volvo 850, holder omdr. oppe selvom speeder er sluppet
Redaktør: Moderatorer
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Har i nogensinde tjekket den tomgangsmotor for funktion når der er højt vacuum?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
- BANDIT
- Mester Medlem
- Indlæg: 784
- Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
- Geografisk sted: Sønderjylland
Anders-S13 skrev:hej
ikke for at nuppe din tråd, men har selv samme problem med en helt standart t5, at ved gear skift hænger den når der kobles ud. Hvis man bare gasser op i frigear er der ingen problem. så lytter gerne med kan være nogle ved hva problemet er
Altså min focus har det sådan at hvis bilen ruller og man kobler ud, så holder den omdrejningerne oppe på 1500 eller sådan noget indtil man holder stille eller kommer langt ned i fart. Det skal den gøre , og gjorde den forrige focus osse
A3 -99 1.8T Quattro
S3 Optimeret
S3 Optimeret
- tonnilerche
- Senior Medlem
- Indlæg: 474
- Tilmeldt: 15 aug 2006, 10:10
a
min vens Peugeot 1.6 16v laver også det trick - det føles som om den "hænger" i halvanden sekunds penge oppe i rpm når man skifter gear - sammenlignet med en gammel bil - og hans har ikke kørt mere end 50.000km - det er nok noget motorstyringshalløj der forsøger på at agere mellemgas - så det slider mindre på koblingen når fru Jensen normalvis ville lade den dumpe til tomgang, og SÅ koble ind ved 2000rpm.
Nu med Almera GTI | SR20DE | Hvordan er det liii man roder i sådan en? - alt er jo el-styret :S
- VRT
- Senior Medlem
- Indlæg: 327
- Tilmeldt: 06 nov 2006, 21:31
- Geografisk sted: Gun City
Jeg har prøvet det på en Toyota og en Mitsubishi, der fik jeg at vide, at det skulle den gøre, for at give mere glidende gearskift, der var dog højst tale om 1-2 sekunder, hvor den holdt omdrejningerne, men pisse irriterende at køre med. Men det var ved alle omdrejninger.
Er det noget din Volvo er begyndt på, eller har den hele tiden gjort det?
Er det noget din Volvo er begyndt på, eller har den hele tiden gjort det?
- tonnilerche
- Senior Medlem
- Indlæg: 474
- Tilmeldt: 15 aug 2006, 10:10
a
ja, jeg synes også det er meget irriterende - specielt når man er vant til selv at give mellemgas.
Nu med Almera GTI | SR20DE | Hvordan er det liii man roder i sådan en? - alt er jo el-styret :S
