Side 2 af 3

: 18 okt 2010, 14:59
af Captain Slow
"drag trekanter"

kim du er altså klammo :ha:

: 18 okt 2010, 18:13
af K-FINN
lqs skrev:
dykkerdahl skrev:Er der nogle der tør gætte på hvad den har af Hk og hvad for motor det er....
efter lyden...WANKEL.
efter tal....ca 1000hk.
De påstår lige knap 1000hk.

: 18 okt 2010, 20:40
af BANDIT
Captain Slow skrev:"drag trekanter"

kim du er altså klammo :ha:
Haha sad lige og tænkte det samme :tooth: Nu kammer han sku da helt over :D

: 19 okt 2010, 14:20
af Wankel
Man kan vel ikke sige at det er klamt før end man har prøvet det :mrgreen:

: 18 nov 2010, 23:39
af K-FINN
http://www.streetfire.net/video/adriana ... 685059.htm

Den har kørt 7.0 med efter eget udsagn 765hk..
Det er ret godt gået syntes jeg..

Pæn stor turbo...

: 19 nov 2010, 03:55
af lqs
K-FINN skrev:http://www.streetfire.net/video/adriana-765hp-30psi-13b-starlet-dyno_685059.htm

Den har kørt 7.0 med efter eget udsagn 765hk..
Det er ret godt gået syntes jeg..

Pæn stor turbo...
meget stor til 765hk! men det er jo nok WHP... ved to bar.
måske bilen kører 3bar på banen i høje gear?
lyder til de ruller i 4. gear. på en gearkasse ,hvor det nok nærmere er femte der er 1-1

: 19 nov 2010, 11:03
af K-FINN
Ja det er 4 gear de ruller i, og hvis man sammenligner med den anden, og de kører sikkert med samme gearkasse, den har 5 gear...

Hehe, ja stor turbo til 765hk :-)

: 19 nov 2010, 11:50
af Wankel
FYI, så skal der noget mere turbo til at lave samme effekt på en Wankel som en tilsvarende stempelmotor.

: 19 nov 2010, 14:39
af AlexMeyer
Wankel skrev:FYI, så skal der noget mere turbo til at lave samme effekt på en Wankel som en tilsvarende stempelmotor.
Hmm, hvorfor mon egentlig?

Jeg kan forstå hvis turbine-siden skal være større, fordi på wankelmotoren får den typisk udstødningsgasser "lige i fjæset" uden ventiler og krumspring - men compresser delen burde vel være ca. det samme så længe man sammenligner med turboer til 2.6l stempelmotorer.

Måske fordi wankelmotoren har det skidt med varmen der opstår ved at bruge lille turbo til at skabe trykket og man derfor vælger overstørrelse for at holde sig under kritisk punkt og fordi den stadigt kan trække det turbine-mæssigt? Virker bare stadigt underligt på den drag-bil der, som vel kører på methanol (og derfor uden intercooler).

At den så næsten helt sikkert snarere laver 1000whp og ikke 765whp er måske forklaringen. Man ser også Supraer med den størrelse turbo når de laver 1000+ whp.

: 20 nov 2010, 03:11
af Captain Slow
Wankel skrev:FYI, så skal der noget mere turbo til at lave samme effekt på en Wankel som en tilsvarende stempelmotor.
Who cares! :lusket: