Side 2 af 2

: 02 maj 2010, 02:13
af HenrikGM
-Pedersen- skrev:
HenrikGM skrev:tænding er erfaring. Optimal tænding er ikke nødvendigvist der hvor det er lige før den banker hørbart. Slet ikke.

Stop ved den laveste vinkel der ikke giver mere effekt at forøge.


Så indkøring af tænding uden rullefelt er "no go" ?

Mvh


Nej, det siger jeg ikke. Det er et spørgsmål om hvor metodisk du er i din tilgangsvinkel til sagen. Hvis du tager det stille og roligt, og forstår hvad motoren forsøger at fortælle dig, så kan du komme meget meget langt.
Omvendt, hvis du ikke kan læse signalerne der kommer, (eller ikke tror på det!), så er du bedre tjent med at finde en der har lidt erfaring. Rullefeltet alene gør det ikke.

Når du spørger sådan som du gør har du to muligheder: A finde en du kan købe dig til lidt hjælp hos, eller B lære det selv aka learning by doing.

: 03 maj 2010, 01:31
af dykkerdahl
Jeg har i dag haft min første prøvetur med min nye motorstyring.
Ve. ignition og lambda tabeller er nogle jeg har skrævet af og rattet/tilpasset efter at have gennem set tabeller fra alle dem som over nettet har hjulpet mig igennem installationen. Jeg har aldrig før set eller haft noget med motorstyringer at gøre før, så det er og har været en spændene lærerig omgang. :reading:
Jeg har ifølge mine log næsten fået kontrol over mit lambda tal op til 100Kba med en konservativ tænding der ligger fra 15 til 28 grader.

Når jeg nu inden for et par dage begynder at bevæge mig ind i områder med tryk :up: er jeg selvfølgelig bange for at den skal begynde at motorbanke svagt uden at det kan høres. jeg har før brugt en vandslange/høreværn på topstykket (fejl) for at prøve at lytte efter knock og var meget overrasket over hvor mange metal lyde man tydeligt kunne høre. :wow:

Hvad bruger i til at lytte efter knock?

JakobM med hensyn til den Ignition guide fra PP. er det nok mest nogle af de tal som skal stå under 3-Transfer som for en nybegynder kan være lidt svære at forstå og kende.

: 06 maj 2010, 14:49
af dykkerdahl
Hvordan ser denne tabel ud til min motor?

Jeg ved ikke rigtig hvad der er vigtigt af info. men her er lidt.
Motor: Nissan Ca18det 1.8 liter.
Boring: 84mm
4 ventiller hvor jeg mener at indsugnings ventilen er 34.5 og ud 28.5mm
Knaster: 2x248/8.5 overlap 14 grader.
Stor intercooler, okay kina manifold, 3" udstødning og kat.
Turbo: Gt2860rs
Vems motorstyring med 550 dysser ved 3 bar.

Jeg har ikke så meget mere info. om denne motor.
Jeg har set flere rulninger hvor denne motor med en 240/7.8 indsugnings knast og et 55mm "klosset" spjæld laver 350Hk på denne turbo ved ca 1.4 bar.
Jeg mener at de typisk vil ligge på 350Hp/6300Rpm og +400Nm/5400rpm

Håber at det er info. nok for at vurdere dette map...
Alt info. kunne være en hjælp da jeg er ved at køre den ind.....!


[/img][/list][/list]