Side 2 af 3
: 26 jun 2009, 00:03
af kbonde
grydesvamp skrev:hvor mange hk / nm regner du med at lave ?
kig evt på en 2,3 8v (b230 fk fra fx år95) rigtig stærk blok som nemt kan levere effekt nok til at knuse gearkasser.

hva angår motorophænd er det da hvis det mindste problem eftersom jeg ved at du kan trylle i et værksted

Har allerede en b234 ved hånden, så det er den jeg regner med at bruge som udgangspunkt.
Men hvilket bagtøj kan håndtere kræfterne?
effekten jeg regner med er 350-400 hk
: 26 jun 2009, 07:08
af lqs
dvs at den skal tunes som sugemotor? eller hvorfor er målet så lavt??
MVH søren
: 26 jun 2009, 13:28
af kbonde
lqs skrev:dvs at den skal tunes som sugemotor? eller hvorfor er målet så lavt??
MVH søren
Nej målet på de 3-400hk er med trykladning, da jeg mener jeg ikke har behov for mere.
: 27 jun 2009, 01:42
af HenrikGM
kbonde skrev:lqs skrev:dvs at den skal tunes som sugemotor? eller hvorfor er målet så lavt??
MVH søren
Nej målet på de 3-400hk er med trykladning, da jeg mener jeg ikke har behov for mere.
Så skal du se på en for lille turbo, eller se efter en form for restrictor, ala plompen i en puch maxi
Udgangspunkter er for kompliceret til den ret lave effekt.
Prøv at se lidt på hvad 8V motoren laver, og hvad 16v motoren laver af power. 8V passer bedre til formålet.
: 27 jun 2009, 01:45
af kbonde
HenrikGM skrev:kbonde skrev:lqs skrev:dvs at den skal tunes som sugemotor? eller hvorfor er målet så lavt??
MVH søren
Nej målet på de 3-400hk er med trykladning, da jeg mener jeg ikke har behov for mere.
Så skal du se på en for lille turbo, eller se efter en form for restrictor, ala plompen i en puch maxi

Udgangspunkter er for kompliceret til den ret lave effekt.
Prøv at se lidt på hvad 8V motoren laver, og hvad 16v motoren laver af power. 8V passer bedre til formålet.
I know

Men når man kan få en b234 næsten gratis så er det lidt svært at sige nej.. Hvilket bagtøj kan du anbefale til den slags effekt?
: 27 jun 2009, 01:45
af HenrikGM
Ydegaard skrev:700 nm? Det er da ikke helt så enkelt igen, stort set alt skal jo opgraderes så... 400-500 nm er mere overskueligt ville jeg nu mene...
Kommer jo helt an på ambitionsniveauet.
Hvis alt omfatter plejlstængerne, så har du ret.
16V toppen flower ret meget luft std, så det batter noget med turbo.
: 27 jun 2009, 01:49
af HenrikGM
kbonde skrev:HenrikGM skrev:kbonde skrev:lqs skrev:dvs at den skal tunes som sugemotor? eller hvorfor er målet så lavt??
MVH søren
Nej målet på de 3-400hk er med trykladning, da jeg mener jeg ikke har behov for mere.
Så skal du se på en for lille turbo, eller se efter en form for restrictor, ala plompen i en puch maxi

Udgangspunkter er for kompliceret til den ret lave effekt.
Prøv at se lidt på hvad 8V motoren laver, og hvad 16v motoren laver af power. 8V passer bedre til formålet.
I know

Men når man kan få en b234 næsten gratis så er det lidt svært at sige nej.. Hvilket bagtøj kan du anbefale til den slags effekt?
Nemmeste var at finde et 240 1031 bagtøj og få et torsenspær bygget i den. Fjern ballanceakslerne, køb en turbo-manifold fra B204GT og sæt en (for) lille turbo på, så kan den ikke undgå at have 300hk med det samme.
: 27 jun 2009, 07:15
af lqs
alternativ. byg evt motor med sugeknaster.sæt en stor turbolader på, kør lavt tryk. =samme ydelse, men mulighed for mere senere. moment kommer så senere i omdrejninger... mere skånsomt for både motor og resten af bilen!
MVH søren
: 27 jun 2009, 12:07
af grydesvamp
kristian kig lige på priserne på en 8v motor. de er ganske fornuftige i pris

jeg skal nok hjælpe dig af med den gamle

: 27 jun 2009, 12:51
af grydesvamp
efter et hurtigt kig på
www.ad2000.dk fandt jeg 2 b230Fk motore fra 95 og 96, en ved nordjysk autoophug og den anden ved sindal autoophug.
Motoren i sig selv er et meget bedre (holdbarhedsmessigt) ugangspunkt så længe du holder dig under 400hk.
Jeg gav 3500dkr for en komplet med motor med manifolder turbo, komplet bortset fra generator.
hvad angår gearkasse er der jo flere muligheder men det kommer helt an på hvor meget du vil skære i bunden på bilen.
De populære gearkasser koster en arm, jeg var heldig at finde en fin gearkasse fra en nyere bmw i tyskland som jeg vil prøve med.
Om det holder vil tiden vise
for mere inspiration kig på
http://www.savarturbo.se