Side 2 af 6

: 08 jun 2009, 19:21
af Hartvig
Witz skrev:Eneste der kan gøres er vel at skrive til forlaget benjamin og bede dem om en redegørelse for deres handlinger.

Den første kørsel i en klasse er den man kører færdig i, så kan man sgu ikke bare skifte klasse fordi man mangler plader eller lign, så udgår man da reglementet ikke kan overholdes af den pågældende bil.

Ville være det samme hvis jeg stillede på i baghjul med tryk, kørte 10sek, men fordi der var een der kørte 9.9sek så blev jeg rykket over til showklassen fordi at jeg er en tudeprins og ville have en real chance for at vinde der.

men man kan vel håbe at alle de hurtige biler de bliver væk næste år og min morfar kan tage 1pladsen i hans pug 207 1.4.
Med mit kendskab til DHB, og jeg har faktisk været tæt på organisationen og pænt takket "nej tak" til bl.a. tidtagningsopgaven og DHB kvalifikationsarrangementer indenfor de seneste 2-3 år. Problemet set fra min helicopter er, at Benjamin og deres handymand Flemming Jay ikke interesserer sig en tøddel for det sportlige (læs: 402 meter racet). Det primære mål er at skovle flest mulige penge ind fra tilskuerne og udlejning af stande mv.

Og det er så her kæden hopper af - der er ingen kvalificeret løbsledelse som kan sikre en korrekt og forsvarlig afvikling - tænk på at DHB trækker lige så mange tilskuere som DTC finalen - og der er banen spækket med trænede officials og dommere. Men DHB kunne lige så godt have et techno eller beachparty tema set fra arrangørernes side, det er stort set samme målgruppe.

Man vælger så at allierer sig med nogle godtroende mennesker, som sikkert gør en indsats af bedste hjerte, men som slet ikke magter at løse en afviklingsopgave på det niveau deltagerne og publikum bliver stillet i udsigt i forbindelse med DHB - ærgeligt men sandt :hrmpf:

Hvor er GMK forsvundet hen i alt det her ??? Med over 10 års erfaring fra afvikling af DASU bane mesterskabsløb, tror jeg at mange godt kunne trænge til en tur i dommertårnet - her er der klare linjer og kontant afregning.

På grund af den store opmærksomhed, er DHB ved at sætte hele streetrace sportens ry og rygte over styr, og jeg frygter hvad der sker i f.eks. Holeby og Sindal til de kommende løb :wow:

Så tilbage til rødderne, og lad os få lavet nogle ordentlige spilleregler og en organisation til at sikrer en forsvarlig og sportslig korrekt afvikling af landets største streetrace arrangemnet i årene fremover. Men det skrives der jo en del om i en anden tråd.

Jeg var ikke til stede på DHB i år, og derfor bygger dette indlæg i høj grad på de øvrige indlæg, samt mange efterretninger fra bl.a. deltagerne.

/Hartvig

: 08 jun 2009, 19:55
af HenrikGM
Der bliver ellers ikke lagt fingre imellem på bilgalleri...
http://www.bilgalleri.dk/html/for_messa ... _ID=553415

: 08 jun 2009, 19:58
af sune
Det er da dejligt at se, At folk omsider er begyndt og forstå hvad DHB og benjamins mål og hensigter er.

: 08 jun 2009, 20:00
af HenrikGM
Faktisk SLET IKKE lagt fingre mellem!!!

http://www.bilgalleri.dk/html/for_messages.asp?FOR_ID=6

: 08 jun 2009, 20:02
af HenrikGM
sune skrev:Det er da dejligt at se, At folk omsider er begyndt og forstå hvad DHB og benjamins mål og hensigter er.
Bare rolig Sune. Det har de alle glemt næste år. Kun dem der er race int. går op i det, og det er fåtallet af de 25.000.

: 08 jun 2009, 20:19
af sune
tjaa, du har nok desværre ret.

Men jeg håber da at dette kan ansporer folk til at tage til nogle af de andre løb der bliver afholdt henover sommeren, OG der er faktisk en del at vælge imellem, NDCD's løb, 402mt's løb, holeby, dragracing.dk's løb. så det er bare at kridte sko'ene og komme afsted til nogle ordentligt afviklede løb.

PS. håber ikke jeg glemte af nævne nogen

: 08 jun 2009, 20:52
af K-FINN
sune skrev:tjaa, du har nok desværre ret.

Men jeg håber da at dette kan ansporer folk til at tage til nogle af de andre løb der bliver afholdt henover sommeren, OG der er faktisk en del at vælge imellem, NDCD's løb, 402mt's løb, holeby, dragracing.dk's løb. så det er bare at kridte sko'ene og komme afsted til nogle ordentligt afviklede løb.

