Anvendelse af TS
Redaktør: Moderatorer
- Blob
- Senior Medlem
- Indlæg: 409
- Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
- Geografisk sted: Randers
Ja det er jeg helt med på.
Jeg vil bare lave et så godt map som muligt.
Således tingene står nogenlunde inden den skal på bremse/rullefelt.
Jeg håber at kunne spare lidt tid/penge til rullefelt hvis tingene spiller nogenlunde i forvejen.
Justeringen af tænding synes jeg dog er svært på vejen, så der anvender jeg et nogenlunde map. Så kan jeg give den noget mere når den kommer på rullefelt, så jeg kan følge hvornår momentkurven stopper i hver enkelt posstion.
Jeg vil bare lave et så godt map som muligt.
Således tingene står nogenlunde inden den skal på bremse/rullefelt.
Jeg håber at kunne spare lidt tid/penge til rullefelt hvis tingene spiller nogenlunde i forvejen.
Justeringen af tænding synes jeg dog er svært på vejen, så der anvender jeg et nogenlunde map. Så kan jeg give den noget mere når den kommer på rullefelt, så jeg kan følge hvornår momentkurven stopper i hver enkelt posstion.
-
efterz
- Mester Medlem
- Indlæg: 601
- Tilmeldt: 11 apr 2006, 11:15
- Geografisk sted: Herning, Midtjylland
- Kontakt:
Nu har jeg ikke selv rodet så meget med TS, da jeg prøvede den for længe siden, hvor den mildest talt ikke var færdig, det endte med corrupte maps, som i også omtaler tidligere i denne tråd.
Nu til mit egentlige spørgsmål. Hvor meget bedre er Autotune funktionen i TS i forhold til autotune funktionen i MT?
Nu til mit egentlige spørgsmål. Hvor meget bedre er Autotune funktionen i TS i forhold til autotune funktionen i MT?
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
efterz skrev:Nu har jeg ikke selv rodet så meget med TS, da jeg prøvede den for længe siden, hvor den mildest talt ikke var færdig, det endte med corrupte maps, som i også omtaler tidligere i denne tråd.
Nu til mit egentlige spørgsmål. Hvor meget bedre er Autotune funktionen i TS i forhold til autotune funktionen i MT?
Vi kan prøve den i weekenden. Vi mangler lige en industri PC, så skulle den være prøveklar
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Wildert
- Mester Medlem
- Indlæg: 1673
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Nær Roskilde
- Kontakt:
efterz skrev:Nu har jeg ikke selv rodet så meget med TS, da jeg prøvede den for længe siden, hvor den mildest talt ikke var færdig, det endte med corrupte maps, som i også omtaler tidligere i denne tråd.
Nu til mit egentlige spørgsmål. Hvor meget bedre er Autotune funktionen i TS i forhold til autotune funktionen i MT?
Der kan man sgu' bare se - jeg var slet ikke klar over at der var en autotune-funktion i MT - så no clue herfra
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Blob skrev:Nej det vidste jeg heller ikke.
Man lærer noget nyt hele tiden.
Er der nogen "gylden" pris for hvad et rullefelt m. bremse koster i timen? Uden programmør.
Det kan Otto natmekaniker svare dig på.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
- Captain Slow
- Mester Medlem
- Indlæg: 1340
- Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
- Geografisk sted: Horsens
det kan Fast4Ward også fortælle dig
http://www.fast4ward.dk/
det er jo tæt på dig.
om nødvendigt kan der være både programmør og en ms kyndig til stede
bonus,, det er tæt på
http://www.fast4ward.dk/
det er jo tæt på dig.
om nødvendigt kan der være både programmør og en ms kyndig til stede
bonus,, det er tæt på
I love everything thats fast enough to do something stupid with
-
efterz
- Mester Medlem
- Indlæg: 601
- Tilmeldt: 11 apr 2006, 11:15
- Geografisk sted: Herning, Midtjylland
- Kontakt:
-
efterz
- Mester Medlem
- Indlæg: 601
- Tilmeldt: 11 apr 2006, 11:15
- Geografisk sted: Herning, Midtjylland
- Kontakt:
Kuno skrev:Hvad gør disse ændringer i ini-filen af forskel ?
Der er en kort beskrivelse i inifilen, men her er den fordanskede version:
Xlimits definerer indenfor hvilket RPM område autotune er aktiv
YLimits definerer indenfor hvilket MAP område autotune er aktiv
ZLimits definerer hvor langt op eller ned den kan hive VE-værdinen i mappet.
X&YRadius definerer hvor tæt på et "kryds" mellem RPM og MAP signal markøren skal være, før den regulerer. Det er meget sjovt at lege med.
UpdateInterval definerer hvor ofte den må lave på-hinanden-følgende justinger.
PorportinalGain definerer om hvor mange VE point den skal lægge til/trække fra når den regulerer!
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig

