Side 2 af 3
: 25 mar 2010, 15:56
af thatt
kan se min geografi er lidt rusten

for hvad jeg huskede så lagde skanderborg på sjælland men det ligger jo ved århus

skulle jeg havde vidst i sidste uge

der var jeg over og hente skørter der over

: 26 mar 2010, 05:09
af Slavteren
undervogn, dæk og vægt kommer du længere med til klubrally. og husk at manifoldet er fredet i klasse 2 og 3.
ikke dermed sagt at motoren er ligegyldig, men du henter mere fart pr krone du hælder i på det andet uden at ende med at skulle slås med de rallysynede biler

: 27 mar 2010, 10:10
af thatt
ja det har du skam nok ret i, men er det ikke udstødnings manifold der er fredet ?
: 27 mar 2010, 11:14
af Slavteren
det er faktisk det hele.. i klasse 1 (begynderklasse de første 2 år kun) må du ændre lufttilførdslen ind til gasspjæld, og udstødning hele vejen inkl. manifold, alt andet er forbudt,
klasse 2 og 3 må du kun skifte luftfiltret og udstødningen fra manifoldet eller kat hvis den har det, og bagud, alt andet er ulovligt.
når det så er sagt, så med mindre at du får nogle gode placeringer der resulterer i at nogle bliver tøsesure og nedlægger protest imod dig, så er folk i hvert fald på den her side af dammen rimelig large. så hvis du bare hygge kører lidt uden at sigte efter topplaceringer, stik en finger i jorden og mærk stemningen..
: 28 mar 2010, 16:50
af thatt
ja så må jeg heller lige vente lidt med at køre noget ved dens motor

og se hvad der sker.
hva køre du klubrally og hvor ?
: 28 mar 2010, 21:50
af Slavteren
kører i en civic fra 86
vi kører i klasse 3 på sjælland
http://www.KS-racing.dk
et fint fint eksempel på at hk ikke er alt

: 29 mar 2010, 15:34
af thatt
det en fed lille bil i har jer må jeg nu sige
og ja heste er ikke alt.
i skal tilfældigvis ikke til mads kjærs mindeløb her 2. påskedag ?
: 29 mar 2010, 20:05
af Slavteren
desværre nej, det er i den forkerte side af landet og finanserne rækker dårligt til at køre sjællandsmesterskabet.
: 29 mar 2010, 21:20
af thatt
lyder trist
håber jeg kan få det til at gå med pengene
men min bil er vist ikke den bedste til det :S
: 30 mar 2010, 01:20
af Slavteren
du skal ikke afskrive den så hurtigt.. for det første har du valgt en bil der er meget brugt inden for rallysporten, det gir dig en masse mulighedder for lovlige ombygninger (lovligt i forhold til sporten) hvis du senere vil bruge bilen rigtig seriøst.
du har en nogenlunde fornuftig motor og gearkasse som jeg husker den maskine i hvert fald, og det i en bil der ikke vejer 2 tons.
franskmændene har altid være ret gode til at smide en undervogn sammen og dit valg af model gir også en masse mulighedder for billige opgraderinger, både fra "livet på landevejen" og fra andre rallyprojekter.
sidst men absolut ikke mindst har du en bil der er en helvedes masse erfaringer inden for sporten med, det gør at du i modsætning til os f.eks. ikke skal ud og opfinde den dybe tallerken forfra, der er rigtig mange opsætninger derude der har bevist sit værd, og rallyfolket er generelt meget flinke tikl at give råd og vejledning hvis man trækker dem lidt til side på 2mands samtale.
i mine øjne har du absolut ikke den forkerte bil til sporten, og du har vist fornuften til lige at stoppe op og kigge på hvad reglement bilen skal opfylde.. tro mig, der er mange der løber panden imod en mur allerede der
