Side 2 af 2

: 31 dec 2009, 14:24
af Wankel
Ah okay, I dont have that problem. :rock:

: 31 dec 2009, 14:31
af K-FINN
Tror jeg ikke ret mange har, men det giver en satans god street respect

: 31 dec 2009, 15:42
af needspeed
Supra MK4 skrev:Tror jeg ikke ret mange har, men det giver en satans god street respect
Derfor man også skal have plexiglas og neonlys i bundkaret, så de seje gutter kan se det nede på tanken en mørk aften :lusket:

: 01 jan 2010, 01:45
af HenrikGM
Wankel skrev:Nu spørger jeg lige lidt seriøst.
"Hvad går knife-edging ud på" ?
Hvis vi skal over i noget lidt mere seriøst, så skal vi til at snakke aerodynamik på krumptappen.

Ved første øjekast latterligt at spilde kræfter på.

Indtil man begynder at tænke på at krumptappen jo reelt ikke roterer i luft, men i en underlig mix af luft og olie der vejer noget HELT andet end luft, og har en HELT anden "viskositet".

Det kan feks på en traktortrækker nå et omfang hvor olien slet ikke returnerer til bundkarret men bliver hængende i luften inde i krumtaphuset.

Knifeedgeing er en bestemt måde at skærpe krumtappens kontravægte på, men begrebet bruges i flæng.

En krumtap med dårlig aerodynamik og højre rpm, uden kontrol af olieflowet retur til bundkarret kan slæbe flere kg olie med som dødvægt.

: 01 jan 2010, 14:22
af Wankel
ok takker, tror jeg er ved at have fattet pointen :)

: 24 jan 2010, 12:32
af Andy
HenrikGM skrev:
Wankel skrev:
Det kan feks på en traktortrækker nå et omfang hvor olien slet ikke returnerer til bundkarret men bliver hængende i luften inde i krumtaphuset.
Jep..Jeg har været vidne til at 15 litter motor olie blev hængende oppe i motoren....det er en V 10 motor med 4500 rpm. så krumbassen flytter noget olie...efter kontravægtene blev skærpet og blokken blev skummet op hist og pist blev olien i bundkaret...