Side 2 af 2

: 22 dec 2009, 17:50
af Captain Slow
PRS_Tremonti skrev:Altså jeg har bare den erfaring med min 20v'er med tryk at man ikke kan gå helt galt i byen ARP bolte og forstærkning generelt, ved godt der er stor forskel på tryk og N/A men jeg taler bare af dårlige erfaringer med at springe over hvor gærdet er lavest hvis i forstår :P så jeg går ikke på kompromi og så er jeg ogspå dækket ind hvis der bliver planer om yderlige effekt forøgelse :twisted:

Men er der nogle specielle knaster med hviket grader ind og ud og løft i ville anbefale? og evt ville kunne give nogle gode råd omkring hvilket kompression der ville være bedst tilstrækkelig.


20v motoren har tyndere plejlstænger, og er derfor ikke nær så stærk som 16véren, ud over det er en også højere komprimeret

: 22 dec 2009, 18:32
af PRS_Tremonti
Så jeg er indforstået med at sæt knastaksler med eks 274 ind og ud med 272 med 8 i løft, er det noget der ville anbefales?

Og hvad med 145 hk 4agze dyser, eller er standard helt okay ?

Og mht til kompression, er der en der ville være behjælpe med at kunne svare på dette spørgsmål?

: 22 dec 2009, 18:35
af Captain Slow
std dyser er ok,
også std motorstyring,

til 150-160 hk

hvis det er 182ml dyser begynder du at nå grænsen, men med lidt hævet tryk er du let ude over det problem.

jeg kørte med std kompressin, som vist nok er 9,5 eller 10,1

: 22 dec 2009, 18:39
af PRS_Tremonti
Captain Slow - tak for de gode svar :wink: men jeg beklager endnu engang min neewbie spørgsmål men rom blev hellere ikke bygget på en dag.

For at vende tilbage til kompression, kan du anbefale noget der? og er knastakslerne er det helt vejret ? :damn:

: 22 dec 2009, 18:55
af Captain Slow
knaster er et bredt område, som jeg slet ikke tør "rådgive" på

kan kun referere til egen erfaring,
jeg vil dog råde dig til at styre uden om omslebne knaster

jeg ville læse lidt på nettet ang. knaster, der er bla.
www.club4age.com
www.mr2oc.com
sidstnævnte er en kæmpe side med over 50.000 brugere,
hvoraf mange kører aw11,
det er dog amerikanere så du skal ikke tro på alt de siger :roll:

ang kompression, hvad er spørgsmålet,, ?

hvis din motor er med 42 mm krumtap (plejlsøler) kan du bruge stempler fra en "140 hk non-tvis motor" de er vist de højest komprimerende std. stempler, med 10,5:1

men hvis dit mål er 150-160 hk, er det spild af tid og penge.

hvis du har en ms, ka du nok med den tvinge et par hk mere ud af motoren også.

håber jeg ikke har vildledt, og mon ikke der er andre 4a guruer herinde der ka byde ind med svar.

du skal da ikke beklage du spørger, det er nærmere dem der bygger uden at spørge der brde beklage :grin:
der er ingen dumme spørgsmål, kun dumme svar

: 22 dec 2009, 19:28
af PRS_Tremonti
Captain Slow

Jeg takker mange for de super gode svar :P og bare se bort fra det spørgsmål om kompression. Jeg læste ikke den linje med du havde givet dit svar :tooth: så lidt retard kan man vel tillade sig at være. og målet er maksimalt 160 hk så højt skal effekten ikke være da bilen skal kunne hver dag.

Ang. de knaster du har haft erfaring med, er det muligt du kan refererer et link til det sted hvor du købte dem?

Men ellers har jeg siddet og luret på det sæt her (se vedlagte link)

http://www.kisuu.dk/pages/shop/shop/products/67/103

http://www.kisuu.dk/pages/shop/shop/products/67/104

er det et dårlig valg? :ha:

: 22 dec 2009, 20:02
af Captain Slow
mine sad i bilen ved køb.

jeg har "sjovt" nok nogen til salg, jeg ved dog ikke om de har din interesse

sender dig lige en pb