Side 2 af 2
: 06 okt 2010, 15:20
af Kaas
Rune, hvor mange volt kommer der ud til din sensor?
: 06 okt 2010, 16:24
af Runesm
12v får den
: 08 okt 2010, 14:02
af Kaas
Den gang du lavede den, fjernede du nogle komponenter eller loddede du kun den ene pullup i? Og er du sikker på det er en 1 k.ohm, har du målt den?
Hvis du IKKE har fjernet noget og det ER en 1 k.ohm modstand, så skulle det gerne virke, den opsætning har jeg lavet på mange biler. Du kan evt lave en log, så kan den måske vise noget.
Nu har du vel koblet hall giveren rigtig til ik?
+ = 12v
0 = signal til MS
- = Stel
: 08 okt 2010, 17:55
af Saab-Daniel
Kaas skrev:Den gang du lavede den, fjernede du nogle komponenter eller loddede du kun den ene pullup i? Og er du sikker på det er en 1 k.ohm, har du målt den?
Hvis du IKKE har fjernet noget og det ER en 1 k.ohm modstand, så skulle det gerne virke, den opsætning har jeg lavet på mange biler. Du kan evt lave en log, så kan den måske vise noget.
Nu har du vel koblet hall giveren rigtig til ik?
+ = 12v
0 = signal til MS
- = Stel
Hvis den ikke var koblet rigtigt op, så ville den vel ikke starte og køre? Den opførte sig ganske fint og rpm-signalet var udmærket da Rune og jeg fik den startet op...
/Daniel.
: 08 okt 2010, 21:02
af Runesm
Den er koblet ganske rigtigt. Bilen både kører og starter, og jeg har en stabil rpm-aflæsning når bilen tørner på starteren med 220-240 omdr.
På indgangssiden var det eneste jeg lavede at lodde en 1/4w 1k ohm modstand på (der selvfølgelig blev målt for en sikkerhedsskyld). Hvis det er, så sig til, for jeg kom til at købe 1000 af dem
Jeg tror simpelthen batteriet bare har været for træt til hallsensoren har kunnet udføre sit arbejde. Der har ikke været noget de sidste par dage jeg har været i værkstedet med bilen, og efter jeg har fået taget en HEL del af benzinen idag, både under start og afterstart enrich er bilen blevet meeeeeget nemmere at starte

: 12 okt 2010, 12:12
af VAG mekaniker
Runesm skrev:Den er koblet ganske rigtigt. Bilen både kører og starter, og jeg har en stabil rpm-aflæsning når bilen tørner på starteren med 220-240 omdr.
På indgangssiden var det eneste jeg lavede at lodde en 1/4w 1k ohm modstand på (der selvfølgelig blev målt for en sikkerhedsskyld).
Hvis det er, så sig til, for jeg kom til at købe 1000 af dem
Jeg tror simpelthen batteriet bare har været for træt til hallsensoren har kunnet udføre sit arbejde. Der har ikke været noget de sidste par dage jeg har været i værkstedet med bilen, og efter jeg har fået taget en HEL del af benzinen idag, både under start og afterstart enrich er bilen blevet meeeeeget nemmere at starte

Hvad skal jeg give for 10 stk 1Kohm sendt med postmandper?
