: 24 okt 2010, 09:28
Dybro skrev:sådan en edc15 eller 16 er jo bare et obd-flash-tool
Det er en "oem" motorstyring..
Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
http://powerforum.dk/
Dybro skrev:sådan en edc15 eller 16 er jo bare et obd-flash-tool
Carsten 205 GTI 1,9 T skrev:Dybro skrev:sådan en edc15 eller 16 er jo bare et obd-flash-tool
Det er en "oem" motorstyring..
Dybro skrev:Carsten 205 GTI 1,9 T skrev:Dybro skrev:sådan en edc15 eller 16 er jo bare et obd-flash-tool
Det er en "oem" motorstyring..
Ok.. men så er det jo begrænset hva man kan lave af sjove ting og sager.
TB206HDI skrev:Dybro skrev:Carsten 205 GTI 1,9 T skrev:Dybro skrev:sådan en edc15 eller 16 er jo bare et obd-flash-tool
Det er en "oem" motorstyring..
Ok.. men så er det jo begrænset hva man kan lave af sjove ting og sager.
Hvorfor er det begrænset? Og hvilke ting vil du lave?
Dybro skrev:Kan du fx programmere ekstra udgange til at gøre noget helt andet, og programmere ekstra indgange..??
TB206HDI skrev:Dybro skrev:Kan du fx programmere ekstra udgange til at gøre noget helt andet, og programmere ekstra indgange..??
Ja.
..men hvad vil du bruge de ekstra indgange/udgange til?
Dybro skrev:Jah.. fx pumper eller blæsere, som bliver aktiveret af en eller flere variable input-signaler og evt. kombineret med interne variabler i ECU'en.
Det vil i hvert fald være muligt i adaptronic 1280.
Dybro skrev:Men det er da self. helt fint, hvis du kan nøjes med en oem ecu - intet galt i det.
Dybro skrev:Jeg vil bare mene, at mange synes det er et væsentligt + hvis man kan programmere svinet som man vil, og dermed ikke er låst fast til en oem ecu.
TB206HDI skrev:Dybro skrev:Jah.. fx pumper eller blæsere, som bliver aktiveret af en eller flere variable input-signaler og evt. kombineret med interne variabler i ECU'en.
Det vil i hvert fald være muligt i adaptronic 1280.
Ja det er lettere på en Adaptronic, men spørgsmålet er om du reelt vil få brug for det, eller om det bare er "fordi man kan". Og er det 29.500 kroner værd at kunne?Dybro skrev:Men det er da self. helt fint, hvis du kan nøjes med en oem ecu - intet galt i det.
En OEM styring kan flere tricks end du tror.. og den er bedre skruet sammen end en eftermarkedsstyring.Dybro skrev:Jeg vil bare mene, at mange synes det er et væsentligt + hvis man kan programmere svinet som man vil, og dermed ikke er låst fast til en oem ecu.
Du kan ændre mere end du tror i en oem styringf.eks. har jeg launchcontrol på min HDI - på oem styring. Det kræver blot at man tænker over hvordan og hvorfor den virker. Jeg har også begrænset moment i de lave gear, overboost funktionalitet i de to højeste gear, VNT turbostyring og lidt flere ting - altsammen er noget som min OEM styring ikke kan styre ab fabrik, men som man kan få den til hvis man vil
TB206HDI skrev:Henrik D.S. skrev:Att: Dybro
Jo 30.000 er nok for den koster nøjagtig 30.000krSkal nemlig igang med og arbejde med det her til vinter !
Hvorfor ikke bare tage en edc15 eller edc16 istedet? Dem kan du få til under 500 kroner...