: 11 jan 2011, 16:34
K-FINN skrev:Hvis det er for og køle indsugnings temperatur, så havde jeg valgt noget vand/methanoel indsprøjtning..
Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
http://powerforum.dk/
K-FINN skrev:Hvis det er for og køle indsugnings temperatur, så havde jeg valgt noget vand/methanoel indsprøjtning..
K-FINN skrev:Du sprøjter det ind i ladetrykrør lige før gasspjæld, eller evt 4 stk, 1 i hver indsugningsrør.
Det sænker din indsugningstemperatur/EGT.
HenrikGM skrev:K-FINN skrev:Du sprøjter det ind i ladetrykrør lige før gasspjæld, eller evt 4 stk, 1 i hver indsugningsrør.
Det sænker din indsugningstemperatur/EGT.
Kig lige på hvordan fordelingen bliver. Visse motorer har nogle af cylindrene siddende "i læ" pga gasspjældet. De egner sig ikke så godt til montering lige før.
vil mene at de fleste regelsæt forbyder dette. det er så underordnet hvis de ikke håndhæves.audi_claus skrev:Vand/æthanol indsprøjtning skal helst foretages mellem IC og så langt fra gasspjæld/indsugningsmanifold som muligt, idet det giver den bedste mulighed for, at det indsprøjtede når at blive opløst i den øvrige varme luft. Jo længere rør jo bedre. Vand er ikke så sjovt i flydende form da det er stærkere end de bedste plejle.
Indsprøjtning i IM er kun for NOS.
1 del karburatorsprit (99%) og 2 dele vand giver ca 35% blanding. Det er ikke brandfarligt, hvis der skulle komme noget ved siden af. Flambering kræver ca 42% Cognac.
Jeg benytter således denne blanding både uden på IC og som indsprøjtning inde i toppen af IC før afgangsrøret mod gasspjældet..
lqs skrev:vil mene at de fleste regelsæt forbyder dette. det er så underordnet hvis de ikke håndhæves.audi_claus skrev:Vand/æthanol indsprøjtning skal helst foretages mellem IC og så langt fra gasspjæld/indsugningsmanifold som muligt, idet det giver den bedste mulighed for, at det indsprøjtede når at blive opløst i den øvrige varme luft. Jo længere rør jo bedre. Vand er ikke så sjovt i flydende form da det er stærkere end de bedste plejle.
Indsprøjtning i IM er kun for NOS.
1 del karburatorsprit (99%) og 2 dele vand giver ca 35% blanding. Det er ikke brandfarligt, hvis der skulle komme noget ved siden af. Flambering kræver ca 42% Cognac.
Jeg benytter således denne blanding både uden på IC og som indsprøjtning inde i toppen af IC før afgangsrøret mod gasspjældet..
MVH søren
ps. mener du metanol? eller etanol? eller cognac??