Side 2 af 2

: 14 okt 2009, 11:02
af duckstar
Uden at være ekspert på området mener jeg biler med manuelle gearkasser ligger på 20-25% tab. Jeg kender ikke det eksakte tal på min bil, men tastede 23% ind.

: 14 okt 2009, 13:49
af lqs
hvis bilen kører på alm dæk? vil jeg TRO at det er ca 10% for meget... hvad gear målte du i ?
MVH søren

: 14 okt 2009, 19:24
af TB206HDI
duckstar skrev:Uden at være ekspert på området mener jeg biler med manuelle gearkasser ligger på 20-25% tab. Jeg kender ikke det eksakte tal på min bil, men tastede 23% ind.


Tabet er ikke konstant ;) Og det er netop problemet med den her slags applikationer der forsøger at regne baglens.

: 14 okt 2009, 19:24
af TB206HDI
duckstar skrev:Uden at være ekspert på området mener jeg biler med manuelle gearkasser ligger på 20-25% tab. Jeg kender ikke det eksakte tal på min bil, men tastede 23% ind.


Tabet er ikke konstant ;) Og det er netop problemet med den her slags applikationer der forsøger at regne baglens.

Hvor hurtig er sådan en karl fra stående start til 100 med 250Hk ?

: 16 okt 2009, 12:01
af duckstar
TB206HDI skrev:Hvor hurtig er sådan en karl fra stående start til 100 med 250Hk ?


Mit gennemsnit over 10 målinger ligger på 6,3 sekunder. Har dog lavet en lammetæve-flå-i-gearstangen-måling der lød på 6,09. Men det kræver også at jeg kan overføre kræfterne, hvilket er svært uden hjulguf.

: 16 okt 2009, 13:37
af TB206HDI
duckstar skrev:
TB206HDI skrev:Hvor hurtig er sådan en karl fra stående start til 100 med 250Hk ?


Mit gennemsnit over 10 målinger ligger på 6,3 sekunder. Har dog lavet en lammetæve-flå-i-gearstangen-måling der lød på 6,09. Men det kræver også at jeg kan overføre kræfterne, hvilket er svært uden hjulguf.


Ikke ringe - så er jeg lige 1 sekund efter ;) (7.01 målt med G-tech med "flå-i-gearstang-skiften-gear")
Jeg tror jeg vil se hvad Dynolicious siger af målinger - hvis jeg da kan få nok greb til at trække fremad :(

: 21 okt 2009, 05:08
af lqs
duckstar skrev:Uden at være ekspert på området mener jeg biler med manuelle gearkasser ligger på 20-25% tab. Jeg kender ikke det eksakte tal på min bil, men tastede 23% ind.

prøv at kig på om du måler den samme hjulydelse i hvert gear.
det gør man ikke på et enertirullefelt. prøver du at skanne din rullefeltsattest ind?
MVH søren