audi a4 t

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
nikothilde
Indlæg: 8
Tilmeldt: 02 jan 2010, 13:36

#11 Indlæg af nikothilde »

jeg overvejer at købe et lille stykke værktøj der kan fejl læse, ok kan tændrør tage fejl af kortvarigt højt tryk. Kan da godt være jeg skulle prøve at skifte dem.Man kan ikke nulstille computer i bil hvis den er gået på nødprogram eller lign uden at sætte et apparat til der læser fejlkoder?
Brugeravatar
JesperKonge
Medlem
Indlæg: 147
Tilmeldt: 10 apr 2006, 20:17
Geografisk sted: Ry

#12 Indlæg af JesperKonge »

nikothilde skrev:jeg overvejer at købe et lille stykke værktøj der kan fejl læse, ok kan tændrør tage fejl af kortvarigt højt tryk. Kan da godt være jeg skulle prøve at skifte dem.Man kan ikke nulstille computer i bil hvis den er gået på nødprogram eller lign uden at sætte et apparat til der læser fejlkoder?

Nu er det jo ikke lige til at se hvor i landet du kommer fra, men jeg har eks en vag-com til at ligge og det er der helt sikker flere der har. Så det kunne jo også være en mulighed at sprørge om man kunne få læst fejlkoder ud...
nikothilde
Indlæg: 8
Tilmeldt: 02 jan 2010, 13:36

#13 Indlæg af nikothilde »

kunne da være rart, bor i Vordingborg. Men køber nok en alligevel, man kan få en til 500 kr
tak
nikothilde
Indlæg: 8
Tilmeldt: 02 jan 2010, 13:36

#14 Indlæg af nikothilde »

har skiftet tændrør, og fået fejl testet den med koderne, 18010,17972, 17978,17967, 00561, 16486. Har slettet fejl og de kommer ikke igen, når jeg tester. Den hugger stadig , men det er kun ved acceleration , fra lave omdrejninger. Tænker på om turbo er defekt eller det kan være et tændingsmodul, har jeg læst andre har haft problemer med.
Brugeravatar
JesperKonge
Medlem
Indlæg: 147
Tilmeldt: 10 apr 2006, 20:17
Geografisk sted: Ry

#15 Indlæg af JesperKonge »

nikothilde skrev:har skiftet tændrør, og fået fejl testet den med koderne, 18010,17972, 17978,17967, 00561, 16486. Har slettet fejl og de kommer ikke igen, når jeg tester. Den hugger stadig , men det er kun ved acceleration , fra lave omdrejninger. Tænker på om turbo er defekt eller det kan være et tændingsmodul, har jeg læst andre har haft problemer med.


2 af fejlkoderne henviser til falsk luft i indsugningssystemet, så det var måske en idé, at gå det efter. 2 andre henviser til fejl i gasspjældsgrundjustering... Selv om fejlkoder ikke kommer med det samme, kan der jo godt være et permanent problem, som den skal køre et par "kørsels-cykluser" for at sætte fejl på.
Turbothomsen
Indlæg: 5
Tilmeldt: 16 feb 2010, 09:52

#16 Indlæg af Turbothomsen »

Jo kan du faktisk godt, pil plus polen af batteriet, og hold det over på minus polen i en 5-10min. så nulstiller du alt i motorstyring og fejllager, men prøv og tjek at der ikke er en trykslange eller lign der er revnet eller flækket, kan godt være når den kortvarigt har kørt med så højt tryk.
Rasmus Thomsen
martin306xsi
Mester Medlem
Indlæg: 633
Tilmeldt: 06 jun 2004, 01:57
Geografisk sted: Roskilde

#17 Indlæg af martin306xsi »

Køre den ikke med 4 tændspoler, altså en for hver cyl. som er monteret oven på hvert tændrør? Det lyder meget som en tændspole...
Mvh Martin
nikothilde
Indlæg: 8
Tilmeldt: 02 jan 2010, 13:36

#18 Indlæg af nikothilde »

jo det var en tændspole
Besvar