Side 2 af 2

: 23 maj 2009, 12:23
af lybker
Ja det var fra min racer-debut - ikke videre kønt :-) fik dog bedre styr på både røg og erfaring:

http://www.efterz.com/lars/clubrace/9_8 ... _9_aug.wmv


jeg havde også skudt en turboslange i et løb - dér var dømt lokal tåge! :-)

bestemt turbo er vejen frem , plæneklipperfuel eller ej. Har bare ikke pt hverken penge eller tid til at lave en ordentlig motor, og vil have noget mere baneerfaring - så derfor denne løsning.

: 24 maj 2009, 10:33
af Runesm
Kæft hvor er det skægt du bare pelser fra dem :D

Hvad lavede du af effekt og nm på den motor?

: 01 jun 2009, 23:08
af skodacombi
det kan jeg svare på for lars efter hva jeg ved laver den 220 hk 450nm og det er for grineren når der startes op så er den først nede ved svinget selv foran bmw m3 så den kan godt det lille oliefyr :) ......michael

: 04 jun 2009, 16:28
af Bentos
Hej Lars

42mm spjældhuse burde være fint til dit formål. Sammenlignet med fx 45mm karburatorer vil de jo typisk have mindre halsringe men alligevel kunne levere +200hk.

Jeg var indtil sidste år klasse-repræsentant for Clubrace. Hele historien om diesel i Clubrace/Youngtimer er lang og trist, da der gik politik i det undervejs. Men kort fortalt havde diesel aldrig været lovligt ifølge reglementet - men ingen havde påpeget det for Lars da han byggede bilen og nogen fik lovet at han kunne køre alligevel...
Det endte så med at det i år blev lovligt under nogle ikke helt gennemarbejdede vilkår. Og alligevel stod Lars med en ulovlig bil... Det er sgu' bittert. :-(
Alt i alt slipper vi nok for meget brok og besvær når diesel-lynet vender tilbage som et benzin-lyn :wink:

Jeg håber den er kørende til denne weekend? Jeg må desværre springe over pga motorproblemer der lige tog lidt for lang tid at løse :grr:
Men jeg vender stærkt tilbage på Djursland :wink: