Side 2 af 2
: 03 jan 2010, 12:37
af nikothilde
jeg overvejer at købe et lille stykke værktøj der kan fejl læse, ok kan tændrør tage fejl af kortvarigt højt tryk. Kan da godt være jeg skulle prøve at skifte dem.Man kan ikke nulstille computer i bil hvis den er gået på nødprogram eller lign uden at sætte et apparat til der læser fejlkoder?
: 03 jan 2010, 13:19
af JesperKonge
nikothilde skrev:jeg overvejer at købe et lille stykke værktøj der kan fejl læse, ok kan tændrør tage fejl af kortvarigt højt tryk. Kan da godt være jeg skulle prøve at skifte dem.Man kan ikke nulstille computer i bil hvis den er gået på nødprogram eller lign uden at sætte et apparat til der læser fejlkoder?
Nu er det jo ikke lige til at se hvor i landet du kommer fra, men jeg har eks en vag-com til at ligge og det er der helt sikker flere der har. Så det kunne jo også være en mulighed at sprørge om man kunne få læst fejlkoder ud...
: 03 jan 2010, 18:15
af nikothilde
kunne da være rart, bor i Vordingborg. Men køber nok en alligevel, man kan få en til 500 kr
tak
: 09 jan 2010, 15:55
af nikothilde
har skiftet tændrør, og fået fejl testet den med koderne, 18010,17972, 17978,17967, 00561, 16486. Har slettet fejl og de kommer ikke igen, når jeg tester. Den hugger stadig , men det er kun ved acceleration , fra lave omdrejninger. Tænker på om turbo er defekt eller det kan være et tændingsmodul, har jeg læst andre har haft problemer med.
: 09 jan 2010, 16:27
af JesperKonge
nikothilde skrev:har skiftet tændrør, og fået fejl testet den med koderne, 18010,17972, 17978,17967, 00561, 16486. Har slettet fejl og de kommer ikke igen, når jeg tester. Den hugger stadig , men det er kun ved acceleration , fra lave omdrejninger. Tænker på om turbo er defekt eller det kan være et tændingsmodul, har jeg læst andre har haft problemer med.
2 af fejlkoderne henviser til falsk luft i indsugningssystemet, så det var måske en idé, at gå det efter. 2 andre henviser til fejl i gasspjældsgrundjustering... Selv om fejlkoder ikke kommer med det samme, kan der jo godt være et permanent problem, som den skal køre et par "kørsels-cykluser" for at sætte fejl på.
: 16 feb 2010, 10:38
af Turbothomsen
Jo kan du faktisk godt, pil plus polen af batteriet, og hold det over på minus polen i en 5-10min. så nulstiller du alt i motorstyring og fejllager, men prøv og tjek at der ikke er en trykslange eller lign der er revnet eller flækket, kan godt være når den kortvarigt har kørt med så højt tryk.
: 16 feb 2010, 17:01
af martin306xsi
Køre den ikke med 4 tændspoler, altså en for hver cyl. som er monteret oven på hvert tændrør? Det lyder meget som en tændspole...
: 16 feb 2010, 20:11
af nikothilde
jo det var en tændspole