrader tilbage på indsugningsknasten så ventilen havde lukket tidliger for at få en tidliger maxfyldning.
Er det helt sort det jeg skriver for jeg er ikke ekspert i nu, bare noget jeg har læst i en bog gammel bog
Nissan 200sx
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
-
Wildert
- Mester Medlem
- Indlæg: 1673
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Nær Roskilde
- Kontakt:
-
Yugo Turbo
- Mester Medlem
- Indlæg: 2515
- Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
- Geografisk sted: Veksø Sjælland
-
natmekanikeren
- Medlem
- Indlæg: 217
- Tilmeldt: 24 aug 2006, 21:25
prøv at gå ind, og kig på DMI vejrstationer
lige nu er luftrykket i -Skagen 989 mb.- Odense 998 mb- Kegnæs 1001 mb.
Så ja der kan være stor forskel
Det laveste lufttryk jeg har målt en bil ved, var 967 mb.,det højeste 1044
det er derfor der skal vejrkorrigeres
1013 mb. og en lufttemp. på 20 grader er = en korrigionsfaktor på 1,hvis luftrykket stiger vil faktoren komme under 1 ,modsat hvis det falder vil den komme over 1, forudsat at lufttemp stadig er 20 grader
korrigionsfaktorerne på de viste udskrifter er nok ikke helt ved siden af
Otto
lige nu er luftrykket i -Skagen 989 mb.- Odense 998 mb- Kegnæs 1001 mb.
Så ja der kan være stor forskel
Det laveste lufttryk jeg har målt en bil ved, var 967 mb.,det højeste 1044
det er derfor der skal vejrkorrigeres
1013 mb. og en lufttemp. på 20 grader er = en korrigionsfaktor på 1,hvis luftrykket stiger vil faktoren komme under 1 ,modsat hvis det falder vil den komme over 1, forudsat at lufttemp stadig er 20 grader
korrigionsfaktorerne på de viste udskrifter er nok ikke helt ved siden af
Otto
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46


