Not skudt ud gennem remhjul.

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
Staalanden
Mester Medlem
Geografisk sted: Slagelse

#11 Indlæg af Staalanden »

Havde en AE86 for mange år siden. Der var hjullet ikke flækket, men var begyndt at arbjede sig løs. Tror nogen havde "mast" hjulet på, for not gangen virkelig helt ødelagt. Opdagede det heldigvis før det var forsent
Nissan Sunny GTI-R

I took an IQ test and the results were negative.
Brugeravatar
Captain Slow
Mester Medlem
Geografisk sted: Horsens

#12 Indlæg af Captain Slow »

har endnu ikke set en 4a bukke ventiler ved "bad timing" der er plads mellem stempler og ventiler, og det op til ihvertilfælde 9000 rpm
I love everything thats fast enough to do something stupid with
lqs
Mester Medlem

#13 Indlæg af lqs »

ove lungskov skrev:Det er et remhjul i støbejern fra en silvertop så nej ''nogen'' har ikke tunet noget remhjul eller noget her, da jeg ikke køre med kompressor men turbo deraf som jeg også skrev agz(T)e. og umiddelbart er der ikke sket noget med ventilerne da den køre igen. kunne bar godt tænke mig og finde ud af hvorfor den gjorde det? er det en sygdom på disse motore??
Ps. bolten er spændt i det moment den skal.
"nogen" har pillet noget af, for at sætte noget andet på ikke? det leder mig hen på at der er lavet en fejl, i forbindelse med denne ombytning. men der er jo ikke sket noget. så pyt.
m power
Mester Medlem

#14 Indlæg af m power »

lqs skrev:
ove lungskov skrev:Det er et remhjul i støbejern fra en silvertop så nej ''nogen'' har ikke tunet noget remhjul eller noget her, da jeg ikke køre med kompressor men turbo deraf som jeg også skrev agz(T)e. og umiddelbart er der ikke sket noget med ventilerne da den køre igen. kunne bar godt tænke mig og finde ud af hvorfor den gjorde det? er det en sygdom på disse motore??
"nogen" har pillet noget af, for at sætte noget andet på ikke? det leder mig hen på at der er lavet en fejl, i forbindelse med denne ombytning. men der er jo ikke sket noget. så pyt.

der med mener du at hvis noget har været adskildt og der efter bliver defekt, så er det pga af fejlmontage :up:
Brugeravatar
Captain Slow
Mester Medlem
Geografisk sted: Horsens

#15 Indlæg af Captain Slow »

hvis man ikke ved det kigger man næppe,

det er gamle motorer, og for "kendere" er det et velkendt problem, med not/notgang/remhjul. også at vulkniseringen slipper mellem inder og yderdel af remhjulet (vibrationsdæmper)

dermed sagt, det er næppe nogens fejl, bare : shit happens = byt til nyt :?
I love everything thats fast enough to do something stupid with
HenrikGM
Moderator
Kontakt:

#16 Indlæg af HenrikGM »

m power skrev:
lqs skrev:

der med mener du at hvis noget har været adskildt og der efter bliver defekt, så er det pga af fejlmontage :up:

Mon ikke han opfordrer til at se efter årsagen. Det er meget sjældent noget bliver defekt uden grund... :popcorn:
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
m power
Mester Medlem

#17 Indlæg af m power »

HenrikGM skrev:
m power skrev:
lqs skrev:

Mon ikke han opfordrer til at se efter årsagen. Det er meget sjældent noget bliver defekt uden grund... :popcorn:

det er jo så ikke det den gode søren skriver :wink:
ja der er jo altid en grund til at noget bliver defekt, men det kan jo være så meget der er til grund for det.
ove lungskov
Nyt Medlem

#18 Indlæg af ove lungskov »

Jeg havde tjekket at not og notgang så fint ud og den skulle faktisk næsten presses i akslen, og remhjulet er IKKE blevet tævet ind over som man kunne tro, det hele var lækkert da jeg samlede det så derfor forstår jeg det bare ikke. men som captain slow skriver ''shit happens'' det kan være at jeg har været uheldig at der måske har været en lille revne i hjulet jeg ikke har set, men det så fint ud inden jeg spændte det på såå.??
HenrikGM
Moderator
Kontakt:

#19 Indlæg af HenrikGM »

Tag nogle billeder og læg dem herind. Makro eller supermakro i rimelig kvalitet....

Man kan næsten altid sige hvorfor ved at se på brudfladerne.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
K-FINN
Mester Medlem

#20 Indlæg af K-FINN »

ove lungskov skrev:Jeg havde tjekket at not og notgang så fint ud og den skulle faktisk næsten presses i akslen, og remhjulet er IKKE blevet tævet ind over som man kunne tro, det hele var lækkert da jeg samlede det så derfor forstår jeg det bare ikke. men som captain slow skriver ''shit happens'' det kan være at jeg har været uheldig at der måske har været en lille revne i hjulet jeg ikke har set, men det så fint ud inden jeg spændte det på såå.??

Du er ikke den første, og helt sikkert ikke den sidste dette sker for....
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Besvar