Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...
Redaktør: Moderatorer
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664 Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06
#11
Indlæg
af Runesm » 31 dec 2010, 09:43
K-FINN skrev: CT9 er fra en 1,3 16V Ct12 er fra 1,5 12V
Sidder ct12 ikke også på en gammel supra 1g motor?
Jeg har googlet lidt rundt, og mange sider, at det ikke rigtig kan svare sig, udover det findes der netop flere typer ct12, og nogen af dem passer ikke direkte på.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480 Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
#12
Indlæg
af K-FINN » 31 dec 2010, 09:58
Jo og der sidder også CT12 på nogle supra MK4..
Men den CT12 som alex kørte med, er jeg ret sikker på var fra 3ete motor, den har lille smule stører udstødningshus.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele
Alex_Reedtz
Senior Medlem
Indlæg: 293 Tilmeldt: 22 nov 2005, 20:48
Geografisk sted: Juelsminde
#13
Indlæg
af Alex_Reedtz » 31 dec 2010, 13:54
Mener faktisk den kom fra en Avensis TD altså en 2C-TE motor, det eneste jeg gjorde for at den passede var at dreje huset lidt, så vidt jeg husker.
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537 Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
#14
Indlæg
af grydesvamp » 31 dec 2010, 15:25
sådan en td40 (turbomotor) turbo på en 1,5 12v fungerer YDERST godt.. bilen kan køres normalt og hvis man så vil ud af hullet skal man bare lige lidt højere op i omdrejninger og så sker der ting og sager..
Fri bane fuld hane!
smeden
Junior Medlem
Indlæg: 63 Tilmeldt: 23 mar 2004, 21:55
#15
Indlæg
af smeden » 31 dec 2010, 18:25
hvor mange hk. laver man ca. på 1,3 4efe motor med en TD40 turbo fra turbomotor.dk
eller skal jeg vælge en anden turbo?
Den er ikke noget som hedder dumme spørgsmål, kun dumme svar
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480 Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
#16
Indlæg
af K-FINN » 31 dec 2010, 19:55
Anden manifold og rigtig styring, er 200hk ikke umuligt...
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele
smeden
Junior Medlem
Indlæg: 63 Tilmeldt: 23 mar 2004, 21:55
#17
Indlæg
af smeden » 31 dec 2010, 20:21
er anden indsugningsmanifold? hvilken manifold skal jeg bruge fra (motor kode), og hvilken motorstyring kan i anbefale?
Den er ikke noget som hedder dumme spørgsmål, kun dumme svar
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480 Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
#18
Indlæg
af K-FINN » 31 dec 2010, 21:16
Indsugning er lige meget, den orginale 4efte UDstødningsmanifold er ikke ret god.
Den du skal skifte, kig evt på turbomotor.dk
Hvad andgår motorstyring, er der MANGE muligheder.
Alt efter din pengepung, koster det fra 6 kilo til over 50 kilo
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele