VEbucket imod dutycycle?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#11 Indlæg af HenrikGM »

Jeg oplever nogle gange at folk har fået sadt en forkert reqfuel fordi at de hører efter "dem på tanken". Oplysningerne er således befængt med "boostede" værdier, feks blev dyserne lige 40% større overnight.

Det sjove ved det, er at de fleste motorstyringer ikke udenvidere lader sig imponere på helt samme måde ;-)
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
TB206HDI
Senior Medlem
Indlæg: 483
Tilmeldt: 19 sep 2009, 19:54

#12 Indlæg af TB206HDI »

Jeg tror du vil blive overrasket hvis du vidste hvor mange professionelle 'chiptunere' der henter effekt ved at dekalibrere frem for at lave det 'rigtigt'. Både til diesel og benzin.
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#13 Indlæg af Runesm »

HenrikGM skrev:Jeg oplever nogle gange at folk har fået sadt en forkert reqfuel fordi at de hører efter "dem på tanken". Oplysningerne er således befængt med "boostede" værdier, feks blev dyserne lige 40% større overnight.

Det sjove ved det, er at de fleste motorstyringer ikke udenvidere lader sig imponere på helt samme måde ;-)


En reqfuel på 5,3ms - ud fra 2000cc, 630cc dyser og afr på 14,7.
Dog har jeg en mistanke om at min benzintryksregulator måske kan være en 2,5 bars, frem for en 3 bars.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Besvar