Side 2 af 4

: 01 sep 2010, 12:10
af Blob
Ja det er jeg helt med på.
Jeg vil bare lave et så godt map som muligt.

Således tingene står nogenlunde inden den skal på bremse/rullefelt.
Jeg håber at kunne spare lidt tid/penge til rullefelt hvis tingene spiller nogenlunde i forvejen.

Justeringen af tænding synes jeg dog er svært på vejen, så der anvender jeg et nogenlunde map. Så kan jeg give den noget mere når den kommer på rullefelt, så jeg kan følge hvornår momentkurven stopper i hver enkelt posstion.

: 01 sep 2010, 12:30
af efterz
Nu har jeg ikke selv rodet så meget med TS, da jeg prøvede den for længe siden, hvor den mildest talt ikke var færdig, det endte med corrupte maps, som i også omtaler tidligere i denne tråd.

Nu til mit egentlige spørgsmål. Hvor meget bedre er Autotune funktionen i TS i forhold til autotune funktionen i MT?

: 01 sep 2010, 13:05
af HenrikGM
efterz skrev:Nu har jeg ikke selv rodet så meget med TS, da jeg prøvede den for længe siden, hvor den mildest talt ikke var færdig, det endte med corrupte maps, som i også omtaler tidligere i denne tråd.

Nu til mit egentlige spørgsmål. Hvor meget bedre er Autotune funktionen i TS i forhold til autotune funktionen i MT?


Vi kan prøve den i weekenden. Vi mangler lige en industri PC, så skulle den være prøveklar ;-)

: 01 sep 2010, 13:12
af Wildert
efterz skrev:Nu har jeg ikke selv rodet så meget med TS, da jeg prøvede den for længe siden, hvor den mildest talt ikke var færdig, det endte med corrupte maps, som i også omtaler tidligere i denne tråd.

Nu til mit egentlige spørgsmål. Hvor meget bedre er Autotune funktionen i TS i forhold til autotune funktionen i MT?


Der kan man sgu' bare se - jeg var slet ikke klar over at der var en autotune-funktion i MT - så no clue herfra :-).

: 01 sep 2010, 13:18
af Blob
Nej det vidste jeg heller ikke.
Man lærer noget nyt hele tiden.

Er der nogen "gylden" pris for hvad et rullefelt m. bremse koster i timen? Uden programmør.

: 01 sep 2010, 13:46
af HenrikGM
Blob skrev:Nej det vidste jeg heller ikke.
Man lærer noget nyt hele tiden.

Er der nogen "gylden" pris for hvad et rullefelt m. bremse koster i timen? Uden programmør.


Det kan Otto natmekaniker svare dig på.

: 01 sep 2010, 13:48
af Captain Slow
det kan Fast4Ward også fortælle dig

http://www.fast4ward.dk/

det er jo tæt på dig.

om nødvendigt kan der være både programmør og en ms kyndig til stede ;-)

bonus,, det er tæt på :tooth:

: 09 sep 2010, 09:53
af efterz
Jo jo, der er skam Autotune I MegaTune også...
Det kræver bare lidt rettelser i ini-filer, samt et AFR-Target map

Billede

: 09 sep 2010, 20:33
af Kuno
Hvad gør disse ændringer i ini-filen af forskel ? :roll:

: 10 sep 2010, 13:50
af efterz
Kuno skrev:Hvad gør disse ændringer i ini-filen af forskel ? :roll:


Der er en kort beskrivelse i inifilen, men her er den fordanskede version:


Xlimits definerer indenfor hvilket RPM område autotune er aktiv
YLimits definerer indenfor hvilket MAP område autotune er aktiv
ZLimits definerer hvor langt op eller ned den kan hive VE-værdinen i mappet.

X&YRadius definerer hvor tæt på et "kryds" mellem RPM og MAP signal markøren skal være, før den regulerer. Det er meget sjovt at lege med.

UpdateInterval definerer hvor ofte den må lave på-hinanden-følgende justinger.
PorportinalGain definerer om hvor mange VE point den skal lægge til/trække fra når den regulerer!