Master Power turbo ?
Redaktør: Moderatorer
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Indlæg: 2537
- Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
Jeg får en i hænderne på fredag, dog kommer der ikke nogen test før sensommer.2010 /forår.2011
Men med det introtilbud jacob kører med pt koster de jo det samme som kina ladere og her er udvalget meget større og mulighederne for at ramme den rigtige turbo første gang stor..
(vi venter dog stadig spændt på kompressormaps som skulle være på trapperne her i foråret)
Mvh Rasmus.
Men med det introtilbud jacob kører med pt koster de jo det samme som kina ladere og her er udvalget meget større og mulighederne for at ramme den rigtige turbo første gang stor..
(vi venter dog stadig spændt på kompressormaps som skulle være på trapperne her i foråret)
Mvh Rasmus.
Fri bane fuld hane! 
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
klyfax skrev:JakobM skrev:Ta' ikke fejl af navnet. De produceres under ISO9001 kvalitetssikring, hvilket akkrediteres af NORSKE veritas internationalt. Dem der har været igennem en ISO certification af virksomhed ved hvad det drejer sig om !!
Dem der ved hvad det drejer sig om, ryster på hoved af ISO standard'er.
I hvertfald her i DK.
ISO9001 er ikke et kvalitetsstempel. Kun et udtryk for at ensartetheden er sikret, aka kvalitetssikring.
Ikke alt der glimrer er guld.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
JPP
- Admin

- Indlæg: 2499
- Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
HenrikGM skrev:klyfax skrev:JakobM skrev:Ta' ikke fejl af navnet. De produceres under ISO9001 kvalitetssikring, hvilket akkrediteres af NORSKE veritas internationalt. Dem der har været igennem en ISO certification af virksomhed ved hvad det drejer sig om !!
Dem der ved hvad det drejer sig om, ryster på hoved af ISO standard'er.
I hvertfald her i DK.
ISO9001 er ikke et kvalitetsstempel. Kun et udtryk for at ensartetheden er sikret, aka kvalitetssikring.
Ikke alt der glimrer er guld.
ISO9001 certifikation er med sine årlige interne og eksterne audits lidt ligesom en livslang eksamen. Her bliver du holdt op på at det du rent faktisk leverer og gør det du lover. Hvis du som kunde er tilfreds med det produkt/service du fik i går, så skal ISO9001 standarden sikre, at du får det samme i morgen. Hermed din kvalitetssikring for produkt, ydelser, services.
Uanset hvad man syntes om beukratiet eller anvendelsen, så er ISO9001 i en PRODUKTIONS virksomhed ikke noget man kommer sovende eller for den sags skyld gratis til.
- klyfax
- Mester Medlem
- Indlæg: 2525
- Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
- Geografisk sted: Sweden
ISO har intet med kvalitet at gøre, KUN ensarthed.
ISO standard er noget virksomhedens selv laver 100%. Som regelt er der "dumme" fejl i sådan en standard plus verden ændre sig. Det retter man ikke bare lige, og hvad gør man så? Ja enten gør man som ISO siger, altså laver fejl, eller også ser man igennem ISO. Og hvad er den så værd?
Hvis du er bare lidt kvik kan du få en ISO standard uden problemer. Der skal bare stå du vil have at hver 3 kunde er tilfreds med dig, at du vil have at alle turbo'er forlader fabrikken med for meget slør... blah blah blah...
Det svare vel til det microsoft laver med Windows. Der må være en ISO standard for, hvor mange fejl der skal være i Windows, inden det udgives.
Ensarthed skal ik dikteres fra en standard som nogen har lavet. Ensarthed skal komme fordi man ved 100% hvor man vil hen, og hvordan man skal gøre. Det samme med kvalitet. Og ved alle i virksomheden det, er der ingen grund til en ISO standard.
Engageret medarbejder for du ikke med en ISO.
Kort sagt, ISO er kun en standard for at de produkter du for fra samme producent, har den samme mængde fejl. For ISO er ik en branche standard, men en virksomheds standard.
Nu er min viden med ISO kun baseret på 30-40 mands virksomheder, men jeg syntes ik det er noget værd.
Men det kræver MEGET tid og det er dyrt. Noget man i disse dage helst vil bruge på at tjene penge.
ISO standard er noget virksomhedens selv laver 100%. Som regelt er der "dumme" fejl i sådan en standard plus verden ændre sig. Det retter man ikke bare lige, og hvad gør man så? Ja enten gør man som ISO siger, altså laver fejl, eller også ser man igennem ISO. Og hvad er den så værd?
Hvis du er bare lidt kvik kan du få en ISO standard uden problemer. Der skal bare stå du vil have at hver 3 kunde er tilfreds med dig, at du vil have at alle turbo'er forlader fabrikken med for meget slør... blah blah blah...
Det svare vel til det microsoft laver med Windows. Der må være en ISO standard for, hvor mange fejl der skal være i Windows, inden det udgives.
