volvo 850, holder omdr. oppe selvom speeder er sluppet

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#11 Indlæg af HenrikGM »

Har i nogensinde tjekket den tomgangsmotor for funktion når der er højt vacuum?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
ejnarmc
Medlem
Indlæg: 170
Tilmeldt: 22 dec 2006, 18:02

.

#12 Indlæg af ejnarmc »

Rh, siger det ikke er noget chippen gør, og nævner også tomgangsregulatoren

jeg har kun tjekket tomgangsregulatoren ved at holde den og dreje den frem og tilbage og den køre fint
ejnarmc
Medlem
Indlæg: 170
Tilmeldt: 22 dec 2006, 18:02

...

#13 Indlæg af ejnarmc »

Hvad sker der hvis man piller stikket fra på den og køre en tur, kan man teste noget sådan??
Brugeravatar
BANDIT
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
Geografisk sted: Sønderjylland

#14 Indlæg af BANDIT »

Anders-S13 skrev:hej

ikke for at nuppe din tråd, men har selv samme problem med en helt standart t5, at ved gear skift hænger den når der kobles ud. Hvis man bare gasser op i frigear er der ingen problem. så lytter gerne med kan være nogle ved hva problemet er :)


Altså min focus har det sådan at hvis bilen ruller og man kobler ud, så holder den omdrejningerne oppe på 1500 eller sådan noget indtil man holder stille eller kommer langt ned i fart. Det skal den gøre , og gjorde den forrige focus osse
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret
ejnarmc
Medlem
Indlæg: 170
Tilmeldt: 22 dec 2006, 18:02

..

#15 Indlæg af ejnarmc »

det gør vores også, men den skulle ikke gerne holde sig på 4000 omdr. i 3 sek
snobbi
Junior Medlem
Indlæg: 49
Tilmeldt: 06 aug 2007, 20:03

#16 Indlæg af snobbi »

jeg har før skiftet tomgangs motoren på biler fordi de var blevet for langsomme,
Brugeravatar
tonnilerche
Senior Medlem
Indlæg: 474
Tilmeldt: 15 aug 2006, 10:10

a

#17 Indlæg af tonnilerche »

min vens Peugeot 1.6 16v laver også det trick - det føles som om den "hænger" i halvanden sekunds penge oppe i rpm når man skifter gear - sammenlignet med en gammel bil - og hans har ikke kørt mere end 50.000km - det er nok noget motorstyringshalløj der forsøger på at agere mellemgas - så det slider mindre på koblingen når fru Jensen normalvis ville lade den dumpe til tomgang, og SÅ koble ind ved 2000rpm.
Nu med Almera GTI | SR20DE | Hvordan er det liii man roder i sådan en? - alt er jo el-styret :S
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

#18 Indlæg af JPP »

Prøv lige at hive stikket af til lambdasensoren
Brugeravatar
VRT
Senior Medlem
Indlæg: 327
Tilmeldt: 06 nov 2006, 21:31
Geografisk sted: Gun City

#19 Indlæg af VRT »

Jeg har prøvet det på en Toyota og en Mitsubishi, der fik jeg at vide, at det skulle den gøre, for at give mere glidende gearskift, der var dog højst tale om 1-2 sekunder, hvor den holdt omdrejningerne, men pisse irriterende at køre med. Men det var ved alle omdrejninger.
Er det noget din Volvo er begyndt på, eller har den hele tiden gjort det?
Brugeravatar
tonnilerche
Senior Medlem
Indlæg: 474
Tilmeldt: 15 aug 2006, 10:10

a

#20 Indlæg af tonnilerche »

ja, jeg synes også det er meget irriterende - specielt når man er vant til selv at give mellemgas.
Nu med Almera GTI | SR20DE | Hvordan er det liii man roder i sådan en? - alt er jo el-styret :S
Besvar