Side 2 af 3
: 18 feb 2010, 00:25
af Captain Slow
uh hader lyden af kompressor stall
: 18 feb 2010, 18:31
af grydesvamp
Er emnet blevet flyttet eller så jeg meget forkert i går aftes ?
: 18 feb 2010, 18:59
af K-FINN
Captain Slow skrev:uh hader lyden af kompressor stall
? hvorfor, lyder da fedt...jo stører turbo er, jo federe lyder det
: 18 feb 2010, 19:26
af Spirillen
Supra MK4 skrev:Captain Slow skrev:uh hader lyden af kompressor stall
? hvorfor, lyder da fedt...jo stører turbo er, jo federe lyder det
Det kan måske være følgelyden, når turboen ikke holder til det

: 18 feb 2010, 20:11
af Morten VJ
grydesvamp skrev:Er emnet blevet flyttet eller så jeg meget forkert i går aftes ?
Du så helt korrekt i går aftes.
Emnet er blevet flyttet!!
Da det ikke hører ind under tuning og motorteknik!
Det var enten dette underfora eller Fri debat,
Som jeg ser det.
Yderligere indvendinger tages vha. PB funktionen
MVH
Morten/
Moderator
: 18 feb 2010, 20:17
af K-FINN
Spirillen skrev:Supra MK4 skrev:Captain Slow skrev:uh hader lyden af kompressor stall
? hvorfor, lyder da fedt...jo stører turbo er, jo federe lyder det
Det kan måske være følgelyden, når turboen ikke holder til det

Ja, har da hørt en masse påstå de går istykker, har dog flere eksempler på det holder ganske fint i mange år, selvom man kører uden Blow off.
Med mindre man kører med over 2 bar...
: 18 feb 2010, 20:31
af Jakobsen
Enig med supra manden

jo større turbo jo federe (: men så snakker vi da vist også GT35+ hehe (: En herlig GT40 / ellers noget holset HX40/52 ville nok også lyde utrolig dejlig er jeg sikker på, både når der laves tryk og når man slipper pedalen igen (:
: 18 feb 2010, 21:57
af Captain Slow
det lyder ad heeeelvede til
håber aldrig min bil kommer til at sige sådan

GT45
: 18 feb 2010, 22:07
af K-FINN
Captain Slow skrev:det lyder ad heeeelvede til
håber aldrig min bil kommer til at sige sådan

GT45
Det kræver jo du kan pust den op
: 18 feb 2010, 22:37
af JPP
Det med at gå efter en større turbo for at få lyd ved surge...der hopper kæden af IMO. Derimod valg af større turbo (f.eks. lidt for stor i noget af arbejdsregisteret), MEN med antisurge giver mening og mange muligheder for at få fra begge verdener (stor kompressor vs. turbine / hurtig spoolup)
Og mht. lyd - hvad tror i mon lastbiler kører med af turbo... uden eller MED antisurge...og hvorfor mon...?
Hvor tror i den lyd, som nogen jagter, kommer fra ... med eller uden antisurge... og hvorfor mon..?