volvo 760 projekt

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#11 Indlæg af møffe »

en FMJ koster heller ikke alverden hvis man selv vil nulre ledninger og mappe.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#12 Indlæg af HenrikGM »

Spirillen skrev:Hvis du finder på noget i nærheden af 4-5000,- så er MS eller lignende altså løsningen.

Mener at have set for et par år siden, nogen der kørte MS som Piggybag?


Hvis du er i 4-5k så er MS løsningen, derom ingen tvivl i min verden.

MS kan godt køre som piggyback, du skal bare handikappe den tilstrækkeligt, så bliver det en piggybag. I sin u-handikappede version(korrekt tilsluttet!), så er det altså en fuld programmerbar motorstyring, og der er mange elektrikkere der har kunnet montere sådan een på en bil før på en bil der var mere besærlig end en ældre volvo 700serie.

For det ikke skal være løgn, så tillader din 700serie volvo at du starter med feks brændstof, og lærer det før du tager tænding med, alt imens den originale styring stadigt kører det meste af bilen. Step-by-step montering....
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
jesperhj
Junior Medlem
Indlæg: 57
Tilmeldt: 19 aug 2009, 22:02

#13 Indlæg af jesperhj »

ok,tak for svarene..
jeg har bare fornemmelsen af at man løber ind i mange problemer med megas...hvis den originale styrebox skal byttes ud med ms,så har det vel også effekt på mere end bare motorsignaler?og synes det kan mere end hvad jeg behøver.
det eneste jeg bekymrer mig om i mit projekt er tændingen,benz er ikke noget problem at få mere af...
lige nu har jeg en chip fra bsr som er lavet til max 0,9bar, men derover bliver tændingen jo noget skidt..så netop derfor vil jeg godt have noget hvor man selv kan retardere tændingen yderligere efter hvor meget tryk man kører med,når jeg skal over 0,9bar(regner med 1,2 ca så de fleste originale ting stadig kan være lidt med)..

vh jesper
jesperhj
Junior Medlem
Indlæg: 57
Tilmeldt: 19 aug 2009, 22:02

#14 Indlæg af jesperhj »

sådan en stand alone motorstyring VEMS,Megasquirt osv hvis man monterer sådan en,kan man så ikke bruge de originale følere som sidder på motoren?trigger,tps osv...

vh jesper
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

#15 Indlæg af JPP »

Langt hen af vejen jo. Hvis din orginale motorstyring kan læse signalet så kan aftermaket motorstyringer som regel også. Det bør de kunne IMO.
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#16 Indlæg af Morten VJ »

Hvilke sensorer der kann genbruges, kommer meget an på styringen.
Der er nogen der kun vil have deres egne sensorer.

Jeg kan kun udtale mig om MS
Her kan du ikke bruge gasspjælds kontakten, da der kræves en TPS af potentiometer typen.
Selve giveren til krumtaps position kan bruges, men ikke signalet!

Motronic bruger et specielt system hvor den læser hastigheden på startkrandsen,
og positionen med en forhøjning på svinghjulet, der bruges 2 sensorer til det.

Mig bekendt er der ikke noget system der kan læse det signal.

Der er 3 alternativer.

Svinghjul og giver fra en b230f motor (60-2)

Modeficere en strømfordeler fra en b230a motor, den med hall giver.

Eller lave sit eget triggerhjul, og montere det foran på svingnings dæmperen, sammen med en passende giver.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Besvar