Anvendelse af TS

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
Blob
Senior Medlem
Indlæg: 409
Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
Geografisk sted: Randers

#11 Indlæg af Blob »

Ja det er jeg helt med på.
Jeg vil bare lave et så godt map som muligt.

Således tingene står nogenlunde inden den skal på bremse/rullefelt.
Jeg håber at kunne spare lidt tid/penge til rullefelt hvis tingene spiller nogenlunde i forvejen.

Justeringen af tænding synes jeg dog er svært på vejen, så der anvender jeg et nogenlunde map. Så kan jeg give den noget mere når den kommer på rullefelt, så jeg kan følge hvornår momentkurven stopper i hver enkelt posstion.
efterz
Mester Medlem
Indlæg: 601
Tilmeldt: 11 apr 2006, 11:15
Geografisk sted: Herning, Midtjylland
Kontakt:

#12 Indlæg af efterz »

Nu har jeg ikke selv rodet så meget med TS, da jeg prøvede den for længe siden, hvor den mildest talt ikke var færdig, det endte med corrupte maps, som i også omtaler tidligere i denne tråd.

Nu til mit egentlige spørgsmål. Hvor meget bedre er Autotune funktionen i TS i forhold til autotune funktionen i MT?
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#13 Indlæg af HenrikGM »

efterz skrev:Nu har jeg ikke selv rodet så meget med TS, da jeg prøvede den for længe siden, hvor den mildest talt ikke var færdig, det endte med corrupte maps, som i også omtaler tidligere i denne tråd.

Nu til mit egentlige spørgsmål. Hvor meget bedre er Autotune funktionen i TS i forhold til autotune funktionen i MT?


Vi kan prøve den i weekenden. Vi mangler lige en industri PC, så skulle den være prøveklar ;-)
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Wildert
Mester Medlem
Indlæg: 1673
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nær Roskilde
Kontakt:

#14 Indlæg af Wildert »

efterz skrev:Nu har jeg ikke selv rodet så meget med TS, da jeg prøvede den for længe siden, hvor den mildest talt ikke var færdig, det endte med corrupte maps, som i også omtaler tidligere i denne tråd.

Nu til mit egentlige spørgsmål. Hvor meget bedre er Autotune funktionen i TS i forhold til autotune funktionen i MT?


Der kan man sgu' bare se - jeg var slet ikke klar over at der var en autotune-funktion i MT - så no clue herfra :-).
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally
Brugeravatar
Blob
Senior Medlem
Indlæg: 409
Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
Geografisk sted: Randers

#15 Indlæg af Blob »

Nej det vidste jeg heller ikke.
Man lærer noget nyt hele tiden.

Er der nogen "gylden" pris for hvad et rullefelt m. bremse koster i timen? Uden programmør.
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#16 Indlæg af HenrikGM »

Blob skrev:Nej det vidste jeg heller ikke.
Man lærer noget nyt hele tiden.

Er der nogen "gylden" pris for hvad et rullefelt m. bremse koster i timen? Uden programmør.


Det kan Otto natmekaniker svare dig på.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
Captain Slow
Mester Medlem
Indlæg: 1340
Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
Geografisk sted: Horsens

#17 Indlæg af Captain Slow »

det kan Fast4Ward også fortælle dig

http://www.fast4ward.dk/

det er jo tæt på dig.

om nødvendigt kan der være både programmør og en ms kyndig til stede ;-)

bonus,, det er tæt på :tooth:
I love everything thats fast enough to do something stupid with
efterz
Mester Medlem
Indlæg: 601
Tilmeldt: 11 apr 2006, 11:15
Geografisk sted: Herning, Midtjylland
Kontakt:

#18 Indlæg af efterz »

Jo jo, der er skam Autotune I MegaTune også...
Det kræver bare lidt rettelser i ini-filer, samt et AFR-Target map

Billede
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig
Kuno
Medlem
Indlæg: 239
Tilmeldt: 14 sep 2009, 20:08

#19 Indlæg af Kuno »

Hvad gør disse ændringer i ini-filen af forskel ? :roll:
efterz
Mester Medlem
Indlæg: 601
Tilmeldt: 11 apr 2006, 11:15
Geografisk sted: Herning, Midtjylland
Kontakt:

#20 Indlæg af efterz »

Kuno skrev:Hvad gør disse ændringer i ini-filen af forskel ? :roll:


Der er en kort beskrivelse i inifilen, men her er den fordanskede version:


Xlimits definerer indenfor hvilket RPM område autotune er aktiv
YLimits definerer indenfor hvilket MAP område autotune er aktiv
ZLimits definerer hvor langt op eller ned den kan hive VE-værdinen i mappet.

X&YRadius definerer hvor tæt på et "kryds" mellem RPM og MAP signal markøren skal være, før den regulerer. Det er meget sjovt at lege med.

UpdateInterval definerer hvor ofte den må lave på-hinanden-følgende justinger.
PorportinalGain definerer om hvor mange VE point den skal lægge til/trække fra når den regulerer!
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig
Besvar