Side 2 af 4

: 29 jan 2011, 20:23
af m power
Jakobsen skrev:Det passer ik at en sinter lamel ikke er bedere end orginalen, den sku gerne ku klare flere hk og mere moment :)


ja men som minimum skal dnt jo kombineres med en opstrammet trykfod

: 29 jan 2011, 20:29
af Jakobsen
Her er forresten lidt info fra KG-Trimning Sverige angående Sinter lamel og STD

Tjocklek ca 8.1mm (std Volvo ca 7.1mm), där så behövs lägg brickor eller svarva svänghjulet.
Finns även i fler storlekar och till fler bilmodeller. Skicka MAIL för mer info.

Angående sinter på standard trykplade, kommer det an på justering af trykpladen for bedste resultat. Det kan der også læses om på det link fra savar turbo. Så ja en sinter lamel vil være bedere end std når den er justeret rigtig. Men selvfølgelig vil en strammere upgraderet trykplade være bedst helt sikkert

Ellers må du forklare hvad der sku gøre den ik var bedere ? :)

: 29 jan 2011, 22:24
af needspeed
Den vil ihvertfald slide meget mere på svinghjulet :-)
Det gør de i hvertfald på traktorer.

: 29 jan 2011, 22:55
af Jakobsen
ja den vil slide hvis den er over 8.xmm den sinter og en std er 7.8mjavascript:emoticon(':lol:')m hehe

: 29 jan 2011, 23:37
af HenrikGM
Volvo-Dennis skrev:Jeg kørte gennem en rundkørsel på vejen hjem, i 2 gear.. Ud af rundkørselen fik den lidt gas, og så snart den begyndte at lave tryk begyndte den af fedte noget. Hmm..

Koblingen kan ikke justeres, da det er hydraulisk...

Den var en lille smule tykkere end den gamle, som var lidt slidt. Så tænkte at det var ok. Trykpladen er dog en standard model..

Lamellen ved jeg ikke hvor kommer fra, da den fulgte med i handelen da jeg købte bilen. Og sælger kan jeg ikke lige spørge, da han er i udlandet i en måneds tid.


Se, normalt er en kobling lavet sådan at fjederkraften "kipper over".

Dvs, hvis et lyst hoved får den ide at sætte trykpladen dybere på svinghjulet, eller montere et tykkere nav, så falder klemkraften, og den falder hurtigt og meget.
Så det fix der var "bare lige" er reelt en billet til at få lov til at skille det ad igen(Learning by doing)

Std 740/760 turbo kobling kan nemt holde 350Nm, særligt hvis man monterer den lidt højere end original, men mål klemkraften, og sæt den rigtigt istedet.

Sinter kan sagtens fungere på ej opstrammet trykplade, man skal bare huske at tjekke tykkelsen. Et tykt nav er ofte lig dårligere kobling hvis klemkraften ikke er trimmet til ret højde.

: 29 jan 2011, 23:44
af Volvo-Dennis
Jeg tror bare det ender med en ny standard kobling, så er jeg ude over det problem.
Jeg har jo tidligere haft en 760, med en sachs kobling der snildt holdte til 356nm. Sinter'en blev monteret, fordi den fulgte med i en stak reservedele til bilen. Og jeg troede så at det bare lige var "vupti".

Men man lærer noget hver dag :reading:

: 30 jan 2011, 00:11
af HenrikGM
Volvo-Dennis skrev:Jeg tror bare det ender med en ny standard kobling, så er jeg ude over det problem.
Jeg har jo tidligere haft en 760, med en sachs kobling der snildt holdte til 356nm. Sinter'en blev monteret, fordi den fulgte med i en stak reservedele til bilen. Og jeg troede så at det bare lige var "vupti".

Men man lærer noget hver dag :reading:


Du kan jo også slide den til....jo tyndere den bliver(til en vis grænse) jo mere moment vil den tage...;-)

: 30 jan 2011, 00:14
af Volvo-Dennis
Okay, det er jo selvfølgelig rigtigt. Jeg kan prøve at give det en chance og køre med den nogle dage. Så må vi se om den bliver bedre :wink:

: 30 jan 2011, 01:31
af Slavteren
Har i dag erfaret at det åbenbart ikke er std. viden for en mekaniker at en ny trykfod skal renses af for olie inden montering :damn:

Så bare for at være sikker, er det husket?

: 30 jan 2011, 01:38
af Volvo-Dennis
Ja da, det er husket :)