Side 2 af 2

: 29 jul 2009, 21:07
af JerrilD
må trække 700 kg m/bremse og 400 kg u/bremse

Har jeg læst mig frem til :D

: 29 jul 2009, 22:13
af møffe
JerrilD skrev:må trække 700 kg m/bremse og 400 kg u/bremse

Har jeg læst mig frem til :D
ikke nok med hvad den MÅ. men KAN den :grin: :grin:

: 29 jul 2009, 23:20
af JerrilD
møffe skrev:
JerrilD skrev:må trække 700 kg m/bremse og 400 kg u/bremse

Har jeg læst mig frem til :D
ikke nok med hvad den MÅ. men KAN den :grin: :grin:


Selvfølgelig kan den det :D 1 gear over kasselbakker :D

: 30 jul 2009, 07:52
af monster
Nu er det ikke fordi jeg vil reklamere, men jeg vil alligevel henlede opmærksomheden på denne:

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/ma ... arID=53985

Jeg må hellere skynde mig at sige at det er mig selv der producerer dem.
Men 2 stk. vil løse dit problem, med en alm. trailer, og du kan jo bare bolte dem i som du vil. Så slipper du for at have en trailer permanent ombygget til det.

Du kan evt. kontakte mig på: +45 20 66 59 11 el. rs@rasoengineering.dk

: 30 jul 2009, 09:59
af JerrilD
monster skrev:Nu er det ikke fordi jeg vil reklamere, men jeg vil alligevel henlede opmærksomheden på denne:

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/ma ... arID=53985

Jeg må hellere skynde mig at sige at det er mig selv der producerer dem.
Men 2 stk. vil løse dit problem, med en alm. trailer, og du kan jo bare bolte dem i som du vil. Så slipper du for at have en trailer permanent ombygget til det.

Du kan evt. kontakte mig på: +45 20 66 59 11 el. rs@rasoengineering.dk


Hmm ville godt nok være noget bekymret over at skulle bolte sådan en ned i en træbund af en trailer?? Eller hvordan fungere det?

Harald skrald har nogen transport skinner som jeg regner med at købe til projektet, når jeg finder en trailer....

: 07 aug 2009, 00:57
af Niklaskinn
JerrilD skrev:Spørgsmålet er så om det kan betale sig??

Hvis jeg nu finder en trailer i tyskland, skal der så betales afgift?


Jeg har bygget triler og til min båd fra en brugt combicamp, og har bygget mc triler af camplet,

Du må bygge som du har lyst til så længe der står på regtesten at den er indreg som godstransport, og du overholder reglerne om vægten, skærme, lys, og skarbe genstande.

Der skal ikk betales afgift af trilere fra tyskland, men jeg har haft problem med en enkelt båd triler jeg ikk kunne få synet fra tyskland da jeg manglet en dansk godkendelse på den.

: 07 aug 2009, 18:53
af cb
Hvis en phv. er godtkendt på en typegodkændelse så kan du ikke lave den om, hvis du vælge at bygge sådan en om så skal der laves en G erklæring på den.

Så pas på hvad du gør.

At nogle har fået noget synet som ikke er lige efter bogen er ikke det samme som det er lovligt

: 08 aug 2009, 00:55
af luske
cb skrev:Hvis en phv. er godtkendt på en typegodkændelse så kan du ikke lave den om, hvis du vælge at bygge sådan en om så skal der laves en G erklæring på den.

Så pas på hvad du gør.

At nogle har fået noget synet som ikke er lige efter bogen er ikke det samme som det er lovligt


det er du lige nød til at uddybe nærmere ?? er klar over du er synsmand , er også klar over at campletter og deres lignende ikke må laste ret meget + det er på hvide plader ( ved ikke om det sidste er et problem) , og hvad er en G erklæring ??
arbejdede som nævnt tidligere sammen med en der byggede en 2-akslet trailer om til mctransport - og fik den synet anden gang (kasseret første gang på en dum fejl med lys så hut jeg visker) men det er nogle år siden , det var dengang SB var eneste valg :?

kast noget lys ohh store synsmand :mrgreen:

MVH Luske

: 19 aug 2009, 09:46
af skovbamsen
der skal nøje stå i typegodkendelsen at køretøjet kun er godtkendt i denne udførelse....
dette vil fremgå som det sidste skrevne i denne attest..
står dette ikke kan den laves om efter egne ide'er så længe at regler vedr. lys lygter og afskærmning overholdes...

følgende fabrikater har vogne som er mulige at bygge om..
sprite
fleetwood
bellacamp
pedersborg traileren..


desuden er mange gamle trailere godkendt på et chassis..
der vil så på reg attest, fremgå et max ladmål..