Side 2 af 3

: 15 jul 2009, 21:50
af Vax
Hojannes skrev:Ja men det er jo helt vildt det der....

Men jo der er et dæksel på vandbeholderen.... Der må kunne fikses noget uden jeg skal ud og smide 1200 kr for et sæt... kommer jo aldrig til at bruge det igen - forhåbenligt :)


Vil foreslå dig at købe et kølerdæksel mere, bore hul i det og montere en ventil fra et fælg. Så kan du lave tryk i systemet for max en 50,- (hvis det er en form for standart dæksel)... :wink:

: 16 jul 2009, 09:28
af Hojannes
Selvfølgelig - hvofor tænkte jeg ik på det...

: 16 jul 2009, 12:27
af Vax
Hojannes skrev: hvofor tænkte jeg ik på det...


Øhh der kan jeg desværre ikk hjælpe :tooth:

: 16 jul 2009, 13:08
af MortenSkals
og hvis man lige søger for at have et manometer på eller en anden forbindelse med et manometer, så kan man også overvåget trykfaldet :gnaek:

: 16 jul 2009, 16:09
af martin høj
Vax skrev:
Hojannes skrev:Ja men det er jo helt vildt det der....

Men jo der er et dæksel på vandbeholderen.... Der må kunne fikses noget uden jeg skal ud og smide 1200 kr for et sæt... kommer jo aldrig til at bruge det igen - forhåbenligt :)


Vil foreslå dig at købe et kølerdæksel mere, bore hul i det og montere en ventil fra et fælg. Så kan du lave tryk i systemet for max en 50,- (hvis det er en form for standart dæksel)... :wink:

Er det et dæksel med fjeder i er det nok ikke så nemt og lave.

: 16 jul 2009, 18:34
af BANDIT
Ydegaard skrev:Beklager lige offtopic, men findes der sådan et sæt til turbosystemer? Altså til at finde utætheder i trykslangerne?


Du kan bruge propper til svejsning med baggas og trykluft pistol med manometer

: 16 jul 2009, 21:36
af johan o r
eller køb det rigtige værktøj, og få de rigtige målinger.
Og tjen penge på det næste gang der er nogle der har samme problem;)

: 25 jul 2009, 11:30
af JPP
Hojannes skrev:ja, men hvor ? hjælper jo ikke meget at jeg bare smider vandslangen i og masser af tape :)

ville jo helst selv finde fejlen....


Har du ikke en udluftningsventil et sted på en af de øverste slanger. Det ses på standard på nogle OEM systemer. Her er det nemmere at fikse en slange på og en cykel/madrespumpe i den anden ende til tryktest.

...

: 29 jul 2009, 17:32
af ejnarmc
håber jeg lige må stille et spørgsmål ..

hvor meget tryk skal man teste med både i kølesystem og trykrørene??

Re: ...

: 29 jul 2009, 20:37
af Vax
ejnarmc skrev:håber jeg lige må stille et spørgsmål ..

hvor meget tryk skal man teste med både i kølesystem og trykrørene??


1,5 bar..