Side 2 af 3

: 04 aug 2009, 01:48
af Captain Slow
jeg ville godt nok undgå at starte med at skyde ud i en 180 graders bøjning, bøjninger er roden til alt ondt på tryk.

som mange andre har sagt, Heyer kan trylle med en tigger,

du kan gi mig et kald på 50554248
hvis henrik ikke svarer han gider aldrig tage sin tlf,,((måske er det kun når jeg ringer))

du kan jo kigge forbi, imorgen, pøler vi lidt med en gammel KE70, og en lidt nyere LS400, mon ikke man kan gensplejse noget sjovt ud af det.

: 04 aug 2009, 08:59
af Yugo Turbo
der er da ikke nødvendigvis noget galt med 180 graders bøj, hvis det bliver lavet i 3" og der bliver brugt lange bøjninger. så bør det ikke give en nævneværdig "prop" det er trods alt "kun" 200 hk der søges. men laves folk med de biler der ikke betydeligt mere effekt uden tryk?

: 04 aug 2009, 10:20
af Captain Slow
det har du ret i, havde "set forbi" det med den ønskede ydelse

: 04 aug 2009, 20:34
af Blob
Når I andre får noget rustfri arbejde udført, er det så på timepris eller fastpris? Jeg synes det er svært at vide hvor meget sådan noget koster. Nogen der har et par råd?

Jeg har taget kontakt til en, der kommer og kigger på det på torsdag. Jeg er spændt på hvad sådan noget koster.
Viser det sig nu at det er for dyrt, må jeg jo undersøge om det er prisen det er galt med eller mig...
Jeg er elektriker, og er vandt til at give pris på noget arbejde, men smedearbejde har jeg ingen anelse om. Der er ikke nogen der vil bytte noget elektrikerarbejde med noget smedearbejde? he he

Jeg har fundet ud af at jeg vil montere potten til venstre for motoren. Så røret kommer til at bestå af 2x45gr og 1x90gr. Om det så bliver 3" eller 2,5" er ikke besluttet endnu. Potten godt nok kun 2,5", så spørgsmålet er, om det er besværet værd at lave røret i 3".

Mc Mekanikeren skrev:Kan se du er fra Randers af, hvor er det nærmere betegnet ?


Jeg bor i den nordlige del af byen, men har værksted ud i den vestlige del. Hvor i byen kommer du fra?

: 04 aug 2009, 20:42
af Blob
Yugo Turbo skrev:der er da ikke nødvendigvis noget galt med 180 graders bøj, hvis det bliver lavet i 3" og der bliver brugt lange bøjninger. så bør det ikke give en nævneværdig "prop" det er trods alt "kun" 200 hk der søges. men laves folk med de biler der ikke betydeligt mere effekt uden tryk?


Jo der er ikke rigtig nogen her i DK der kører med tryk på de boxermotorer. Der er masser af folk som laver +200hk på deres suge motorer. Men der snakker vi så også 2,3-3liters motorer. Min er kun knap 1,8liter. Dernæst kører de jo alle med karburator, og det gider jeg ikke. Jeg er træt at at ligge og rense tomgangsdyser og juster fordeler. Så min kører med MS og wasted-spark. Bare fordi stelnummeret er fra 1972 behøver teknikken i bilen jo ikke være det.. :wink:

: 04 aug 2009, 20:55
af Lars PH
pris mæssigt vil jeg sige ca 300 for opstart og der efter 100 pr samling der er en del mere til passning i forhold til at svejse med co2. Men stadig svært at sige hvor meget det koster men hva jeg har set på nettet hva heyer har lavet så ser hans meget godt ud. I for hold til hva jeg har lært mig selv og så bruger han sikker ikke så meget tid som jeg ville bruge

: 04 aug 2009, 21:44
af Captain Slow
Heyer arbejder på timepris.

jeg kender prisen men du bør selv kontakte ham hvis du er interesseret,
som sagt kan jeg vidregive kontakt oplyninger til dig hvis du ønsker det.
en stor del af hans harbejde kan ses på hans profil på bilgalleriet (foto gallerier)

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbr ... erID=31870

: 04 aug 2009, 22:09
af Blob
Nu må jeg hellere lige lad den anden person give et bud først.
Så jeg er spændt på at høre hvad han siger af pris.

Det er jo ofte tilpasning, skæring osv der tager lang tid, og ikke selv svejsningen som sådan.

jbcoolers..

: 04 aug 2009, 22:28
af corrado vr6
jeg kan lave det, og laver det efter fast pris.. Du evt. kan kontakte mig på 60743564

: 04 aug 2009, 22:33
af Mc Mekanikeren
Blob skrev:Når I andre får noget rustfri arbejde udført, er det så på timepris eller fastpris? Jeg synes det er svært at vide hvor meget sådan noget koster. Nogen der har et par råd?

Jeg har taget kontakt til en, der kommer og kigger på det på torsdag. Jeg er spændt på hvad sådan noget koster.
Viser det sig nu at det er for dyrt, må jeg jo undersøge om det er prisen det er galt med eller mig...
Jeg er elektriker, og er vandt til at give pris på noget arbejde, men smedearbejde har jeg ingen anelse om. Der er ikke nogen der vil bytte noget elektrikerarbejde med noget smedearbejde? he he

Jeg har fundet ud af at jeg vil montere potten til venstre for motoren. Så røret kommer til at bestå af 2x45gr og 1x90gr. Om det så bliver 3" eller 2,5" er ikke besluttet endnu. Potten godt nok kun 2,5", så spørgsmålet er, om det er besværet værd at lave røret i 3".

Mc Mekanikeren skrev:Kan se du er fra Randers af, hvor er det nærmere betegnet ?


Jeg bor i den nordlige del af byen, men har værksted ud i den vestlige del. Hvor i byen kommer du fra?







Jeg er fra en lille by som hedder Skørring (8544 Mørke), ligger ca. 15km syd for Randers.