PS. håber ikke jeg glemte af nævne nogen
Mange vil jo gerne deltage i de andre løb også, men hvordan ser det ud med told/skat til disse løb.

Her tænker jeg holeby og sindal.

: 08 jun 2009, 21:07
af møffe
Supra MK4 skrev:
sune skrev:tjaa, du har nok desværre ret.

Men jeg håber da at dette kan ansporer folk til at tage til nogle af de andre løb der bliver afholdt henover sommeren, OG der er faktisk en del at vælge imellem, NDCD's løb, 402mt's løb, holeby, dragracing.dk's løb. så det er bare at kridte sko'ene og komme afsted til nogle ordentligt afviklede løb.

PS. håber ikke jeg glemte af nævne nogen
Mange vil jo gerne deltage i de andre løb også, men hvordan ser det ud med told/skat til disse løb.

Her tænker jeg holeby og sindal.
ja det bliver spændne hvad fremtiden byder på.

mon ikke staten vil have deres SP penge igen.. :lol: :lol:

: 08 jun 2009, 21:22
af Hartvig
Et eller andet sted er der, på trods af den samme diskussion år efter år, noget fuldkommen ravende galt når kørerne begynder at dikterer pro klasser med tider ned til 7,5 sekund på 402 meter.

Stop det dog - den type biler hører hjemme i dragrace sporten og på dedikerede baner der kan tilbyde den sikkerhed og beredskab som hører hjemme i dragrace sporten.

Dette betyder ikke, at vi ikke fortsat skal arbejde for at kunne tilbyde den slags faciliteter når nu de officielle DASU dragrace klubber tilsyneladende ikke kan magte den opgave :wink:

Men at køre under 11 sekund tider på 402 meter med lidt minebånd til at styre tilskuerne, og et par uopmærksomme hundevagter, suppleret med en bårevogn fra det lokale beredskab er lige så tåbeligt som at man ikke evner at afvikle et DHB tilfredsstillende. Måske er det endda endnu værre fordi man her sætter personsikkerheden over styr :?: .

Så inden vi "rigtige" streetracere kaster os over DHB (inklusive mig selv :oops: ) så lad os sikrer os at vi selv har ren røv og trutte i. Vejen frem er et samlende organ/forening/union (kært barn mange navne) der kan sikre at streetrace sporten kan udvikle sig fornuftigt og forsvarligt. Jeg af alle har intet imod at det samtidig er en god forretning for alle involverede (som jo trods alt løber en betydelig personlig økonomisk risiko i forbindelse med f.eks. en aflysning), men - men - men - det må aldrig ske på bekostning af sikkerheden.

/Hartvig

: 09 jun 2009, 09:48
af Feldthaus
Hartvig skrev:Et eller andet sted er der, på trods af den samme diskussion år efter år, noget fuldkommen ravende galt når kørerne begynder at dikterer pro klasser med tider ned til 7,5 sekund på 402 meter.

Stop det dog - den type biler hører hjemme i dragrace sporten og på dedikerede baner der kan tilbyde den sikkerhed og beredskab som hører hjemme i dragrace sporten.

Dette betyder ikke, at vi ikke fortsat skal arbejde for at kunne tilbyde den slags faciliteter når nu de officielle DASU dragrace klubber tilsyneladende ikke kan magte den opgave :wink:

Men at køre under 11 sekund tider på 402 meter med lidt minebånd til at styre tilskuerne, og et par uopmærksomme hundevagter, suppleret med en bårevogn fra det lokale beredskab er lige så tåbeligt som at man ikke evner at afvikle et DHB tilfredsstillende. Måske er det endda endnu værre fordi man her sætter personsikkerheden over styr :?: .

Så inden vi "rigtige" streetracere kaster os over DHB (inklusive mig selv :oops: ) så lad os sikrer os at vi selv har ren røv og trutte i. Vejen frem er et samlende organ/forening/union (kært barn mange navne) der kan sikre at streetrace sporten kan udvikle sig fornuftigt og forsvarligt. Jeg af alle har intet imod at det samtidig er en god forretning for alle involverede (som jo trods alt løber en betydelig personlig økonomisk risiko i forbindelse med f.eks. en aflysning), men - men - men - det må aldrig ske på bekostning af sikkerheden.

/Hartvig
Et helt simpelt forslag fra min side:
1. Fjern kravet om nr. plader i streetrace sporten.
2. Begræns teknikken, så bilerne stadig "minder" om gadebiler.

Derved kan man slå 2 fluer med et smæk. Skat og syns myndighederne har ikke så travlt når det er uindregistrerede biler, og tiderne kan man holde på et fornuftigt niveau ved at begrænse mulighederne for teknisk udvikling samtidig med at bilerne stadig fremstår som biler der kan indregistreres dagen efter arrangementet (og måske endda er det)

Michael