Side 2 af 6
: 04 aug 2010, 05:57
af lassetn
snakkede lige med fstyr igen igår og det var ikke noget problem at få det på skrift jeg skulle bare indsende det dok. jeg har på effekt på bilen og reg attest så de kunne skrive det ind... så regner med at så det i løbet af næste uge..
henrik GM: de nævnte selv at det kunne gøres med en restrikter i indsug. men vidste bare ikke om det var godt for turboen
: 04 aug 2010, 06:37
af tonnilerche
klyfax skrev:HenrikGM skrev:Supra MK4 skrev:Deres svar er dog ikke juridisk bindende, før du betaler dem 300kr, og ber dem lave et juridisk bindende svar...
Nej det siger de jo.....Hvis ret er lige for alle, kan jeg så kræve 300kr i gebyr den anden vej??
SKAT er jo et firma som skal tjene penge. SKAT forsøger jo bare at skramme kunder væk. Dog helst den kunde gruppe som spørg og spørg men aldrig kommer videre...
Hvis ik de forlange 300 kr, så ville dine skatte papirer af hvilken som helst art, tage 3 gange så lang tid at få igennem.
Det lyder helt vildt det der...
Dvs man kan, som udgangspunkt, hælde en større motor i end 20%, blot man begrænser effekten ned til max 20%, og får lavet effekt-måling af dette?
Hvad med forurening?
: 04 aug 2010, 10:01
af John Sahl
Jeg ved ikke helt hvordan denne snak om drosling er opstået, men jeg tror simpelthen ikke på det.
Er der nogen som kan henvise direkte til noget hvor man kan få mere info om det?
: 04 aug 2010, 18:32
af HenrikGM
lassetn skrev:snakkede lige med fstyr igen igår og det var ikke noget problem at få det på skrift jeg skulle bare indsende det dok. jeg har på effekt på bilen og reg attest så de kunne skrive det ind... så regner med at så det i løbet af næste uge..
henrik GM: de nævnte selv at det kunne gøres med en restrikter i indsug. men vidste bare ikke om det var godt for turboen
Det er meget banebrydende hvis det er rigtigt. Det er rigtigt at den teknik er anvendt på MC, men der hører da et stykke certificat med den aktuelle restriktor. Det vil være ultra interessant med en restriktorløsning. Du kan nok godt holde hk nede med den, men momentet kommer du ikke sådan lige til at holde nede med restriktoren.
Lad os høre mere om dette. Det er meget interessant. Desværre bliver det nok ødelagt på stedet, da 99% vil(som dig) vælge at pille restriktore af. Når det så bliver opdaget, så lukker man den mulighed igen pga svindel med den løsning.
: 04 aug 2010, 23:12
af lassetn
min restriktor skal KUN pilles af til banebrug.....
og kommer jo udenom de 20% da jeg betaler ny afgift......
: 04 aug 2010, 23:17
af Jakobsen
Må som de andre sige det lyder næsten for godt til at være sandt, men ja hvis det i så fald er rigtig nok, puha en masse sjove motoren man så vil se i biler helt sikkert (: T5-T6 i div gamle rwd volvo'er
: 04 aug 2010, 23:39
af lassetn
der står jo ikke noget om i lovgivningen at du ikke på drosle motoren du ligger i.... og han sagde at hvis det skulle gøres skulle det være en visuel del
: 05 aug 2010, 08:06
af HenrikGM
Muligheden i dette er jo feks at bygge en rigtig grum bil, få den synet med restriktoren monteret, med hvad der nu skal til af dokumentation, køre den på banen, og fjerne restriktoren til banebrug. Det ville kunne løse en del af problematikken ifht at køre til og fra arrangementerne i bilen.
Får du selv lov at lave restriktoren, og er det ok med dokumentation fra feks Otto?
Meget spændende. Lad os endeligt høre hvad det ender med.
: 05 aug 2010, 16:55
af lassetn
ja jeg skal selv lave restriktoren og det er synsmanden der skal kontrolere den... og synsmanden bestemmer også hvor den skal måles..
: 05 aug 2010, 19:22
af tonnilerche
lassetn skrev:ja jeg skal selv lave restriktoren og det er synsmanden der skal kontrolere den... og synsmanden bestemmer også hvor den skal måles..
SKYND dig at få det som bindende svar !