Not skudt ud gennem remhjul.
Redaktør: Moderatorer
- Staalanden
- Mester Medlem
- Indlæg: 591
- Tilmeldt: 23 nov 2003, 12:13
- Geografisk sted: Slagelse
- Captain Slow
- Mester Medlem
- Indlæg: 1340
- Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
- Geografisk sted: Horsens
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
"nogen" har pillet noget af, for at sætte noget andet på ikke? det leder mig hen på at der er lavet en fejl, i forbindelse med denne ombytning. men der er jo ikke sket noget. så pyt.ove lungskov skrev:Det er et remhjul i støbejern fra en silvertop så nej ''nogen'' har ikke tunet noget remhjul eller noget her, da jeg ikke køre med kompressor men turbo deraf som jeg også skrev agz(T)e. og umiddelbart er der ikke sket noget med ventilerne da den køre igen. kunne bar godt tænke mig og finde ud af hvorfor den gjorde det? er det en sygdom på disse motore??
Ps. bolten er spændt i det moment den skal.
-
m power
- Mester Medlem
- Indlæg: 1248
- Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
lqs skrev:"nogen" har pillet noget af, for at sætte noget andet på ikke? det leder mig hen på at der er lavet en fejl, i forbindelse med denne ombytning. men der er jo ikke sket noget. så pyt.ove lungskov skrev:Det er et remhjul i støbejern fra en silvertop så nej ''nogen'' har ikke tunet noget remhjul eller noget her, da jeg ikke køre med kompressor men turbo deraf som jeg også skrev agz(T)e. og umiddelbart er der ikke sket noget med ventilerne da den køre igen. kunne bar godt tænke mig og finde ud af hvorfor den gjorde det? er det en sygdom på disse motore??
Ps. bolten er spændt i det moment den skal.
der med mener du at hvis noget har været adskildt og der efter bliver defekt, så er det pga af fejlmontage
- Captain Slow
- Mester Medlem
- Indlæg: 1340
- Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
- Geografisk sted: Horsens
hvis man ikke ved det kigger man næppe,
det er gamle motorer, og for "kendere" er det et velkendt problem, med not/notgang/remhjul. også at vulkniseringen slipper mellem inder og yderdel af remhjulet (vibrationsdæmper)
dermed sagt, det er næppe nogens fejl, bare : shit happens = byt til nyt
det er gamle motorer, og for "kendere" er det et velkendt problem, med not/notgang/remhjul. også at vulkniseringen slipper mellem inder og yderdel af remhjulet (vibrationsdæmper)
dermed sagt, det er næppe nogens fejl, bare : shit happens = byt til nyt
I love everything thats fast enough to do something stupid with
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
m power skrev:lqs skrev:"nogen" har pillet noget af, for at sætte noget andet på ikke? det leder mig hen på at der er lavet en fejl, i forbindelse med denne ombytning. men der er jo ikke sket noget. så pyt.ove lungskov skrev:Det er et remhjul i støbejern fra en silvertop så nej ''nogen'' har ikke tunet noget remhjul eller noget her, da jeg ikke køre med kompressor men turbo deraf som jeg også skrev agz(T)e. og umiddelbart er der ikke sket noget med ventilerne da den køre igen. kunne bar godt tænke mig og finde ud af hvorfor den gjorde det? er det en sygdom på disse motore??
Ps. bolten er spændt i det moment den skal.
der med mener du at hvis noget har været adskildt og der efter bliver defekt, så er det pga af fejlmontage
Mon ikke han opfordrer til at se efter årsagen. Det er meget sjældent noget bliver defekt uden grund...
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
m power
- Mester Medlem
- Indlæg: 1248
- Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
HenrikGM skrev:m power skrev:lqs skrev:"nogen" har pillet noget af, for at sætte noget andet på ikke? det leder mig hen på at der er lavet en fejl, i forbindelse med denne ombytning. men der er jo ikke sket noget. så pyt.ove lungskov skrev:Det er et remhjul i støbejern fra en silvertop så nej ''nogen'' har ikke tunet noget remhjul eller noget her, da jeg ikke køre med kompressor men turbo deraf som jeg også skrev agz(T)e. og umiddelbart er der ikke sket noget med ventilerne da den køre igen. kunne bar godt tænke mig og finde ud af hvorfor den gjorde det? er det en sygdom på disse motore??
Ps. bolten er spændt i det moment den skal.
der med mener du at hvis noget har været adskildt og der efter bliver defekt, så er det pga af fejlmontage
Mon ikke han opfordrer til at se efter årsagen. Det er meget sjældent noget bliver defekt uden grund...
det er jo så ikke det den gode søren skriver
ja der er jo altid en grund til at noget bliver defekt, men det kan jo være så meget der er til grund for det.
-
ove lungskov
- Nyt Medlem
- Indlæg: 22
- Tilmeldt: 29 sep 2010, 09:16
Jeg havde tjekket at not og notgang så fint ud og den skulle faktisk næsten presses i akslen, og remhjulet er IKKE blevet tævet ind over som man kunne tro, det hele var lækkert da jeg samlede det så derfor forstår jeg det bare ikke. men som captain slow skriver ''shit happens'' det kan være at jeg har været uheldig at der måske har været en lille revne i hjulet jeg ikke har set, men det så fint ud inden jeg spændte det på såå.??
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Tag nogle billeder og læg dem herind. Makro eller supermakro i rimelig kvalitet....
Man kan næsten altid sige hvorfor ved at se på brudfladerne.
Man kan næsten altid sige hvorfor ved at se på brudfladerne.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
ove lungskov skrev:Jeg havde tjekket at not og notgang så fint ud og den skulle faktisk næsten presses i akslen, og remhjulet er IKKE blevet tævet ind over som man kunne tro, det hele var lækkert da jeg samlede det så derfor forstår jeg det bare ikke. men som captain slow skriver ''shit happens'' det kan være at jeg har været uheldig at der måske har været en lille revne i hjulet jeg ikke har set, men det så fint ud inden jeg spændte det på såå.??
Du er ikke den første, og helt sikkert ikke den sidste dette sker for....
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele 