Side 2 af 3
: 11 aug 2010, 07:24
af Morten VJ
Skidt i tanken, det er faktisk noget lort
Rust i tanken er noget riktigt lort
Først og fremmest bør tanken rengøres/udskiftes med en ren tank.
Grovfiltret på forpumpen skal skiftes, og det skal hovedfiltret også.
Der er en stor sandsynlighed for at pumperne har taget skade af at æde lort. Noget man bør tænke på hvis det driller igen
Trykregulatoern er noget der yderst sjældent fejler.
I de 20 år jeg har repareret biler, har jeg ikke været ude for en der har været defekt.
MVH
Morten
: 11 aug 2010, 18:55
af Jakobsen
vil ha skiftet benzin filter og kontroleret forpumpe samt lige kigge en gang i tanken for at se om der er sket noget der ikke ska være sket, men ja må jo nok kigge efter en ny hovede pumpe, har overvejet en høj trykes bosch 044 pumpe overkill ??
: 12 aug 2010, 08:15
af Morten VJ
Ja pumpen er et overkill!
Medmindre du sigter efter ca. 500 hk og derover.
MVH
Morten
: 13 aug 2010, 18:23
af Jakobsen
jaa 500hk det sker ikke det er sikkert, må se om jeg kan finde en anden pumpe måske kommer an på hvad jeg kan få den 044 pumpe til når jeg får lidt rabat. Den orginale K-Jet pumpe hvad er der for en ? burde den ik ku klare en del heste ??
Kan se på systemet at det køre bedere nu, men tvivler på det er helt som det skal være, min duty cycle peaker på 85% omkring 200Kpa
Men ja få et tryk ur på den fuel rail

Det skal der også så jeg kan se hvad der sker når man presser den lidt
Den fætter der sidder lige efter pumpen på en 240 hvad gør den altså pumpe - den sjove fætter - benzin filter og dyse bro
: 14 aug 2010, 08:50
af Morten VJ
Den originale pumpe kan hedde 0580254909
Den er opgivet til 148 l/t ved 5 bar, så den hænger med til rimeligt mange hk.
Den runde dims ved siden af pumpen er en tryk akumulator.
Sammen med returventilen på pumpen, så holder den benzintrykket oppe i systemet når motoren slukkes.
Dette var for at forhindre benzinen i at koge inde i rørene.
Meget viktigt på en Kjet!
Mindre viktigt/overflødigt på et elektrist sprøjt.
Hvis man erstatter returventilen med et rør, og fjerner akumulatoren.
Så finder man lidt mere volumen.
MVH
Morten
: 14 aug 2010, 08:57
af møffe
Morten VJ skrev:Ja pumpen er et overkill!
Medmindre du sigter efter ca. 500 hk og derover.
MVH
Morten
er der nogen der faktisk har kørt med en 044 pumpe der har lavet over 500hk?
syntes ikke jeg kender nogen der kan få dem til det.
: 14 aug 2010, 17:10
af lqs
har fået rullett 639hk med en bosch pumpe. ikke en gang en 044. tænker det har været en fra et K anlæg. mange gange er det nok mere med at tænke sig om, i stedet for "bare" at købe dyre stumper.
MVH søren
: 14 aug 2010, 20:12
af møffe
lqs skrev:har fået rullett 639hk med en bosch pumpe. ikke en gang en 044. tænker det har været en fra et K anlæg. mange gange er det nok mere med at tænke sig om, i stedet for "bare" at købe dyre stumper.
MVH søren
ja det er lidt sjovt. ofte syntes jeg ikke at de biler jeg kender med over 500hk kan få nok med en 044 pumpe. men det er alle gadebiler der klare en flatout på motorvejen. og SKAL kunne holde til det. ikke bare rulle tal over et par træk.
men det kan da ikke udelukkes der gøres noget forkert.
: 16 aug 2010, 18:47
af HenrikGM
Pumper fra de gamle K-jet anlæg er slet ikke så tossede endda. De er ofte store både på tryk, og på flow. Trækker også strøm derefter.
: 16 aug 2010, 19:28
af Jakobsen
Nå prøver en extra pumpe fra et andet K-Jet anlæg jeg har liggende, men først skal jeg ha noget ur på den fuel rail, så jeg kan holde øje med trykket så må jeg se om der skal anden pumpe på og hvilken det så blir