Hvor meget brændstof og luft skal der til?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Carsten 205 GTI 1,9 T
Mester Medlem
Indlæg: 529
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Them
Kontakt:

#11 Indlæg af Carsten 205 GTI 1,9 T »

HenrikGM skrev:Hvis du en dag skulle falde over en reservetop, så smid den forbi så kan vi finde ud af hvad den flower. Kun et tilbud.


Tror jeg har en liggende, hvis det er.
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]
TB206HDI
Senior Medlem
Indlæg: 483
Tilmeldt: 19 sep 2009, 19:54

#12 Indlæg af TB206HDI »

Carsten 205 GTI 1,9 T skrev:
HenrikGM skrev:Hvis du en dag skulle falde over en reservetop, så smid den forbi så kan vi finde ud af hvad den flower. Kun et tilbud.


Tror jeg har en liggende, hvis det er.


Det kunne være ret spændende at få den flowmålt - mest af alt fordi det er lidt blackart på HDI'erne. Der er ingen der rigtig ved hvor meget de kan være med til. Lars skifter til anden knast med højere løft for at få mere igennem, men det kunne være spændende at se hvordan den flower med std. løft og om der reelt er noget at vinde ved højere løft.
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#13 Indlæg af HenrikGM »

Smid en top herud, så lad os få nogle tal på, og måske rykke lidt ved den sorte magi ;-)
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Carsten 205 GTI 1,9 T
Mester Medlem
Indlæg: 529
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Them
Kontakt:

#14 Indlæg af Carsten 205 GTI 1,9 T »

HenrikGM skrev:Smid en top herud, så lad os få nogle tal på, og måske rykke lidt ved den sorte magi ;-)


Sender du en PM med en adresse, og et telefonnummer? - Så får jeg afleveret en top. :D
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]
TB206HDI
Senior Medlem
Indlæg: 483
Tilmeldt: 19 sep 2009, 19:54

#15 Indlæg af TB206HDI »

Carsten 205 GTI 1,9 T skrev:
HenrikGM skrev:Smid en top herud, så lad os få nogle tal på, og måske rykke lidt ved den sorte magi ;-)


Sender du en PM med en adresse, og et telefonnummer? - Så får jeg afleveret en top. :D


Er toppen hældt op til Henrik? Jeg er meget nysgerrig for hvordan den flower.
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#16 Indlæg af HenrikGM »

TB206HDI skrev:
Carsten 205 GTI 1,9 T skrev:
HenrikGM skrev:Smid en top herud, så lad os få nogle tal på, og måske rykke lidt ved den sorte magi ;-)


Sender du en PM med en adresse, og et telefonnummer? - Så får jeg afleveret en top. :D


Er toppen hældt op til Henrik? Jeg er meget nysgerrig for hvordan den flower.


Ingenting fået endnu, men det kommer vel.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Carsten 205 GTI 1,9 T
Mester Medlem
Indlæg: 529
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Them
Kontakt:

#17 Indlæg af Carsten 205 GTI 1,9 T »

TB206HDI skrev:Er toppen hældt op til Henrik? Jeg er meget nysgerrig for hvordan den flower.


Rolig nu! - Motoren skal først hives ned fra pallereolen, og skilles ad. Samtidig har jeg 5 andre biler holdende herude der skal laves. Det bliver først en weekend.
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#18 Indlæg af HenrikGM »

Det der er mest interessant her er at du har rimelige data på brændstoftilførslen, ydelsen og røgproduktionen.
dvs man bør kunne holde flowet op imod disse fakta og måske lære noget(hvem ved!)...
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
TB206HDI
Senior Medlem
Indlæg: 483
Tilmeldt: 19 sep 2009, 19:54

#19 Indlæg af TB206HDI »

HenrikGM skrev:Det der er mest interessant her er at du har rimelige data på brændstoftilførslen, ydelsen og røgproduktionen.
dvs man bør kunne holde flowet op imod disse fakta og måske lære noget(hvem ved!)...


Det har jeg, jeg kan sige dig dieselmængden helt præcist, ladetrykket helt præcist, dysetrykket helt præcist og røgmængden kan jeg optage på film.
Besvar