Side 2 af 5
: 16 jul 2009, 22:22
af grydesvamp
Ret lige overskiften til noget mere passende !
: 16 jul 2009, 22:43
af JerrilD
Gætter på det er din forkromede mellemgasfordeler som er gået !
Re: 'FUCK!!!!!
: 16 jul 2009, 22:57
af JPP
Hojannes skrev:Sidder lige nu på motorvejen, med en bil, der har smidt alt olie....
Kan ikke se hvorfra, da den jo er lukket totalt inde (opel Speedster) det skete bare på minus tid.... på motorvejen ved acc.... hvad vil i gætte på det er...?
Mistede ikke trækkraft af hvad jeg lagde mærke til....
Ingen mislyde... eller noget der kom bare kort en sky af røg.... og så røg jeg i nødsporet....
PISSSS!!!!!
Håber lidt det bare er en slange der er hoppet af, og frygter at turboen lige har mistet livet.... FUCKFUCK!!!
Det er da noget lort. Der er ikke andet for end at få renset skidtet og gå det hele igennem. Der kan være mange årsager. Skal vi lige se lyst på tingene så hørte du ingen mislyde og olie kan ryge af mange årsager. Men der kan gemme sig flere overraskelser.
Når du skriver acc, så er det vel alm. acc. ved overhaling eller andet. Ellers uddyb dette. Specielt hvis det er længerevarende kørsel ved høje omdrejninger/belastning.
: 16 jul 2009, 23:01
af JPP
Uanset hvad så er det sq noget møj at holde i nødsporet, med en motor som lige har smidt olien. Dertil uden at kende årsag. Lad os høre når du har fået åbnet hjelmen

: 17 jul 2009, 06:12
af Hojannes
Det skete ved en frisk overhaling på motorvejen, og havde givet den godt gas inden....
Og nope ingen mislyde, kort forinden havde jeg "lugtet" varme bremser men kørte bag ved en gammel volvo, så troede det var den der lugtede...

hvem ved måske det var den.
Men jeg kan se at den har tabt alt olien (det er løbet af imens jeg har holdt stille) og havde smidt en streg olie ca 100meter efter mig....
Olielampen har iøvrigt ikke lyst på noget tidspunkt, den tænder ved tænding og slukker ved start (har self ikke prøvet nu jeg ingen olie har på.. så skulle den gerne forblive tændt

)
: 17 jul 2009, 08:31
af Carsten
Hvis den har smidt mere olie mens du har holdt stille, og lampen på intet tidspunkt har lyst, så kan du være heldig at der stadig har været olie nok rundt i systemet mens du drejede nøglen til sluk og trak i nødsporet.
Men fandme surt. Mit bud er en brist på en slange fra turbo til retur, eller fra oliekøler til motor.... hvis slangen er hoppet af, smider den ALT olien på 5 sekunder og så havde den været død højst sandsynligt. Med 5 bars olietryk ved acceleration ud af et 10mm hul, så pisker det rimelig hurtigt ud.
: 17 jul 2009, 08:36
af Spirillen
Jeg har engang prøvet noget tilsvarende.
Der smed den også olie efter den fik nogle omdrejninger.
Fejlen var, at oliefilteret var ikke samlet ordentligt i falsen, så den "revnede" i samlingen og skød olien ud der.
Ikke sikkert det er det samme, men er bare mit input.
Det kan jo også være en olieslange, der har givet efter for trykket, en bundprop der er raslet løs etc. etc.
Edit: Nå Carsten var lige et par minutter hurtigere på tasterne end mig.
: 17 jul 2009, 11:34
af Hojannes
Lidt fik jeg set - prop og filter er intakt, og olien kommer fra området omkring turboen

Men det var svinet så godt til, så jeg ikke kunne se hvor.
: 17 jul 2009, 11:35
af John Sahl
Hojannes skrev:Lidt fik jeg set - prop og filter er intakt, og olien kommer fra området omkring turboen

Men det var svinet så godt til, så jeg ikke kunne se hvor.
Det må altså være en af slangerne.
: 17 jul 2009, 12:19
af duckstar
Det lyder som om du har været heldig. Røgudviklingen er voldsom ved oliespild på en varm turbo, så jeg gætter på det eneste der har lidt skade er din turbo - hvis den altså ikke har fået smørelse i lejehuset under spildet, ellers formentlig ikke hvis spildet er EFTER turboen.