Side 2 af 2
: 04 okt 2009, 21:25
af kepsus
Ja de er beregnet til turbo, hvis du ser på linket over dem, har de også samme kompresion forhold som de originale stempler.
her er et billed hvor man ser det i forhold til et gammel originalt stempel. Dog ikke fra den motor, men samme model

: 05 okt 2009, 17:00
af JPP
Jeg mener vi har haft en tidligere tråd hvor detonation havde lignende skadeeffekt.
: 06 okt 2009, 19:41
af kepsus
Jeg vil også tro af det er pgr af det.
Om det så har gjort det med det map som jeg har vedhæftet er jo altid svært at sige da der er 1000 forskellige faktor for det.
Nu fik jeg Lasses input(og tak) for det map, er der andre der haft tid til at se på det ?, og hører jeres vurdering.
: 07 okt 2009, 18:30
af Morten VJ
Kiggede på billerderne af original stemplet og det uoriginale tuner stempel.
Jo mere jeg kigger jo mindre kan jeg lide tuner stemplet
Det er de meget store og dybe udfræsninger til ventilerne, jeg er mindst glad for
Det ser ud til at de er beregnet til at ingen ventil skal kunne bukke,
uanset knast valg hvis tandremmen giver op
Dermed har man efterlad nogle meget tynde steder, med meget skarpe kanter på stemplet.
Som bare venter på en højere temperatur, for at kunne selvantænde blandingen
Manden der har kørt den ind har ikke anet hvad der ramte ham
Alt ser ok ud og så total destruktion.
I mine øjne har stemplerne hovedparten af skylden
MVH
Morten
: 07 okt 2009, 20:20
af kepsus
Jeg kan godt se hvad du mener, men generalt syntes jeg ikke at woesner har noget dårligt ry, samt hvis du ser på det design, så ser alle deres stempler til tryk med ca det design (ikke at det bliver bedre af det men..)