Det endelige svar fra skat

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
VRT
Senior Medlem
Indlæg: 327
Tilmeldt: 06 nov 2006, 21:31
Geografisk sted: Gun City

#11 Indlæg af VRT »

Jeg fik jo et lidt andet svar fra T&S inden jul, da jeg lavede en skriftlig forespørgsel på min VR6´er. Jeg tænkte, at det var mærkeligt, at T&S kunne fortælle der var andre gældende regler, end dem som står på deres hjemmeside. Jeg kontaktede herefter MB-biler, som har en del erfaring med, at tumle med T&S. Michael fra MB-biler kontaktede så en bekendt inde fra T&S som kunne fortælle, at der ikke var nye regler på vej, og at de gamle stadig var gældende. Han fik efterfølgende tilsendt den korrespondance, som jeg havde haft med gutten fra T&S, og eftersigende så fik han røven på komedie. Jeg har nu også fået udfyldt sådan et bindende svar, og regner da stærkt med, ikke at skulle betale ny afgift, som ham klovnen ellers var inde på.
Jeg fatter seriøst ikke, hvad sådan en person får ud af, at vildlede folk.
Som udgangspunkt tager jeg da information fra en skattemedarbejder for gode varer, så jeg er da overrasket over, at man kan blive fyldt med sådan en gang lort, for at sige det mildt.
Samtidig er færdselsstyrelsen også begyndt at bløde op, mht. deres krav om kba-p stempler på Merkblatt 751, nu anerkender de i hvert mine papire fra HGP, på trods af, at de mangler de nævnte stempler.
Så det kan sgu godt "betale" sig, at være vedholdende somme tider, og ikke tage alt for gode varer, selvom det kommer fra højeste instans :D
Ydegaard
Junior Medlem
Indlæg: 80
Tilmeldt: 11 apr 2009, 21:26
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

...

#12 Indlæg af Ydegaard »

Sådan lidt apropos: er der nogen der ved om åben dumpventil er lovligt? Jeg er godt med på at folk får synet deres biler med det hver eneste dag, men er den nogen der ved om det er lovligt hvis det ikke står i ens papirer at man har det?

Lang historie kort: Jeg blev stoppet af en ret emsig betjent i dag som mente at det var en konstruktiv ændring og jeg skulle "regne med at høre fra Skat" (ligesom fiesta'en)

Jeg stod fast på at der ikke skulle være noget i det, men har han fat i noget? Faktum er jo at loven er ret grumset lige på det område
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: ...

#13 Indlæg af HenrikGM »

Ydegaard skrev:Sådan lidt apropos: er der nogen der ved om åben dumpventil er lovligt? Jeg er godt med på at folk får synet deres biler med det hver eneste dag, men er den nogen der ved om det er lovligt hvis det ikke står i ens papirer at man har det?

Lang historie kort: Jeg blev stoppet af en ret emsig betjent i dag som mente at det var en konstruktiv ændring og jeg skulle "regne med at høre fra Skat" (ligesom fiesta'en)

Jeg stod fast på at der ikke skulle være noget i det, men har han fat i noget? Faktum er jo at loven er ret grumset lige på det område


Hvis du ligger under for emissionsnormerne(qua for ny bil), så er det nærmere synshallen, og ikke så meget SKAT (hvis dumpventilen er det eneste)

Old cars rock!
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

Re: ...

#14 Indlæg af Runesm »

HenrikGM skrev:(qua for ny bil)


HVOR ny en bil er det?
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Ydegaard
Junior Medlem
Indlæg: 80
Tilmeldt: 11 apr 2009, 21:26
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

...

#15 Indlæg af Ydegaard »

Så det skal forstås som at hvis man ikke bryder nogle andre regler (eks. støj, forurening og andre sjove ting) så er den i sig selv lovlig? Skal det officielt stå i bilens papirer at den er monteret? Det var betjenten nemlig overbevist om.
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

Re: ...

#16 Indlæg af JPP »

Ydegaard skrev:Sådan lidt apropos: er der nogen der ved om åben dumpventil er lovligt? Jeg er godt med på at folk får synet deres biler med det hver eneste dag, men er den nogen der ved om det er lovligt hvis det ikke står i ens papirer at man har det?

Lang historie kort: Jeg blev stoppet af en ret emsig betjent i dag som mente at det var en konstruktiv ændring og jeg skulle "regne med at høre fra Skat" (ligesom fiesta'en)

Jeg stod fast på at der ikke skulle være noget i det, men har han fat i noget? Faktum er jo at loven er ret grumset lige på det område


SKAT hører du ikke negativt fra, da det er under "fylde-på" kategorien. Den kommer du aldrig til at betale afgift for.
En emsig synsman kan bede om importør/tüv dokumentation i forhold til støj og forurening. Meeen i såfald så pil den af til syn.
Mvh Jakob
Slavteren
Mester Medlem
Indlæg: 1320
Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Geografisk sted: Maribo
Kontakt:

#17 Indlæg af Slavteren »

så skulle du være hurtig og spørge hvor på reg att. det skal stå...

eneste han kan være heldig at læse på den er ordene konstruktive ændringer og ikke andetg.. :lusket:
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk
Gybsen
Junior Medlem
Indlæg: 70
Tilmeldt: 07 apr 2006, 16:47

#18 Indlæg af Gybsen »

Lige endnu et side spring!

Nogle der ved om jeg kan få synet og godkent en 2jzgte (singel) i en mk3 supra..?

Det er en jdm 2jzgte, så den holder sig under 20%

Motoren er typegodkent i dk, (alle de højrestyrede)

Min mk3 er med singel turbo std..?

Tror i den går til syn...?

Takker
Supra MK3, 2JZ-GTE projekt
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#19 Indlæg af lqs »

motoren er typegodkendt i DK... ja det er da en påstand, men kan du bevise det?
så er der lige det med at det ikke er over 20% effektforøgelse. hvordan regner du det ud?
noget HELT andet er at sandsynligvis slet ikke er noget problem at syne bilen!
MVH søren
Gybsen
Junior Medlem
Indlæg: 70
Tilmeldt: 07 apr 2006, 16:47

#20 Indlæg af Gybsen »

lqs skrev:motoren er typegodkendt i DK... ja det er da en påstand, men kan du bevise det?
så er der lige det med at det ikke er over 20% effektforøgelse. hvordan regner du det ud?
noget HELT andet er at sandsynligvis slet ikke er noget problem at syne bilen!
MVH søren


Tja, har ingen papirer på motoren, men når der kører så mange højrestyrede supraer, hvilket er samme motor (JDM 280hk) så burde den være typegodkent????

235*1.2=282hk og motoren skulle have 280hk..

Hvad mener du med at det sansynligvis slet ikke er noget problem at syne bilen...? :D


Takker
Supra MK3, 2JZ-GTE projekt
Besvar