Side 2 af 2
: 10 okt 2010, 08:21
af HenrikGM
Jeg oplever nogle gange at folk har fået sadt en forkert reqfuel fordi at de hører efter "dem på tanken". Oplysningerne er således befængt med "boostede" værdier, feks blev dyserne lige 40% større overnight.
Det sjove ved det, er at de fleste motorstyringer ikke udenvidere lader sig imponere på helt samme måde

: 10 okt 2010, 08:46
af TB206HDI
Jeg tror du vil blive overrasket hvis du vidste hvor mange professionelle 'chiptunere' der henter effekt ved at dekalibrere frem for at lave det 'rigtigt'. Både til diesel og benzin.
: 10 okt 2010, 09:24
af Runesm
HenrikGM skrev:Jeg oplever nogle gange at folk har fået sadt en forkert reqfuel fordi at de hører efter "dem på tanken". Oplysningerne er således befængt med "boostede" værdier, feks blev dyserne lige 40% større overnight.
Det sjove ved det, er at de fleste motorstyringer ikke udenvidere lader sig imponere på helt samme måde

En reqfuel på 5,3ms - ud fra 2000cc, 630cc dyser og afr på 14,7.
Dog har jeg en mistanke om at min benzintryksregulator måske kan være en 2,5 bars, frem for en 3 bars.