Side 2 af 4
: 22 sep 2009, 19:20
af nmb1022
jeg har kørt med det gamle celica bagtøj på min gamle bmwstarlet og det skulle efter sigende kunne holde. Men mig-spær, slicks og preppet bane knækkede en aksel.
Så den ville jeg springe fra!!
Min nye starlet kommer til at køre med uafhængigt og bmw IX bagtøj....så håber vi det kommer til at holde til den nye mitzu motor
: 22 sep 2009, 19:31
af Ravnen
Skal det være nemt, så find et Ford 8.8", det kan også holde, sidder på alle nyere mustanger, på Aerostar, Ranger og Explorer, de sidstnævnte bør ikke være svære at finde ved huggere rundt omkring, bemærk at der skal kortes af i den ene side, (ved at bruge den korte aksel i begge sider kommer bredden ned i noget du kan bruge) og der er masser af muligheder for gearinger m.v.
: 22 sep 2009, 19:37
af Captain Slow
havde faktisk helt glemt det der
andre har også foreslået den løsning
tak fordi du mindede mig om det

: 01 okt 2009, 18:15
af Scarface
har du fundet løsningen? ellers vil jeg da anbefale et supra mk3 Torsen diff...

ka købes på ebay til små penge og holder superfint..

: 01 okt 2009, 18:37
af needspeed
Jeg er lidt rundt på gulvet.
Sådan som jeg læser det, så har den ikke fast bagaksel?? Altså KE70
For det mente jeg ellers den havde.
Er nemlig nysgerrig om jeg kan bruge nogle af de ideer der kommer.
: 01 okt 2009, 19:06
af Captain Slow
supra 3 har da heller ikke stv bagaksel ?
: 01 okt 2009, 19:28
af needspeed
splynk skrev:supra 3 har da heller ikke stv bagaksel ?
Nej den har ikke fast/stiv bagaksel. Det er derfor jeg spurgte.
Og ikke alle HiAce´er har fast bagaksel. Det er kun de gamle der har det.
: 01 okt 2009, 19:39
af Captain Slow
nemlig,
jeg tror ikke på Hiace bagtøjerne kan holde til 8-900 Nm
: 01 okt 2009, 20:48
af Spirillen
Runesm skrev:cb skrev:Ford 9" giver også mange muligheder for udveksling
Har også set flere bruge Hiace
Man har mig bekendt ikke mange muligheder for at ændre udveksling i hiace bagtøjer.
Man kan få rigtig mange forskellige gearinger til et hiace bagtøj, idet du kan bruge diffen fra bla. Hilux/4runner og flere landcruiser og Dyna modeller.
Derudover er der et hav af aftermarket gearinger i det store udland, enda til fornuftige priser.
http://www.polyperformance.com/shop/Toy ... -2559.html
Men som Splynk skriver holder det ikke til 8-900Nm, ikke uden forstærkede dele ihvertfald.
Hvis man skulle holde det i Toyota's verden, kan man vel modificere et Dyna BU, eller Landcruiser HJ,BJ,FJ eller måske UZJ bagtøj(det store dif), ved evt at bruge 2 af de korte stikaksler, så det bliver smallere?
Jeg kan ikke huske størrelsen på den store diff, men mener det er 8 komma et eller andet?.
Det er meget stærkere end hiace/hilux(7,5").
Ellers findes der også Dana aksler, men de er bare tunge som et ondt ord, hvis de skal holde(Dana 60), derfor er Ford 9"/Dana 60 hybrid meget populært indenfor offroadverdenen.
: 01 okt 2009, 20:53
af lqs
reelt er det også meget meget mere det skal holde til, hvis motoren laver de 8-900nm.
der skal lige ganges med udveksling i både gearkasse og bagtøj. så med 3,5-1 i første gear og 4,0-1 i bagtøj er der 14 gange motorens moment trækakslerne ser!
det er endda noget mere, da der lagres energi/enerti i svinghjul, krumtap og andre roterende dele.
det er sandsynligvis ikke greb til... 8.8 ford bagtøjet virker sikkert som den billige løsning. men udbudet i 9" racerdele er en hel del større.
tror du skal afgøre med dig selv om bilen nogensinde kommer til at køre på en rigtig... limet bane. hvis nej, så prøv den billige vej.
MVH søren