bagtøj ?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
nmb1022
Mester Medlem
Indlæg: 704
Tilmeldt: 10 aug 2003, 15:22
Geografisk sted: Jyllinge

#11 Indlæg af nmb1022 »

jeg har kørt med det gamle celica bagtøj på min gamle bmwstarlet og det skulle efter sigende kunne holde. Men mig-spær, slicks og preppet bane knækkede en aksel.
Så den ville jeg springe fra!!

Min nye starlet kommer til at køre med uafhængigt og bmw IX bagtøj....så håber vi det kommer til at holde til den nye mitzu motor
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#12 Indlæg af Ravnen »

Skal det være nemt, så find et Ford 8.8", det kan også holde, sidder på alle nyere mustanger, på Aerostar, Ranger og Explorer, de sidstnævnte bør ikke være svære at finde ved huggere rundt omkring, bemærk at der skal kortes af i den ene side, (ved at bruge den korte aksel i begge sider kommer bredden ned i noget du kan bruge) og der er masser af muligheder for gearinger m.v.
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
Brugeravatar
Captain Slow
Mester Medlem
Indlæg: 1340
Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
Geografisk sted: Horsens

#13 Indlæg af Captain Slow »

havde faktisk helt glemt det der :-)
andre har også foreslået den løsning

tak fordi du mindede mig om det :mrgreen:
I love everything thats fast enough to do something stupid with
Brugeravatar
Scarface
Medlem
Indlæg: 121
Tilmeldt: 07 aug 2009, 12:23
Geografisk sted: aabenraa

#14 Indlæg af Scarface »

har du fundet løsningen? ellers vil jeg da anbefale et supra mk3 Torsen diff...:) ka købes på ebay til små penge og holder superfint..:)
toyota supra mk3 1,5JZ TT-R single turbo
Brugeravatar
needspeed
Mester Medlem
Indlæg: 786
Tilmeldt: 08 jan 2006, 19:50
Geografisk sted: Ribe

#15 Indlæg af needspeed »

Jeg er lidt rundt på gulvet.

Sådan som jeg læser det, så har den ikke fast bagaksel?? Altså KE70

For det mente jeg ellers den havde.

Er nemlig nysgerrig om jeg kan bruge nogle af de ideer der kommer.
Senest rettet af needspeed 01 okt 2009, 19:34, rettet i alt 1 gang.
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..
Brugeravatar
Captain Slow
Mester Medlem
Indlæg: 1340
Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
Geografisk sted: Horsens

#16 Indlæg af Captain Slow »

supra 3 har da heller ikke stv bagaksel ?
I love everything thats fast enough to do something stupid with
Brugeravatar
needspeed
Mester Medlem
Indlæg: 786
Tilmeldt: 08 jan 2006, 19:50
Geografisk sted: Ribe

#17 Indlæg af needspeed »

splynk skrev:supra 3 har da heller ikke stv bagaksel ?


Nej den har ikke fast/stiv bagaksel. Det er derfor jeg spurgte.
Og ikke alle HiAce´er har fast bagaksel. Det er kun de gamle der har det.
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..
Brugeravatar
Captain Slow
Mester Medlem
Indlæg: 1340
Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
Geografisk sted: Horsens

#18 Indlæg af Captain Slow »

nemlig,

jeg tror ikke på Hiace bagtøjerne kan holde til 8-900 Nm
I love everything thats fast enough to do something stupid with
Spirillen
Senior Medlem
Indlæg: 365
Tilmeldt: 24 maj 2005, 10:16
Geografisk sted: Horsens

#19 Indlæg af Spirillen »

Runesm skrev:
cb skrev:Ford 9" giver også mange muligheder for udveksling

Har også set flere bruge Hiace


Man har mig bekendt ikke mange muligheder for at ændre udveksling i hiace bagtøjer.

Man kan få rigtig mange forskellige gearinger til et hiace bagtøj, idet du kan bruge diffen fra bla. Hilux/4runner og flere landcruiser og Dyna modeller.
Derudover er der et hav af aftermarket gearinger i det store udland, enda til fornuftige priser.
http://www.polyperformance.com/shop/Toy ... -2559.html

Men som Splynk skriver holder det ikke til 8-900Nm, ikke uden forstærkede dele ihvertfald.

Hvis man skulle holde det i Toyota's verden, kan man vel modificere et Dyna BU, eller Landcruiser HJ,BJ,FJ eller måske UZJ bagtøj(det store dif), ved evt at bruge 2 af de korte stikaksler, så det bliver smallere?
Jeg kan ikke huske størrelsen på den store diff, men mener det er 8 komma et eller andet?.
Det er meget stærkere end hiace/hilux(7,5").

Ellers findes der også Dana aksler, men de er bare tunge som et ondt ord, hvis de skal holde(Dana 60), derfor er Ford 9"/Dana 60 hybrid meget populært indenfor offroadverdenen.
! ! FRI BANE FULD HANE ! !

IT'S MIND OVER MATTER!!
I dont mind, and the sheetmetal dont matter!!
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#20 Indlæg af lqs »

reelt er det også meget meget mere det skal holde til, hvis motoren laver de 8-900nm.
der skal lige ganges med udveksling i både gearkasse og bagtøj. så med 3,5-1 i første gear og 4,0-1 i bagtøj er der 14 gange motorens moment trækakslerne ser!
det er endda noget mere, da der lagres energi/enerti i svinghjul, krumtap og andre roterende dele.
det er sandsynligvis ikke greb til... 8.8 ford bagtøjet virker sikkert som den billige løsning. men udbudet i 9" racerdele er en hel del større.
tror du skal afgøre med dig selv om bilen nogensinde kommer til at køre på en rigtig... limet bane. hvis nej, så prøv den billige vej.
MVH søren
Besvar