Side 2 af 2

: 25 maj 2010, 15:21
af klyfax
dykkerdahl skrev:Hvis man ser bort fra den meget varme olie er folk ret enige om at det skyldes 3 ting. Standart svage lejer, dårlig krumtap udluftning som stopper til og en oliepind som er næsten ubrugelig og ulæselig.


Dvs, hvis det laves, så er den dejlig holdbar igen til de 500 hk?? For så er det jo ikke slemmere end alle mulige andre motor...

: 25 maj 2010, 16:04
af dykkerdahl
Jeg mener det er en ret sjov omdrejningsvillig motor født med turbo der samtidig sidder i en baghjulstrukket bil med en vægtfordeling på 52/48
Samtidig kan der faktisk købes alt bling bling i bedste kina kvalitet og takket være Drift sporten mange gode dele til undervognen...
Men jeg kan ikke købe en Twin Scroll manifold, og det selv om standart manifolden faktisk er en støbt Twin Scroll manifold.

Så nu skal jeg selv lave en, og jeg er ret usikker på hvor korte rør man må bruge og om de skal være lige lange.....?

: 25 maj 2010, 18:49
af lqs
møffe skrev:bestemt ikke. det er jo bare at lave en og se hvad der sker.

det er ikke altid en god ting at tænke for meget over tingene. :rock:

husk billeder.

jeg kunne godt tænke mig at vide hvor meget der er at vinde på en twin scroll turbo og manifold hvis man som jeg allerede har meget tryk fra bunde. (1 bar ved 2200omdr ca)
hvilken slags manifold og turbine bruger du da nu? den på en 2WD ser egentlig slet ikke såå dårlig ud.
MVH søren

: 25 maj 2010, 18:52
af lqs
dykkerdahl skrev:Lidt billeder af Ford COSWORTH TS, manifolder jeg mener at den koster 3950Nkr:
Han fortæller på et Norsk forum at de rør måler 38mm. og det skulle være fint til 700HK
http://www.finn.no/finn/torget/butikk/b ... reaId=4010

http://cid-e489040cccc40a37.spaces.live.com/blog/
det er ellers dyrt for en kinamanifold!

: 26 maj 2010, 10:21
af dykkerdahl
Han skriver flere steder at de ikke er lavet i kina, jeg tror at nogle af hans manifolder bliver bestilt i polen eller sådan noget...
Men sådan ser de ud hvis du får lyst til selv at bygge en...