Ensarthed skal ik dikteres fra en standard som nogen har lavet. Ensarthed skal komme fordi man ved 100% hvor man vil hen, og hvordan man skal gøre. Det samme med kvalitet. Og ved alle i virksomheden det, er der ingen grund til en ISO standard.
Engageret medarbejder for du ikke med en ISO.
Kort sagt, ISO er kun en standard for at de produkter du for fra samme producent, har den samme mængde fejl. For ISO er ik en branche standard, men en virksomheds standard.
Nu er min viden med ISO kun baseret på 30-40 mands virksomheder, men jeg syntes ik det er noget værd.
Men det kræver MEGET tid og det er dyrt. Noget man i disse dage helst vil bruge på at tjene penge.
MVH
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
Hej folkens
.
ISO 9000 certificeringer handler udelukkende om procedure. Det kan være inden for kvalitet, men også inden for ALLE andre ting i en organisation.
Uden en komplet liste over de konkrete procedure netop denne ISO certificering dækker over kan man ikke tolke det mindst ud af den oplysning.
En stor og "seriøs" virksomhed har måske 150 procedure, der er beskrevet og omfattet af deres ISO certificeringen. En anden virksomhed har måske 1, der beskriver, hvordan et varenummer opdateres - Begge virksomheder kan skrive at de er ISO certificerede.
Vh Chr
ISO 9000 certificeringer handler udelukkende om procedure. Det kan være inden for kvalitet, men også inden for ALLE andre ting i en organisation.
Uden en komplet liste over de konkrete procedure netop denne ISO certificering dækker over kan man ikke tolke det mindst ud af den oplysning.
En stor og "seriøs" virksomhed har måske 150 procedure, der er beskrevet og omfattet af deres ISO certificeringen. En anden virksomhed har måske 1, der beskriver, hvordan et varenummer opdateres - Begge virksomheder kan skrive at de er ISO certificerede.
Vh Chr
-
dykkerdahl
- Senior Medlem
- Indlæg: 369
- Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
- Geografisk sted: Kbh
- Kontakt:
Nok snak om ISO 9000 certificeringer og DNV standard.
Hvad mener i om disse turbo'er.
Hvor gode er de?
Er de bare gode til prisen eller kan de lave luften....
Jeg tænker på at købe denne her med Twin Scroll, Antisurge og intern wastegate.
http://www.powerpage.dk/node/62
Hvad mener i om disse turbo'er.
Hvor gode er de?
Er de bare gode til prisen eller kan de lave luften....
Jeg tænker på at købe denne her med Twin Scroll, Antisurge og intern wastegate.
http://www.powerpage.dk/node/62
Nissan 200sx
- Wankel
- Mester Medlem
- Indlæg: 1425
- Tilmeldt: 27 mar 2005, 23:33
- Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
- Kontakt:
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
dykkerdahl skrev:Nok snak om ISO 9000 certificeringer og DNV standard.
Hvad mener i om disse turbo'er.
Hvor gode er de?
Er de bare gode til prisen eller kan de lave luften....
Jeg tænker på at købe denne her med Twin Scroll, Antisurge og intern wastegate.
http://www.powerpage.dk/node/62
Google kan måske hjælpe dig:
http://www.google.dk/search?hl=da&q=mas ... =&gs_rfai=
Youtube kan også:
http://www.youtube.com/watch?v=R27UMoBt ... re=related
Man kan også få denne opfattelse:
http://www.google.dk/search?hl=da&q=mas ... =&gs_rfai=
Bottomline er pt at du får forskellige svar hvor du spørger.
Tilgengæld er du beskyttet som forbruger i DK når du handler i DK, so, whats the big risk??
Hvis jeg kigger på hylden med defekte turboer jeg er stødt på igennem tiden, så er det alt fra garrett kuglelejeturboer, volvo-garrett glidelejeladere med ødelagt tætning, CAT(Schwitser) titanium med ødelagt aksialleje(tovligt at sætte underlødigt aksialleje i en turbo med billet titaniumskompressor!!), KinaT70 med +2mm aksialslør, og sådan kan vi blive ved.
Jeg bliver skeptisk når jeg ser en iso9000 certificering blive brugt som et kvalitetsstempel, Havneren forklarer fint problematikken.
Men disse MasterPower turboer er billige, og let tilgængelige fra usa, brasilien, og også fra kina. Det er kun at tage springet og få en købt, ellers finder man aldrigt ud af det. Modsat køb på ebay, så er det noget mere sikkert at handle hos dk forhandler, såe....
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Jeg vil nok påstå at en turbolader ikke kan havarere på så kort tid som der typiskt er tale om uden der er tale om noget der er initieret af en montagefejl.(den kan så ligge ret mange steder!)
Selv de så udskældte SSAutochrome turboer har ikke været så dårlige som visse vil have det til at se ud som, men billigt grej tiltrækker billige monteringer af forholdsvist uerfarne. Der er mange faktorer der gør sig gældende.
Selv de så udskældte SSAutochrome turboer har ikke været så dårlige som visse vil have det til at se ud som, men billigt grej tiltrækker billige monteringer af forholdsvist uerfarne. Der er mange faktorer der gør sig gældende.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!