hankoch ventus s1 evo

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#11 Indlæg af Morten VJ »

Revnerne i siden ligner mest et for lavt dæktryks skade.
Sliddet på indersiden ligner for meget negativ camber, og spidsningen af hjulet kunne godt være større, for at kompencere.

Det hele stammer nok fra den sænkede undervogn, og accelreres af det meget lave dækprofil.

Det er mit bud, ud fra billed materialet.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#12 Indlæg af m power »

slid på dækket har ikke noget med undervognen at gøre da jeg monterede den med det samme jeg fik bilen, og har kørt ca 30000km med den.

det er først efter at euromaster har sporet bilen at der er unormalt slid på indersiden af bagdæk.

siden de har sporet den har fælget også kunne gå imod plast inderskærm med indersiden af fælget , så det tyder på at det er dem der har kludret i det

men det får jeg jo konstateret på fredag .
Senest rettet af m power 20 dec 2009, 18:19, rettet i alt 1 gang.
dinmor
Medlem
Indlæg: 214
Tilmeldt: 08 okt 2008, 15:54

#13 Indlæg af dinmor »

Har arbejdet lidt med dæk og fælge (ej sporring), men det var en typisk fejl hvis kunderne havde kørt med for lidt tryk og/eller med for meget last (eller for lav lastevne), så revnede dækkene, ligesom dine.

Men nok god idé lige at komme forbi euromaster og få det tjekket!
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#14 Indlæg af m power »

ja så fik jeg sporet bilen , og den var helt ved siden af.

camber kan dog ikke justeres så den holder sig inden for tolerancen, toe er justeret med max spidsning.

men bedst af alt , jeg får 2 stk nye dæk af dem , pga fejl sporing :D

skal dog have den sporret igen da rattet sidder så skævt pt at holder jeg rattet lige kan jeg tage en rundkørsel :roll:

så det bliver nok et andet værksted der får lov til det da det var det samme sidst de sporrede den, så der var det også en ommer :(

men jeg regner med at jeg vil se om ikke jeg kan lave et par special bolte så jeg kan få styr på camber, det var godt nok kun i venstre side at der var problem med camber, hvorfor ved jeg ikke.
Besvar