Side 2 af 2
: 06 nov 2010, 11:08
af RBFrederiksen
Bufas skrev:Det skulle efter sigende være den top der kan hentes mest effekt på. Bortset fra en svenskertop eller opkortet 24V.
Skal du have portet den og skiftet ventilerne til nogle større samtidig?
Nej jeg prøver at begrænse mig lidt i første omgang, ellers går jeg helt kold i projektet tror jeg, både energi- og pengemæssigt..

Nu skal jeg lige have det hele til at spille i Kadetten og have den synet og betalt afgift. Derefter kan man jo sigte lidt højere..
Hvor store ventiler er der ellers plads til i sådan en top?
: 06 nov 2010, 14:56
af Bufas
RBFrederiksen skrev:Nej jeg prøver at begrænse mig lidt i første omgang, ellers går jeg helt kold i projektet tror jeg, både energi- og pengemæssigt..

Nu skal jeg lige have det hele til at spille i Kadetten og have den synet og betalt afgift. Derefter kan man jo sigte lidt højere..
Hvor store ventiler er der ellers plads til i sådan en top?
Den kan skam også komme til at køre helt fornuftigt med den anden opsætning kun.
Standard har den 40/45 ventiler, der er plads til 41/46 og bliver den boret op til 97 som er den boring der bliver brugt når der skal bygges en 2.5 så er der ifølge imotec plads til 42/47 ventiler.
http://imotecgmbh.de/LeistungsTeile/Mot ... ih4-t.html
: 06 nov 2010, 17:07
af RBFrederiksen
Bufas skrev:Den kan skam også komme til at køre helt fornuftigt med den anden opsætning kun.
Standard har den 40/45 ventiler, der er plads til 41/46 og bliver den boret op til 97 som er den boring der bliver brugt når der skal bygges en 2.5 så er der ifølge imotec plads til 42/47 ventiler.
http://imotecgmbh.de/LeistungsTeile/Mot ... ih4-t.html
Ja det håber jeg da, det er jo ikke nogen tung bil sådan en Kadett C
Hvis man skal have den boret til 2.5 liter, så kræver det vel også krumtap og plejlstænger fra en 2.4 liters? Kan det ikke passe at slaglængden er længere i sådan en?
: 06 nov 2010, 19:01
af Bufas
RBFrederiksen skrev:Ja det håber jeg da, det er jo ikke nogen tung bil sådan en Kadett C

Hvis man skal have den boret til 2.5 liter, så kræver det vel også krumtap og plejlstænger fra en 2.4 liters? Kan det ikke passe at slaglængden er længere i sådan en?
Jo en 2.2 har 77.5 og en 2.4 har 85.
www.opel-infoes.de er der info om motorer og mange andre ting.
Hvis du ikke allerede er medlem så vil jeg anbefale dig også at blive det på Opelpower. Der kan du få svar på alle de Opel spørgsmål som der ikke er svar på her.
: 07 nov 2010, 10:37
af RBFrederiksen
Bufas skrev:Jo en 2.2 har 77.5 og en 2.4 har 85.
www.opel-infoes.de er der info om motorer og mange andre ting.
Hvis du ikke allerede er medlem så vil jeg anbefale dig også at blive det på Opelpower. Der kan du få svar på alle de Opel spørgsmål som der ikke er svar på her.
Fed side med info, den kendte jeg ikke. Opelpower kender jeg dog godt

Fin side, synes bare det er svært at finde noget i forumet når man søger.
: 07 nov 2010, 21:25
af Bufas
Ja søgefunktionen er ikke lige verdens nemmeste at blive gode venner med.