Side 2 af 5
: 16 dec 2009, 10:32
af mh
Hvor meget mener folk at materiale valg kan gøre at man kan kører højere CR's eventuelt coating ?...
Kan nyere teknologis legeringer samt materiale valg og kenskaber være med årsag til at man kan trykke hårdere og varmere i et forbrændings tidspunkt ?...
: 16 dec 2009, 19:12
af Exhume.dk
Fedt, det vælter jo ind
Og ja, Martin

..det ku nemmerlig være ret interesant at se om forædling, samt ny viden med de nye matrialer kan rykke grænser. Vi ved der findes stålkrumtap, stål, alu og titaniumstænger osv.
Som Jacob var inde på, 205T16(XU8T..vistnok) var på 7:1 og 206 WRC(på en XU7JP4-klon) har mindst 9:1..næsten 20 år senere.
Hmm

: 16 dec 2009, 19:45
af lqs
en alutop kontra en støbejernstop. mange skriver man kan gå en op i komp.
det samme med coating. men selve forbrændingsrummets udformning har rigtig meget at sige.
se nu sådan en motor som en 1600-1800 honda. utroligt meget brugt til turboladning af den vilde slags i usa.
for over ti år siden kunne man købe turbostempler med 7,5 i komp til de motorer. så blev det 8,5 så 9. nu er de fleste 10-1! det er en motor med masser af flow. ydelser på 900hk og benzin er ikke umulige. ting som styr på cylindertryk har rigtig meget at sige i den sammenhæng. er det en bestemt motor du tænker på?
MVH søren
: 16 dec 2009, 21:49
af ae86
lqs skrev:en alutop kontra en støbejernstop. mange skriver man kan gå en op i komp.
det samme med coating. men selve forbrændingsrummets udformning har rigtig meget at sige.
se nu sådan en motor som en 1600-1800 honda. utroligt meget brugt til turboladning af den vilde slags i usa.
for over ti år siden kunne man købe turbostempler med 7,5 i komp til de motorer. så blev det 8,5 så 9. nu er de fleste 10-1! det er en motor med masser af flow. ydelser på 900hk og benzin er ikke umulige. ting som styr på cylindertryk har rigtig meget at sige i den sammenhæng. er det en bestemt motor du tænker på?
MVH søren
hvis jeg læser dit indlæg som 'nogle personer' her på pf ofte gør.. Så står der at en 4cylinder 4takt honda 1.6-1.8l med 10:1 i cr på gade benzin og med trykladning kan lave 900 hk..
Hvis bare man har styr på sit cylindertryk..
Det er vel næppe det du mener?

: 16 dec 2009, 22:22
af Exhume.dk
Hej Søren

10:1
Pænt vildt, med udgangspunkt i den endelige effekt. Hæver de mon CR for at komme endnu højre op i effekt, eller/samtidigt med at bare glatte
lidt ud på de tit nærmest lodrette effektkurver man ser på lidt "mindre kubik med stor turbo opsætning" mon ?
Det motorværk jeg går og brummer over er en Peugeot 16V (XU10)
med venlig hilsen
Christian
: 17 dec 2009, 00:04
af mh
lqs skrev:en alutop kontra en støbejernstop. mange skriver man kan gå en op i komp.
det samme med coating. men selve forbrændingsrummets udformning har rigtig meget at sige.
se nu sådan en motor som en 1600-1800 honda. utroligt meget brugt til turboladning af den vilde slags i usa.
for over ti år siden kunne man købe turbostempler med 7,5 i komp til de motorer. så blev det 8,5 så 9. nu er de fleste 10-1! det er en motor med masser af flow. ydelser på 900hk og benzin er ikke umulige. ting som styr på cylindertryk har rigtig meget at sige i den sammenhæng. er det en bestemt motor du tænker på?
MVH søren
Er det noget du har noget uddybende materiale på - såsom billeder, motor opbygningstråd, kunne være sjovt at se hvad de gør ved indmaden for at lave så meget effekt ved sådan en CR...
: 17 dec 2009, 00:13
af dinmor
mh skrev:lqs skrev:en alutop kontra en støbejernstop. mange skriver man kan gå en op i komp.
det samme med coating. men selve forbrændingsrummets udformning har rigtig meget at sige.
se nu sådan en motor som en 1600-1800 honda. utroligt meget brugt til turboladning af den vilde slags i usa.
for over ti år siden kunne man købe turbostempler med 7,5 i komp til de motorer. så blev det 8,5 så 9. nu er de fleste 10-1! det er en motor med masser af flow. ydelser på 900hk og benzin er ikke umulige. ting som styr på cylindertryk har rigtig meget at sige i den sammenhæng. er det en bestemt motor du tænker på?
MVH søren
Er det noget du har noget uddybende materiale på - såsom billeder, motor opbygningstråd, kunne være sjovt at se hvad de gør ved indmaden for at lave så meget effekt ved sådan en CR...
Jeg vil også gerne se en gammel sur 1600 honda med 10:1 komp. forhold der smider 900hk på stander benz...
: 17 dec 2009, 05:45
af lqs
stander benzin... så bliver det ikke 900hk. men måske 6-7hundrede.
der findes flere blade der jævnligt beskriver lign projekter (900 benzin hk fra en lille hondamotor) bla turbo magazine. lign historier kan naturligvis findes på nettet.
kort fortalt går det ud på at lave en sugemotor der ved måske 13-1 i komp ville lave 300hk eller mere.
den får så et extremt turboanlæg, sammen med den lavere (10-1) komp. 3.5bar absolut tryk. så er der mulighed for de hk. det hele skal BLOT gå op i en højere enhed...! nej der er ikke mange standard dele tilbage i motoren ved de ydelser. lign litereffekter er opnået med flere mc motorer med vilde turboanlæg.
nede på husmandsplan (helt nede!)ved jeg at man kan lave tæt på 650hk på en total gammeldags ford 2liters ohc. vel at mærke på standerbenzin. vel at mærke på standarddele, med få og billige forstærkninger.i den sammenhæng skal komp bare rigtig langt ned. men den motor er også total dårlig flowmæssig mm i forhold til honda motoren eller busa motoren.
MVH søren
: 17 dec 2009, 05:52
af lqs
http://www.turbomagazine.com/features/t ... 4_ecu.html dette var lige den første jeg faldt over. ikke så extrem... 680 hjul hk og (dyr) benzin. kun 9.5-1 i komp. prøve lige at finde en af de vilde..
: 17 dec 2009, 06:27
af lqs
http://www.mc-xpress.com/ klik på records. kig under mc. 685hjul... hk fra 1.3liter og (dyr) benzin.
kan ikke finde ud af at lave direkte link!