Side 2 af 3
: 23 jan 2010, 23:22
af martin høj
Ok.Så er jeg med.
Hvad vil du gøre med gasspjæld?
Er som jeg husker styret af ecu.
Det er ikke for og tage modet fra dig jeg spørger.
: 23 jan 2010, 23:48
af Wittrock
det el styret med tps, jeg overvejer at tage gas spæld fra 98'en det med kable træk og tps. men skal ind og måle det først
: 24 jan 2010, 07:22
af Morten VJ
En GDI motor med MS glem det!!!!
Hverken MS1 eller MS2 kan styre dyserne.
MVH
Morten
: 24 jan 2010, 10:20
af Yugo Turbo
Og man kan ikke sætte andre dysser i? Lyder da underligt, hvis lige den motor kører med dysser der er så specielle at ingen anden motorstyring kan styre dem. Der må da alt andet lige være nogen i verden der har styret den slags dysser før vores ven her... Hvis de kan, så kan han ret sikkert også.
: 24 jan 2010, 10:46
af Morten VJ
Hoved problemet er ikke dysernes konstuktion, eller deres elektriske egenskaber, det kan man nok konstruere en driver til.
Problemet er at de skal styres sekventielt, og ms kun har 2 dyse drivere.
Det næste problem er at man kun har 180 krumtapsgrader til at kunne sprøjte benzin ind i cylinderen, ulempen ved direkte indsprøjtning!
Med en konventionel motor har man jo 720 krumtapsgrader at lege med!
MVH
Morten
: 24 jan 2010, 10:50
af Yugo Turbo
årh så det er ms der er problemet... ok, troede det var dysserne du mente var problemet...
må man foreslå Omex 710 frem for ms så... en fantastisk styring, men lidt dyrere end ms naturligvis...
: 24 jan 2010, 10:50
af martin høj
Dyserne er specielle.
Kører som jeg husker med et meget højere tryk.
De sidder også og sprøjter direkte ind i top.efter ventiler som jeg husker.
Men om ms kan er et godt spørsmål.
: 24 jan 2010, 10:59
af martin høj
Hvad med 4 nye dyser mont i indsugnings manifold istedet.
: 24 jan 2010, 12:14
af Wittrock
Hmm Virker ikke som om jeg helt har gennem tænk det projekt. dyserne sidder mellem in/ex ventilerne og kører med forhøjet tryk. men som lidt startede det her var jeg fandt ud af min motor (4g93) har komp 12:1 har en søster, en 4g93T komp 10:1, men det med dyser udgange på ms, kunne man ikke hekse en MINISQUIRT ind over til dyse styring?
: 24 jan 2010, 12:41
af Morten VJ
Den eneste MS variant der har potentialet til at kunne styre denne motor.
Er MS3, og den er ikke ude i almindelig handel ennu.
Og regn med at du alene skal finde alle løsninger både elektrisk, og i lave egen software, inden det kommer til at virke.
Mit råd er find en bil med et mere konventionelt indsprøjtnings system.
Det er 1000% nemmere at få til at køre.
MVH
Morten